نماینده مردم بیرجند در مجلس:
نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس به دنبال حمایت از مخترعان است گفت: در زمینه مباحث علمی پژوهشی همچنان بروکراسی‌های دولتی و اداری دست و پا گیر مخترعان است.
کد خبر: ۳۳۶۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵ 30 November 2016
 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدباقر عبادی شامگاه سه‌شنبه در بازدید از سازمان بسیج علمی و پژوهشی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی باگرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج چشمه جوشانی است که می‌تواند در عرصه‌های مختلف فعالیت کند.

وی افزود: در دوران جنگ بسیج با مجاهدت، گذشت، روحیه ایثار، برادری، همراهی از ارزش‌های اسلام دفاع کرد و امروز هم هر جا بسیجی قدم گذاشته شاهد تحولات شگرفی بودیم و یکی از جاهایی که شاهد تحولات شگرف بودیم  در مباحث علمی و پژوهشی است.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه مباحث علمی پژوهشی بروکراسی اداری دولتی وجود دارد و مخترعانی که مراجعه می‌کنند و چیزی را که اختراع کرده و به دنبال ثبت آن بوده گاهی دستگاه‌های زیر مجموعه دولت اختراع او را نمی‌بینند و این سبب می‌شود تا همان اختراع بعد از مدتی درمکانی دیگر از کشور و یا خارج از کشور سر در آورد.

عبادی افزود: هر چه تاکنون در زمینه مباحث علمی و پژوهشی و بروکراسی‌های اداری تحقیق کردم شاهد نابسامانی‌های بیشتری بودم زیرا گاهی همانهایی که افراد به آنها مراجعه می‌کنند اختراع فرد مخترع را به نام خود ثبت کرده و یا در بیرون از مرزهای کشور ثبت می‌کنند که در این راستا باید کشور و دستگاه‌های امنیتی مباحث را به طور دقیق رصد کند.

وی بیان داشت: شرایط باید به گونه‌ای باشد تا فرد مبتکر احساس ناراحتی نکند و اطلاعات او به سرقت نرود که در این راستا با وجود بسیج علمی پژوهشی افراد می‌توانند با مراجعه به این نهاد ایده خود را ثبت کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در پاسخ  به درخواست رئیس بسیج علمی پژوهشی خراسان جنوبی برای دو مشکل مطرح شده این نهاد گفت: ما تا جایی که بتوانیم همراهی می‌کنیم اما باید گره مشکلات از طریق دستگاه‌های دولتی باز شود اما در هر کجا که احساس شد مشکل هنوز برطرف نشده است آمادگی داریم تا برطرف کنیم.

عبادی افزود: اگر در برطرف کردن مشکلات موانع قانونی باشد ما ورود پیدا می‌کنیم و بیشتر مشکلات در زمینه سیستم دولتی و بروکراسی اداری است.

نماینده مردم شهرستانهای بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان داشت:کمیسیون آموزش تحقیات هم به دنبال حمایت مخترعان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار