نماینده مردم بیرجند،درمیان و خوسف در مجلس در بازدید از بسیج سازندگی :
نماینده شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف از توابع خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیج سازندگی می تواند الگویی برای بسیاری از دستگاه ها که توان کار و فرصت رسیدگی به امور مردم را ندارند، باشد.
کد خبر: ۳۳۵۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶ 27 November 2016
حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی روز یکشنبه در جمع کارکنان بسیج سازندگی خراسان جنوبی در بیرجند افزود: بسیج سازندگی بدون بروکراسی اضافی اداری، بسیار چابک است و کار را با کمترین وقت و هزینه انجام می دهد.
وی ادامه داد: واقعیت امر این است ، تعدادی از مردم از بعضی سیستم های اداری دولتی برای رفع مشکلات خود انتقاد دارند ،و در جریان بعضی از دهگردشی ها به مناطق روستایی این موضوع را طرح می کنند.
وی یادآور شد: اقدامات بسیج سازندگی در این وضعیت مثل خورشید دل مردم را روشن کرده و کار های بسیار بزرگی با هزینه های پایین انجام داده است.
وی تصریح کرد: در حوزه انتخابیه به تعدادی از روستا سفر کردم ، مشکل اساسی مردم در روستا، بیکاری است و کسی هم به روستایی مشاوره نداده که به دلیل 18سال خشکسالی کشت و زرع ندارد چه کاری به جای آن باید انجام دهد تا بتواند در روستا بماند.
وی تاکید کرد: اگر یارانه ها نبود امروز بیشتر روستاهای خراسان جنوبی مهاجرت کرده بودند، ایجاد کارگاه های اشتغال زایی در روستاها بسیار ضروری است،معتقدم ایجاد کارگاه صنایع دستی که نیاز به سرمایه اندک دارد در روستاها مناسب است.
وی اضافه کرد: بسیج سازندگی هم می تواند در زمینه بازاریابی برای صنایع دستی به روستاییان کمک کند.
فرهنگ کار در استان ضعیف است
نماینده شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس در ادامه بیان کرد: فرهنگ کار در استان ضعیف است، همه به دنبال تحصیلات دانشگاهی هستند،در صورتی افراد باید به سراغ فن و حرفه بروند، کشور نیاز به نیروی کار حرفه ای و آموزش دیده دارد.
عبادی افزود: افرادی که در بحث اشتغال صاحب نظر هستند به شوراهای روستایی دعوت شوند و با راهنمایی مردم کارگاه های اشتغالزایی ایجاد کنند.
وی اظهار کرد: الگوهای موفق به روستاییان ارائه شود، مثلا مردم شهر قلعه گنج کرمان که قبلا با فقر و بیکاری روبه رو بودند هم اکنون با فعالیت های بسیج سازندگی،بنیاد مستضعفان و ... صاحب کار هستند.
وی ادامه داد: باید به روستایی ماهیگیری آموخت، ساخت مسجد و حسینیه در روستاها خوب است اما مهم تر از آن آموزش اشتغال به آنهاست.
از سرمایه گذاری خارجی استقبال می کنیم
عبادی تاکید کرد: به فرموده مقام معظم رهبری نگاه ما باید به امکانات درون باشد تا موفقیت حاصل شود، هیچ وقت کسی در کشور مخالف سرمایه گذاری خارجی نیست و از این امر استقبال هم می کنیم.
وی یادآور شد: بعضی مدیران دست روی دست می گذارند، هیچ کاری انجام نمی دهند ، فقط دم از سرمایه گذار خارجی می زنند، باید از درون مولد باشیم، سیاسی کاری را کنار بگذاریم، وقتی کار کردیم آن وقت سرمایه گذار خارجی خودش می آید.
علاقه مند کمک به دولت هستیم
وی اضافه کرد: علاقه مند به تقویت و کمک به دولت جمهوری اسلامی هستیم، بسیج سازندگی می تواند یاور دولت باشد و دولت هم بسیج سازندگی را کمک تا در خدمت رسانی به مردم موفق تر باشد.
همچنین رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: این نهاد در سال 1379 به فرمان مقام معظم رهبری با هدف استفاده از ظرفیت جوانان در اردوهای جهادی شکل گرفت.
سرهنگ محمد زهرایی افزود: امروز مفتخریم که دامنه کار از اردوهای جهادی دانشجویی خارج شد، شجره طیبه صالحین با عنوان حلقه های صالحین به اردوهای یک روزه اعزام می شوند که از ابتدای سال 1395 تاکنون 12 هزار و 500 نفر با عنوان گروه های جهادی در استان ساماندهی و اعزام شدند.
وی اظهار کرد: گروه های جهادی سه روزه متخصصان شامل کشاورزی، عمران، پزشکان ، کارمندان، هنرمندان و ... به فراخور کاربرد به روستاها اعزام می شوند.
وی یادآور شد: همچین گروه های جهادی هفت روزه محلات ما مسجد محور بوده و مربوط به قشر خاصی نیستند.
وی تصریح کرد: طرح هجرت دانش آموزی 10 روزه که دانش آموزان در مدارس شهر خود فعالیت هایی مثل دیوار نویسی، رنگ آمیزی مدارس و ... انجام می دهند.
وی تاکید کرد: طرح 12 روزه دانشجویی که دانشجویان به مناطق محروم اعزام می شوند و امسال 19 گروه جهادی میهمان با هزار و 170 نفر از دانشگاه های مختلف کشور در استان حضور یافتند.
وی اضافه کرد: در مجموع تعداد گروه های جهادی در هشت ماهه امسال به 750 گروه شامل 12 هزار و 700 نفر رسید.
زهرایی گفت: بعد از گذشت چندین سال از تشکیل بسیج سازندگی مقام معظم رهبری ماموریت کمک به دولت را به این مجموعه محول کردند.
وی افزود: رییس ستاد پشتیبانی از فعالیت های بسیج سازندگی استانداران هستند ، کار حمایت از گروه های جهادی به لحاظ خودرو، سوخت و اسکان با دولت است و ساماندهی ، اعزام و نظارت بر این گروه ها با بسیج است.
وی اظهار کرد: واگذاری پروژه های کوچک و محرومیت زدایی و عام المنفعه با دولت و اجرای آن بر عهده بسیج گذاشته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار