نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نیازها و کمبود هایی که از هر لحاظ در جامعه هدف بهزیستی وجود دارد توسط کارکنان این سازمان رفع و جبران می شود و این کار در نزد خداوند دارای اجر و پاداش است.
کد خبر: ۳۳۸۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶ 04 December 2016
حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دیدار با کارکنان اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی در بیرجند افزود: بهزیستی جایگاه جبران کمبود ها را برای افراد نیازمند دارد، اگر کسی که در این جایگاه است خود را بشناسد مورد رحمت خداوند قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: آنچه موجب جلب رحمت خداوند می شود توجه به جایگاه خود است و کارکنان بهزیستی جایگاه خوبی دارند و باید با قصد قربت الهی به خدمتگزاری بپردازند و آن وقت فعالیت آنها برابر ثواب نماز است.
وی ادامه داد: جابر و جبار از اسامی الهی و به معنی جبران کننده است، کارکنان بهزیستی هم به قشری از اجتماع که نسبت به دیگران درمانده تر هستند و نیاز به جبران برخی کمبود ها دارند، توجه می کند.
وی یادآور شد: حضرت علی (ع) در پاسخ به فردی که از او پرسید کدام فرزندت را بیشتر دوست داری فرمودند فرزند کوچک تا زمانی که بزرگ شود و مریض تا سالم شده و مسافر تا برگردد.
وی اضافه کرد: انسان باید جایگاه خود را بشناسد و اگر در یک رشته تحصیل می کند بداند جایگاه رشته اش در جامعه کجا قرار دارد.
همچنین مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: 6 درصد جمعیت استان را معلولان تشکیل می دهند و این بیانگر این است که نرخ معلولیت در خراسان جنوبی 2 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
علی عرب نژاد از وجود بیش 18 هزار معلول در استان خبر داد و افزود: از این تعداد 23 درصد معلول ذهنی، 17 درصد معلول شنوایی، 11 درصد معلول بینایی، 30 درصد معلول جسمی و حرکتی و 9 درصد معلول روانی مزمن و مابقی صوت، گفتار و سالمندان هستند.

رنج انسان در دنیا توشه ای برای آخرتش است

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی همچنین  در دیدار با جامعه معلولان شهرستان بیرجند افزود: آنچه بر اساس حکمت الهی اتفاق می افتد توسط خداوند در جای دیگر جبران می شود.
وی اظهار کرد: در احادیث آمده است کسانی که در دنیا بی دردسر بودند و زندگی راحتی داشتند وقتی رحمت خدا را نسبت به افرادی که با مشکل فراوان زندگی می کردند می بینند حسرت خورده که کاش آنها هم در این دنیای زودگذر سختی می کشیدند تا در عالم آخرت جبران می شد.
وی با بیان این که اگر دری به روی انسان بسته شود، صدها در دیگر توسط خدا به روی انسان باز می شود، یادآور شد: خداوند معلولان را دوست دارد و بندگان خداوند هم باید به این قشر خدمت کنند.
نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: با پیگیری های انجام شده با تولیت آستان قدس رضوی، یک غرفه در مشهد مقدس برای عرضه کالاهای خراسان جنوبی پیش بینی شد و امیدواریم، محصول تولیدی استان بویژه معلولان بازار خود را پیدا کند.
مدیر عامل کانون ناشنوایان بیرجند نیز گفت: اگر اداره اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی مکانی ثابت در اختیار معلولان بیرجند قرار دهد، بسیاری از مشکل رفع می شود.
مصطفی زهر، افزود: معلولان استان به دلیل دوری از مرکز، از بسیاری امکانات محروم هستند.
وی اظهار کرد: این قشر در استان فعالیت های تولیدی از قبیل صنایع دستی و ... دارند اما به دلیل نبود فروشگاه مربوط، از عرضه تولیدات خود محروم هستند و امید واریم با حمایت نماینده ولی فقیه این مشکل رفع شود.
وی ادامه داد: معلولان از استعداد و هوش بالایی برخوردارند و ثابت کردند که معلولیت موجب محرومیت نیست، مسئولان استان باید سعی در رفع مشکل این قشر داشته باشند.
وی اضافه کرد: 90 اداره دولتی در استان داریم، طبق قانون باید سه درصد سهیمه استخدامی آنها برای معلولان لحاظ شود، متاسفانه تاکنون این موضوع لحاظ نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار