مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی:
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت:صادرات قطعی از گمرکات استان در هشت ماهه سال جاری ۶۳۹ میلیون و ۸۰۵ هزار و ۷۹۶ دلار ارزآوری داشته است.
کد خبر: ۳۳۶۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳ 01 December 2016
محمد علی خاشی، اظهار کرد: در هشت ماهه سال جاری، ۱۲۶ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۵۱۵ دلار از سه گمرک بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه ماهیرود و به وزن ۶۷۳ میلیون و ۵۶۳ هزار و ۲۳۲ کیلوگرم کالا صادر شده است.

وی ادامه داد: صادرات خراسان جنوبی در هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد اظهار نامه ۴۸ درصد، ارزشی ۱۶ درصد و از نظر وزن ۴۱ درصد رشد داشته است.

خاشی اظهار کرد: سیمان، هیدروکربن سبک، کاشی و سرامیک، گازوئیل، خوراک کامل طیور، میلگرد، رب گوجه فرنگی و جوجه یخ زده از جمله اقلام صادراتی طی این مدت بوده است.

بنا به گفته مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی عمده اقلام صادراتی استان به کشورهای افغانستان عراق، پاکستان و ترکمنستان رفته است.

وی با اشاره به صادرات ماده ۱۶۶ استان، بیان کرد: در هشت ماهه سال جاری، تعداد پروانه های اظهار شده هفت هزار و ۱۴ فقره به ارزش ۵۱۳ میلیون و ۵۴۶ هزار و ۲۸۱ دلار بوده است.

خاشی ادامه داد: این میزان به نسبت هشت ماهه سال گذشته از نظر تعداد پروانه ۱۲ درصد، به لحاظ ارزش ۴۱ درصد و از نظر وزنی نیز ۱۷۴ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۴۱۳ درصدی واردات استان

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به واردات خراسان جنوبی بیان کرد: در هشت ماهه سال جاری ۳۵ فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش بیش از شش میلیون و ۸۹ هزار و ۶۴۶ دلار در استان داشته ایم.

وی با بیان اینکه این واردات چهار میلیون و ۷۵۷ هزار کیلوگرم کالا بوده است، گفت: همچنین نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد پروانه ۲۵۰ درصد، ارزش ۴۱۳ درصد و از نظر وزن ۳۵۲ درصد افزایش داشته ایم.

خاشی بیان کرد: عمده اقلام وارداتی برنج، ماشین های خردکن، شکر و شاهدانه بوده واز کشورهای پاکستان، چین، برزیل و افغانستان وارد شده است.

وی با اشاره به امانات پستی هشت ماهه سال جاری، اظهار کرد: از ابتدای سال ۷۴ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش دو هزار و ۴۷ دلار تشکیل شده است.

خاشی وزن این کالاها را ۲۷۱ کیلوگرم دانست و افزود: این میزان به نسبت مشابه سال گذشته از نظر تعداد اظهار نامه ۲۳ درصد، ارشی ۱۰ درصد و از نظر وزن نیز ۳۶ درصد افزایش داشته است.

وی عمده کالاهای وارداتی را البسه، کفش، گوشی همراه و کیف دانست و گفت: انگلستان، آمریکا، سوئد، چین و آلمان از جمله کشورهای مقصد و مبدا صادرات و واردات امانات پستی بوده اند.

خاشی بیان کرد: در هشت ماهه سال جاری ۸۵۷ دستگاه کامیون به وزن ۲۰ میلیون و ۵۳۷ هزار و ۳۶۹ کیلوگرم ترانزیت استان بوده است.

ورود بیش از ۱۲ هزار مسافر به استان

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به میزان ورودی و خروجی مسافران در سال جاری بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ هزار و ۴۹۶ نفر مسافر ورودی و ۱۰ هزار ۸۹۷  نفر خروجی از فرودگاه بین المللی بیرجند و گمرک ماهیرود داشته ایم.

وی ادامه داد: چهار هزار و ۶۹۱ مسافر ورودی و چهار هزار و ۴۲۱ مسافر خروجی از فرودگاه بین المللی بیرجند بوده که نسبت به هشت ماهه سال جاری به ترتیب ۱۰ درصد و هشت درصد کاهش داده است.

خاشی بیان کرد: همچنین تعداد هفت هزار و ۸۰۵ مسافر ورودی و شش هزار و ۴۷۶ مسافر خروجی از گمرک ماهیرود بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۳۰  و ۱۵۷ درصد افزایش داشته است
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار