امام جمعه بشرویه:
امام جمعه بشرویه سنت حسنه وقف را یکی از مصادیق توسعه فرهنگی جامعه دانست و گفت: امروز توسعه علم همراه با توسعه فرهنگی باید در یک سرعت و حرکت شتاب دهنده باشد سرعت در توسعه علمی پیشرفت را به دنبال دارد.
کد خبر: ۳۳۷۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ 03 December 2016
حجت الاسلام محمد شمس الدین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سنت حسنه وقف از صدر اسلام تاکنون مورد توجه بوده و در فقه اسلامی جایگاه ویژه ای دارد.
وی به آثار وقف در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: مبارزه با حرص و طمع، نشر فرهنگ، وسیله محبوبیت پیش خدا، باقیات صالحات، مبارزه با تکاثر و... از جمله آثار وقف است.
به گزارش ایرنا شمس الدین، ماندگاری و اثر بخشی را یکی از شاخصه‌ های وقف ذکر کرد و یادآور شد: وقف می ‌تواند در راستای اشاعه فرهنگ اسلامی و کمک به انسان ها اثر مفید و ارزنده ای داشته باشد.
وی بر ترویج فرهنگ وقف در راستای نیاز سنجی های امروز بشر تاکید کرد و افزود: امروزه در حوزه های مختلف از جمله اشاعه فرهنگ اسلامی، علم آموزی، تحقیق و پژوهش نیاز به ایجاد وقف در جامعه هستیم.
وی بیان کرد: یکی از رسالت های اداره اوقاف و امور خیریه شناسایی وقف هایی است که وجود داشته و بنا به دلایلی واقفان برای ثبت آن به اداره مربوط مراجعه نکردند.
وی ادامه داد: همچنین این اداره در زمینه ساماندهی مسجد، راه، امامزاده و ...و نگهداری از موقوفه تلاش می کند و این امر سبب افزایش اعتماد مردم به اوقاف شده است.
امام جمعه بشرویه با تاکید بر انجام وقف عام و ترویج آن در جامعه، افزود: امروز جامعه نیازمند ایجاد وقف عام است تا در امور مورد نیاز هزینه شود که می توان به موقوفه در زمینه های قرآنی، پژوهش، علم، حوزه علمیه، ارتقای جایگاه فرهنگی و دینی اشاره کرد.
شمس الدین با بیان اینکه یکی از مصادیق حیات طیبه وقف است، اظهار کرد: باید تلاش شود وقف براساس نیازهای اجتماعی و روز جامعه باشد و وقف هایی مانند وقف مدرسه سازی، استفاده از انرژی های نو، تحقیق و تفحص و ... که نیاز امروز جامعه است گسترش یابد.
وی بیان کرد: طبق روایات ائمه اطهار(ع) سه گروه علمایی که از خود علمی به جای گذشته اند، واقفان، خیرین و تربیت کنندگان فرزند صالح از جمله افرادی هستند که به واسطه اعمال خیرشان پرونده آنها بعد از مرگ بسته نمی ‌شود.
امام جمعه بشرویه بیان کرد: وقف سبب نزدیکی انسان به خدا و دوری از حرص و شیفتگی به دنیا می ‌شود در قرآن در زمینه وقف اشاره شده که هر کسی از زن و مرد مسلمان عمل نیکی انجام دهد حیات طیبه شامل حال او می ‌شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار