رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌جنوبی گفت: تعداد دانش‌آموزانی که در مدارس مستقل مشغول به تحصیل هستند 1350 دانش‌آموز در بیش از ۲۸ مرکز آموزشی است.
کد خبر: ۳۳۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶ 05 December 2016
سید علی اکبر محمدی اظهار کرد: روز جهانی معلولان فرصت مناسبی برای اذهان عمومی جامعه است که با مسائل مربوط به نارسایی‌ها و معلولیت‌های مختلف آشنا شوند.

وی با بیان اینکه معلولان باید برای به دست آوردن یک زندگی مطلوب در جامعه تلاش کنند، ادامه داد: نارسایی یک نیاز ویژه و یک چالش جهانی بوده و معلولان باید برای رسیدن به یک زندگی خوب در جامعه تلاش کنند تا بتوانند از خدمات رفاهی جامعه بهره‌مند شوند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌جنوبی عنوان کرد: باید زمینه‌های آموزشی برای معلولان فراهم کنیم که همه بتوانند از امکانات آموزشی رایگان بهره‌مند شوند.

محمدی با بیان اینکه در جامعه همه نسبت به یکدیگر مسئول هستند و هیچکس نسبت به دیگری برتری ندارد، عنوان کرد: معلولان افرادی با نیازهای ویژه هستند که آن‌ها را باید نسبت به حقوق‌هایی که دارند آشنا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تعداد دانش‌آموزانی که در مدارس مستقل مشغول به تحصیل هستند 1350 دانش آموز در بیش از ۲۸ مرکز آموزشی و ۷ مرکز مشکلات آموزشی، توانبخشی و مشکلات ویژه یادگیری و بیش از ۳۵ کلاس خاص در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌جنوبی تاکید کرد: یکی از اقدامات آموزش و پرورش کشور بحث حفظ کرامت دانش‌آموزان و هدایت آنان در جریان آموزشی است، همچنین به دانش‌آموزان این فرصت باید داده شود تا در مقاطع بالاتر در کنار هم‌نوعان خود به فراگیری آموزش بپردازند.

محمدی یادآور شد: برای گروه‌های آسیب دیده معلولان بینایی، شنوایی، جسمی، حرکتی و دیرآموزان برنامه هایی را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم خدمات حمایتی ویژه‌ای را به آنان بدهیم تا در ینده نزدیک بچه‌های معلول در مدارس عادی ثبت نام شوند.

وی خاطرنشان کرد: سعی خواهد شد بحث ارائه "طرح خدمات حمایتی معلولان" و برنامه‌هایی برای زیرساخت‌های آموزشی هرچه بهتر برای معلولان انجام شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار