رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به برنامه های اقتصاد مقاومتی در حوزه دام و طیور، گفت: در این راستا امسال باید میزان تولید گوشت قرمز در استان به بیش از 13 هزار تن برسد.
کد خبر: ۳۳۶۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱ 01 December 2016
هاشم ولی پور مطلق با اشاره به تعریف پروژه های اقتصاد مقاومتی در حوزه دام و طیور اظهار کرد: تأمین پروتئین حیوانی مورد نیاز  در راستای تأمین امنیت غذایی، حفظ و حراست از ذخایر ژنتیکی دام و استفاده بهینه از منابع خوراک دام و علوفه مرتعداری کشور از جمله پروژه های تعیین شده در این حوزه است.

وی با بیان اینکه در این راستا باید در سال جاری میزان تولید گوشت قرمز در استان به بیش از ۱۳ هزار تن برسد، بیان کرد:   طی شش ماهه نخست امسال ۶.۸۶ هزار تن از این میزان محقق شده است.

پیش بینی تولید ۱۰۳ هزار تن شیر خام در استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی همچنین به پیش بینی تولید بیش از ۱۰۳ هزار تن شیر خام در استان اشاره کرد و گفت: طی شش ماهه ابتدای امسال میزان تولید شیر در استان نیز حدود ۵۱.۹۴ هزار تن بوده است.

ولی پور مطلق از تحقق ۵۸ درصدی برنامه های اقتصاد مقاومتی در حوزه تولید شیر خام کشور خبر داد و گفت: طی هفت ماهه ابتدای امسال ۵۶.۸ میلیون تن شیر خام در کشور تولید شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه تولید گوشت قرمز نیز سیاست های اقتصاد مقاومتی تولید ۸۱۹ میلیون تن گوشت در کشور پیش بینی شده که طی هفت ماهه امسال ۵۹ درصد از این میزان محقق شده است.

افزایش تولید گوشت قرمز استان به ۱۴ هزار تن

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه نیز میزان تولید گوشت قرمز استان از ۱۳ هزار تن در سال جاری باید به بیش از ۱۴ هزار تن در سال ۹۹ افزایش یابد.

ولی پور مطلق ادامه داد: همچنین  طبق پیش بینی های انجام شده میزان تولید شیر خام استان از ۱۰۳ هزار تن در سال ۹۵ به بیش از ۱۲۷ هزار تن در سال ۹۹ باید برسد.

وی همچنین به پیش بینی افق چشم انداز اشاره کرد و گفت: در این چشم انداز نیز باید میزان تولید گوشت قرمز استان به بیش از ۱۶ هزار و ۳۳۰ تن و تولید شیر خام نیز به ۱۶۱ هزار و ۶۶۰ تن در سال ۱۴۰۴ افزایش یابد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار