مدیرعامل میقات الرضا(ع) طبس :
مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) گفت: در دهه پایانی صفر یک میلیون زائر از خدمات و امکانات رفاهی آستان قدس رضوی در مجتمع‌های میان راهی امام رضا(ع) بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۳۳۸۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵ 05 December 2016
 سپهریان اظهار داشت: همزمان با آغاز دهه پایانی صفر و به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت امام حسن(ع)، رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت امام رضا(ع) ایستگاه‌های صلواتی در 12 مجتمع میان راهی در جاده‌های مواصلاتی به مشهد مقدس بر پا شد.

مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) بیان کرد: این ایستگاه‌های صلواتی در  مجتمع‌های فرهنگی، رفاهی میان راهی امام رضا(ع) در محورهای دیهوک، فیض ­آباد، رباط سفید، کاهک، خضری، دشت، قائن، مزداوند، دامغان، چناران و تربت جام از 4 آذر خدمات رسانی خود را به زائران و دلشیفتگان رضوی آغاز کردند و روزانه پذیرای 10 هزار زائر بودند.

وی تصریح کرد: پخش صدای اذان و اقامه نماز جماعت، نصب بنر احادیث ائمه اطهار(ع)، سیاه پوش شدن نمازخانه‌ها و پاسخگوئی به سؤالات شرعی زائران نمونه‌هایی از اقدامات فرهنگی انجام شده مجتمع های فرهنگی رفاهی میان راهی امام رضا(ع) در دهه پایانی ماه صفر بود.

سپهریان با اشاره به  توزیع 3400 محصول فرهنگی در مجتمع‌های میان راهی افزود: در مدت برپایی ایستگاه‌های صلواتی 700 عنوان کتاب «بر مدار آفتاب»، 700 پیشانی بند مزین به نام «یا امام رضا(ع)» و 2 هزار چفیه در بین زائران توزیع شده است.

مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس (ره) با اشاره اینکه ایبستگاه‌های صلواتی در مجتمع‌های میان راهی اسلامیه و کاهک بعد از شهادت امام رضا(ع) تا زمانی که زائران از این مسیر تردد دارند دایر است، افزود: در این ایستگاه‌های خدماتی از جمله چای، صرف نهار، توزیع بسته‌های فرهنگی به زائران ارائه می‌شود.

سپهریان با اشاره به اینکه مجتمع فرهنگی، رفاهی و نمازخانه میان ­راهی امام رضا(ع) مزداوند یکی از ایستگاه‌های صلواتی بود که بیشترین زائر را داشت، افزود: این مجتمع در کیلومتر  85  محورمشهد– سرخس واقع شده که زائران از خدماتی از جمله نمازخانه، کفشداری‌های مستقل برای آقایان و بانوان، وضوخانه و سرویس‌های بهداشتی با آب گرم، سکوهای استراحت موقت و صرف غذا، فضای سبز با انواع گل‌های زینتی، پارک بازی ویژه کودکان، ‌پارکینگ وسایل نقلیه و مراکز تهیه مواد غذایی و بهداشتی بهره‌مند شدند.

مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) و زیارتگاه شهید مدرس (ره) یادآور شد: همچنین در این ایستگاه 1200 چفیه به زائران پیاده حضرت امام رضا(ع) اهدا و از آنان پذیرایی شد.

وی تصریح کرد: هم چنین در دهه پایانی صفر ایستگاه‌های صلواتی با همکاری تشکل‌های مردمی در شهرهای دامغان و گرگان برای خدمت‌رسانی به زائران  برپا شد و ایستگاه صلواتی در روستای اکبرآباد در مجاورت نمازخانه میان راهی رباط سفید نیز تجهیز شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار