معاون جهادکشاورزی خراسان جنوبی:
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی خراسان جنوبی از اجرای طرح کاهش سن و وزن مرغ تولیدی در استان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۸۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶ 05 December 2016
 جلال مدرسی اظهارکرد: مهمترین هدف از اجرای این طرح، افزایش بهره‌وری، کاهش ضایعات، توسعه صادرات، افزایش کیفیت گوشت مرغ و بهبود شرایط بهداشتی فرایند تولید تا عرضه گوشت مرغ است.

وی بیان کرد: در فاز اول مرغ قابل بسته بندی به صورت کامل با میانگین وزن ۱.۸ کیلوگرم و حداکثر وزن لاشه ۲.۲ کیلوگرم امکان پذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: وزن‌های بالاتر باید به صورت قطعه‌بندی عرضه شود و حداکثر سن کشتار ۴۲ روزه است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۶۴۵ واحد پرورش مرغ گوشتی در استان، بیان کرد: با اجرای طرح کاهش سن پرورش، تعداد دوره‌های جوجه‌ریزی در طول سال افزایش پیدا کرده است و باعث رونق اقتصادی درتمامی حلقه‌های صنعت طیور استان  می‌شود.

وی، افزایش قدرت خرید مردم، کاهش میزان چربی و دور ریز لاشه و افزایش خوش خوراکی و تردی گوشت مرغ، همچنین ارتقای سلامت تولید و ماندگاری گوشت سفید مرغی را از مزایای عملیاتی شدن این طرح عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در کاهش هزینه تولید و خروج ارز از کشور نیز تاثیر بسزایی دارد، گفت: کارگروه ویژه‌ای بر اجرای این طرح در استان نظارت دارد و با اطلاع رسانی به موقع و سریع به واحدهای پرورش مرغ گوشتی تعمهیدات لازم درخصوص تامین غذای سالم بر سر سفره مردم انجام خواهد گرفت.

مدرسی عنوان کرد: با واحدهای تولید گوشت مرغ که خارج از این قانون اقدام به عرضه مرغ با وزن بالا و سن کشتار بیشتر از ۴۲ روز کنند بر اساس دستورالعمل ابلاغی رفتار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار