معاون کمیته امداد خراسان جنوبی:
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌جنوبی از کمک ۴ میلیارد و ۵۵۲ میلیون تومانی خیران به ایتام تحت حمایت این نهاد در ۸ ماهه امسال خبر داد.
کد خبر: ۳۳۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸ 05 December 2016
سیدرضا حسینی اظهار داشت: از این میزان کمک 3 میلیارد و 688 میلیون تومان نقدی و 864 میلیون تومان غیرنقدی بوده است.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 338 یتیم زیر 18 سال تحت پوشش این نهاد هستند گفت: در حال حاضر 18 هزار و 502 از ایتام خراسان جنوبی حمایت مادی و معنوی می‌کنند که بیش از 70 درصد حامیان بومی استان هستند.

وی به تشریح طرح اکرام ایتام یکی از طرح‌های قدیمی این نهاد اشاره کرد و افزود: در این طرح فرصت مناسبی است که فرد یا افرادی به عنوان حامی به صورت داوطلبانه پس از گفت‌وگوی حضوری و اطلاع از جزئیات طرح با انتخاب خود در حمایت از یک یا چند فرزند یتیم برای مدت یک یا چند سال با کمک‌های ماهیانه حداقل30 هزار تومان مشارکت کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: تقویت حس همدلی و همکاری در جامعه اسلامی، ترویج سنت حسنه احسان به ایتام، ایجاد زمینه مشارکت افراد خیر و نیکوکار و رعایت عزت نفس و حفظ کرامت انسانی ایتام و خانواده‌های آنان از اهداف اجرای طرح اکرام ایتام است.

حسینی در مورد نحوه تکمیل فرم اعلام همکاری طرح اکرام ایتام و سایر طرح‌ها اظهار داشت: مردم متدین و نیکوکار می‌توانند با مراجعه به ادارات تابعه این نهاد در سطح شهرستان‌ها، سایت کمیته امداد امام خمینی(ره) و مراجعه به پایگاه‌های حامی‌یابی در مناسبت‌های مختلف در مساجد، حسینه‌ها و محافل مذهبی در این طرح ملی و خداپسندانه مشارکت کنند.

وی همچنین از راه‌اندازی سیستم آنی پرداخت طرح اکرام ایتام از طریق درگاه ussd تلفن همراه در سطح استان خبر داد.

معاون کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به ضرورت پاسخگویی به انتظارات حامیان طرح اکرام ایتام به منظور سهولت در پرداخت تعهدات آنان، استفاده بهینه از فن‌آوری روز و بهره‌مندی از آن در اصلاح رویه‌های اجرایی طرح اکرام و غیره نسبت به راه‌اندازی این سیستم اقدام شده است.

حسینی افزود: این روش با همکاری شرکت به پرداخت بانک ملت جهت تمام حساب‌های متمرکز طرح اکرام، راه‌اندازی شده و حامیان در سطح استان و یا کشور می‌توانند از طریق تلفن همراه نسبت به پرداخت سرانه ایتام خود اقدام کنند.

وی بیان کرد: همچنین حامیان می‌توانند علاوه برپرداخت از طریق تلفن همراه با مراجعه به خودپردازهای بانک ملت و با در دست داشتن کد شناسه و یا سایت کمیته امداد نسبت به واریز وجه به یتیم یا ایتام تحت حمایت خود اقدام کنند.

معاون کمیته امداد خراسان جنوبی افزود: حامیان ایتام در 8 ماهه سال گذشته بیش از 4 میلیارد و131 میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی به ایتام تحت حمایت خود اهدا کردند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار