مدیر آموزش و برنامه‌ریزی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: گردهمایی بزرگ علمی حسابداری 22 آذرماه به همت جهاددانشگاهی استان خراسان جنوبی در هفته جهانی حسابدار برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۳۸۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷ 05 December 2016
مجتبی ابراهیمی، صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره برگزاری همایش بزرگ علمی حسابداری در استان اظهار کرد: با توجه به اجرایی شدن طرح جامع نظام مالیاتی و احساس نیاز واحدهای صنفی برای ارائه گزارشات دقیق به منظور عدم مواجهه با مشکلات مالیاتی نیاز به نیروی متخصص حسابداری بیش از پیش احساس می‌‌شود، از این‌رو با هدف راه‌اندازی مرکز خدمات تخصصی حسابداری و مالی در جهاد دانشگاهی و ارائه آموزش‌های مرتبط با نیاز بازار کار در این رشته به عنوان اولین گام، این گردهمایی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فارغ‌التحصیلان با نیازهای حسابداری بازار کار آشنا نیستند، افزود: گزارشگری مالیاتی و شفافیت مالیاتی مسأله روز تمام شرکت‌ها و سازمان‌ها است و آموزش‌های دانشگاه‌ها این موضوع را به خوبی پوشش نمی‌دهد.

مدیر آموزش و برنامه‌ریزی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: در این همایش ضمن معرفی ظرفیت‌های علمی و کاری حسابداری، مباحث روز این حرفه با دعوت از حسن همتی، ششمین عضو تالار مشاهیر حسابداری ایران بازگو خواهد شد.

ابراهیمی یادآور شد: همچنین در نظر داریم تا با برگزاری این گردهمایی به آموزش‌های علمی دانشگاه در رشته حسابداری جنبه کاربردی بخشیده شود.

وی ادامه داد: به‌دنبال این هستیم تا نیروهای زبده حسابداری تربیت شده و به کمک مدیران شرکت‌ها و برای ارزیابی عملکرد مالی، اطلاعات مفیدی را تهیه کنند.

مدیر آموزش و برنامه‌ریزی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی از حضور اساتید گروه‌های حسابداری استان و دانشجویان و شاغلان این حرفه خبر داد و اظهار کرد: این همایش با شرکت بیش از 200 نفر در تاریخ 22 آذرماه ساعت 14:30 تا 16:30 در سالن ایثار واقع در خیابان سجادشهر، نرسیده به میدان امام جعفر صادق(ع) برگزار می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه ظرفیت همایش محدود است، گفت: ثبت‌نام تا روز پنج‌شنبه 18 آذرماه ادامه دارد و تمام علاقه‌مندان به حسابداری می‌توانند با مراجعه به جهاد دانشگاهی واقع در خیابان پاسداران، میدان قدس در این همایش ثبت‌نام کنند و در پایان به شرکت‌کنندگان گواهی شرکت در همایش ارائه و جلسه پرسش و پاسخ نیز برگزار خواهد شد.
وی افزود: این همایش با حمایت‌های مادی و معنوی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، شرکت ‌های بهبود گزارش رهنمود، همکاران سیستم و کوروش کامپیوتر برگزار می‌شود.

مدیر آموزش و برنامه‌ریزی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در ادامه این همایش آغاز رسمی دپارتمان حسابداری و مدیریت خواهد بود، یادآور شد: امید می‌رود آموزش دیده‌های این دپارتمان به صورت حق‌الزحمه‌ای در جهاد دانشگاهی در حوزه خدمات حسابداری قابل ارائه دپارتمان حسابداری، به‌کارگیری شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار