اخبار کوتاه استان خراسان جنوبی
مدیرعامل کانون ناشنوایان بیرجند با اشاره به مشکلات پیش‌روی جامعه معلولان گفت: باید برای حل مشکل اشتغال جامعه معلولان تلاش شود.
کد خبر: ۳۳۸۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴ 04 December 2016
مصطفی ظهر صبح امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار داشت: جامعه معلولان با مشکلاتی روبه‌رو هستند که از مسئولان تقاضا داریم در راستای حل مشکلات آنان تلاش کنند. یکی از عمده مشکلات جامعه معلولان نداشتن مکان ثابت برای انجام فعالیت های آنان در آن مکان است.

مدیرعامل کانون ناشنوایان بیرجند بیان کرد: مشکل دیگر این افراد کمبود مکان برای عرضه کالاهای تولیدیشان است که در این راستا باید مسئولان مکانی را برای عرضه این کالاها فراهم کنند.

ظهر تصریح کرد: درصورت فراهم شدن مکان برای عرضه کالاهای افراد معلول انگیزه تولید برای این افراد به وجود آید. این افراد با وجود برخی ناتوانایی‌ها از استعدادهای بالایی برخوردار هستند که این امر نشان دهنده برکات خداوندی است که به آنان عنایت کرده است.

مدیرعامل کانون ناشنوایان بیرجند یکی دیگر از مشکلات جامعه معلولان را اشتغال آنان عنوان کرد و یادآور شد: حدود 90 اداره در شهرستان بیرجند وجود دارد و اگر این ادارات همان 3 درصدی که در مجلس برای اشتغال معلولان تصویب شده بود را در نظر بگیرند مشکل اشتغال این افراد برطرف می‎شود.

بازدید رئیس دانشگاه بیرجند از آثار هنری دانشجویان علوم تربیتی

رئیس دانشگاه بیرجند روز یکشنبه چهاردهم آذرماه از نمایشگاه کتاب و آثار هنری دانشجویان پردیس شهدا بازدید کرد.

این نمایشگاه در آستانه روز دانشجو و به مناسبت هفته پژوهش و فناوری از تاریخ 13 تا 20 آذرماه جاری برپا شده است.

تعیین تکلیف اراضی موقوفه در دستور کار مسئولان قرار گیرد

استاندارخراسان جنوبی در دیدار مدیرکل و پرسنل اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: مسئولان ذیربط باید تلاش کنند تا هرچه سریعتر موضوع مالکیت اراضی موقوفه تعیین تکلیف شوند.

سید علی‌اکبر پرویزی، با بیان اینکه رفع مشکلات موجود در این زمینه از مهمترین اولویت‌های کاری دولت است، گفت: دولت تدبیر و امید در سه سال اخیر در حوزه‌های مختلف منابع طبیعی، محیط زیست، اوقاف و غیره تلاش داشته تا اختلافات ملکی بین دولت و مردم را به حداقل کاهش دهد و در این زمینه تاکنون خدمات و اقدامات بسیار مناسبی نیز صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 98 درصد از اختلافات ملکی بین مردم و دولت مرتفع شده است، خاطرنشان کرد: تلاش در راستای حل این مشکلات منجر خواهد شد بسیاری از دعواهای حقوقی و اختلافاتی که در این زمینه نیز در دادسراها و محاکم قضائی وجود دارد به حدقل کاهش یابد.

مقام عالی دولت در استان، با بیان اینکه اوقاف در زمینه حل مشکلاتی از این دست نقش بسزایی دارد، گفت: کمیته‌ای متشکل از مسئولین ذیربط و افراد آگاه به قوانین و مقررات مربوطه در این دستگاه باید در اسرع وقت مشکلات مربوطه را برطرف کند.

پرویزی، شفاف‌سازی درآمدهای حاصل از وقف در استان را مورد تاکید جدی قرار داد و افزود: درآمدهایی که از محل موقوفات در مناطق مختلف حاصل می‌شود باید در یک فرایند زمانی مشخص به اطلاع مسئولان محلی آن شهرستان و مردم آن منطقه رسانده شود.

وی تصریح کرد: باید از اراضی موقوفه در راستای احداث مسکن برای محرومین به نحو مطلوب استفاده کرد و ما نیز آماده کمک و مساعدت در این زمینه به منظور حل و فصل مشکلات قانونی در این زمینه هستیم.

حذف و معدوم‌سازی بیش از  500 کیلوگرم گوشت قرمز در بیرجند

580 کیلوگرم گوشت گوسفند در شهرستان بیرجند توسط بازرسان دامپزشکی از چرخه مصرف انسانی حذف و معدوم شد.

در راستای تامین امنیت غذایی مصرف‌کنندگان اکیپ‌های بازرسی شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند از محل عرضه فراورده‌های خام دامی سطح شهرستان بازدیدهای مستمر به‌عمل می‌آورند، به طوریکه در بازرسی‌های انجام یافته در هفته گذشته 580 کیلوگرم گوشت گوسفند فاسد و تاریخ مصرف گذشته در یکی از سردخانه‌های نگهداری کننده شهرستان ضبط شد.

حسن علیزاده سرپرست شبکه دامپزشکی بیرجند تصریح کرد: با نظارت مداوم دامپزشکی امکان عرضه فراورده‌های خام دامی تاریخ مصرف گذشته وجود ندارد و با اجرای برنامه‌های ترویجی و آموزشی در حیطه مقررات دامپزشکی و رعایت شرایط نگهداری توسط تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان فراورده‌های خام دامی می‌توان از فساد این محصولات جلوگیری کرد تا محصولی سالم، باکیفیت و با تایید دامپزشکی به دست مصرف‌کنندگان برسد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار