نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در مراسم عزاداري امام رضا(ع) عنوان کرد:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با طرح اين سوال که چرا در جامعه اسلامی این همه ظلم و اختلاف طبقاتی وجود دارد، گفت:چرا مسئولین نسبت به این موضوعات بی تفاوت هستند،چرا عده ای حقوق نجومی می گیرند اما عده زیادی برای نان شب درمانده اند؟
کد خبر: ۳۳۶۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹ 30 November 2016
 آیت الله سید علیرضا عبادی به مناسبت سالروز شهادت امام رضا (علیه السلام) در آستان مقدس امامزادگان باقریه (علیهم السلام) بیرجند اظهار داشت: در آخر ماه صفر یک جمع بندی از عزاداری‌های خود داشته باشیم به طوری که این جمع بندی بتواند بر روی اعمالمان تاثیر بگذارد.

وی با بیان اینکه همه مشکلات انسان با مسئله توحید ارتباط دارد، گفت: اگر مشکل توحید حل شود سایر مشکلات انسان نیز برطرف می شود؛ هنگامی که واژه مقدس توحید به دست جُهال و هواپرستان بیفتد نتیجه آن جنایت‌هایی می شود که امروز در دنیا به اسم توحید انجام می دهند و بدتر از هر شرک است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اسلام در واژه‌های قرآنی در دو مورد کاربرد دارد، افزود: اولین مورد اسلام ابتدایی است و دومین مورد اسلام نهایی است که نهایت ایمان است و همه وجود، احساس، عواطف، عقل و عمل انسان را تحت تاثیر قرار می دهد.

آیت الله عبادی با توجه به اینکه اسلام یک مرحله ابتدایی برای ورود به دین دارد، تصریح کرد: این مرحله شامل امور ظاهری است؛ کسی که شهادتین را به زبان می آورد مُسلِم است به این معنا که جان، مال، خون و ناموسش محترم است و باید حفظ شود.
 
وی با اشاره به جهاد ابتدایی گفت: جهاد ابتدایی مشروط به حضور پیامبر اکرم(صلي الله عليه و آله) و یا امام معصوم است به این معنا که همه بهانه‌ها به اسم دین برای کشورگشایی و سلطه بر مردم ممنوع می شود و جهاد ابتدایی باید با اجازه پیامبر اکرم(صلي الله عليه و آله) یا امام معصوم باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه شرک در ریشه عقیده توحیدی نفوذ کرده است، اظهار داشت: مسئله ایمان و توحید اگر در ما وجود داشت رشد می کردیم و هیچ مشکلی در زندگی و جامعه نمی داشتیم.

آیت الله عبادی با بیان اینکه ایمان یک شرط ندارد بلکه دارای صد شرط است، ادامه داد: حقیقت کلمه توحید به عنوان ایمان واقعی زمانی تحقق می یابد که با شرایطش همراه باشد؛ اخلاق، سیاست، امور اجتماعی و سیاسی جامعه ما ویران است و در آن ایمان کمتر مشاهده می شود.

وی در ادامه بیان کرد: امروز در دنیا صحنه‌هایی را مشاهده می کنید که به اسم اسلام دست به جنایت می زنند و به مردم مظلوم ظلم می کنند و این ظلمات است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اسلام مکتب اهل بیت (علیهم السلام) و عدل است، گفت: چرا در جامعه اسلامی این همه ظلم و اختلاف طبقاتی وجود دارد و چرا مسئولین نسبت به این موضوعات بی تفاوت هستند، چرا عده ای اختلاس می کنند و حقوق نجومی می گیرند اما عده زیادی برای نان شب درمانده هستند؟

آیت الله عبادی با بیان اینکه مسئولین با وجود این همه مشکلات بیکاری، اختلاف طبقاتی و ظلم می گویند برای خوشحال کردن مردم کنسرت اجرا می کنیم، تصریح کرد: شما برای کسی که شغل ندارد کنسرت اجرا می کنید و این چه فایده ای دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار