فرماندار ویژه طبس خبر داد
فرماندار ویژه طبس گفت: سند توسعه شهرستان طبس با محوریت آستان حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) بازنگری خواهد شد و این امامزاده بزرگوار در کشور می‌تواند شهرستان طبس را مطرح کند.
کد خبر: ۳۳۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵ 03 December 2016
سیدمهدی طلایی‌مقدم ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان طبس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدرس، اظهار داشت: مجلس باید در رأس امور باشد و توجه ویژه‌ای به همکاری با دولت و رفع مشکلات کشور داشته باشد و برای اهداف توسعه نظام اسلامی تلاش کند.

وی با توجه به دستور کار جلسه تصریح کرد: در دستور کار است تا سند چشم‌انداز شهرستان طبس تنظیم و بازنگری شود و باید تحقیقات و مطالعاتی در این خصوص صورت گرفته و این سند توسعه و چشم‌انداز اجرایی شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس افزود: یکی از مهم‌ترین موارد توجه به اسناد بالادستی است و ما باید سعی کنیم تا به افق 1404 برسیم و در پایان برنامه پنجم توسعه باید مشکلات شهرستان را مرتفع کنیم و با برنامه‌ریزی مناسب وارد برنامه ششم شویم.

طلایی‌مقدم عنوان داشت: بخش عظیمی از زغال‌سنگ شهرستان طبس به کشورهای خارجی صادر می‌شود و ما با قابلیت‌هایی که داریم باید سعی کنیم به مرکز انرژی تبدیل شویم و با توجه اینکه در کویر واقع هستیم از منابع انرژی خورشیدی بهره ببریم.

وی مهم‌ترین راه پیشرفت را همدلی و هم‌صدایی دانست و گفت: امروز با قاطعیت می‌توان گفت خراسان جنوبی و حتی در کشور نگاه ویژه‌ای به طبس وجود دارد و باید به فکر عمران و آبادانی شهرستان باشیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس افزود: سند توسعه شهرستان طبس با محوریت حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) بازنگری خواهد شد و این امامزاده بزرگوار در کشور می‌تواند شهرستان طبس را مطرح کند و طبس امروز پایتخت زغال ایران است که باید به پایتخت صنعت زغال ایران تبدیل شود و فرآوری صنعت زغال هم در کنار استخراج زغال‌سنگ ایجاد شود.

طلایی‌مقدم ادامه داد: با استفاده از ظرفیت نخبگان توسعه شهرستان در دستور کار قرار گرفته و سعی داریم در خصوص افزایش مراکز آموزش عالی، دانشکده علوم پزشکی و دانشکده معادن را در طبس برنامه‌ریزی کنیم.

وی گردشگری و میراث فرهنگی را یکی از موارد مهم شهرستان دانست و بیان داشت: در طبس ظرفیت‌های بالایی در بحث اکوتوریسم و ژئوتوریسم داریم و افزایش این واحدهای گردشگری فضای رقابتی ایجاد نمی‌کند و در واقع باعث پیشرفت در کسب و کار و رونق شهرستان می‌شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس دروازه خراسان جنوبی را طبس خواند و گفت: امروزه رونق و حضور گردشگران در طبس افزایش یافته و گردشگران زیادی از قبیل هنرمندان و دانشجویان و حتی افراد مذهبی به این شهرستان سفر می‌کنند تا از برکات آستان مبارک بهره‌مند شوند.

طلایی‌مقدم از مسؤولان و رؤسای ادارات شهرستان طبس خواست تا کمیسیون‌های کار و اشتغال، کمیسیون مناسب‌سازی شهری و شورای اسلامی را در زمان کوتاه‌تری تشکیل و برنامه‌ریزی لازم برای رفع مشکلات صورت پذیرد.

وی گفت: باید سعی کنیم در شهرستان طبس زیباترین نوروز را داشته باشیم و با شهردار و اعضای شورای اسلامی هماهنگی لازم صورت گرفته است و تأکید داریم ستاد تسهیلات نوروزی را از هم‌اکنون فعال کنیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار