نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس:
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در خانه ملت با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد اقتصادی باید اولویت کاری تمام جریان‌های سیاسی قرار گیرد، گفت: باید از ظرفیت مردم در مبارزه با مفاسد اقتصادی استفاده شود چرا که با کسی تعارف ندارند.
کد خبر: ۳۳۵۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸ 27 November 2016

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدباقر عبادی شب گذشته ( 6 آذر) در همایش بررسی حقوقی مبارزه با فساد و اشرافی‌گرایی اظهار  کرد: فساد اقتصادی پدیده ای زشت است که همانند سرطان جامعه در عرصه های مختلف درگیر می کند و مبارزه با آن کار سختی است.

وی با بیان اینکه با افزایش فساد اقتصادی در جامعه قبح آن ریخته می شود، افزود: با انجام مفاسد اقتصادی از طریق دولتمردان و مسئولان زمینه استحاله فرهنگی در جامعه فراهم می شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نتیجه پدیده شوم فساد اقتصادی را قانون گریزی دانست و گفت: متاسفانه قانون ستیزی به دلیل مفاسد اقتصادی فراوان در جامعه نهادینه شده است.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: وقتی مردم بینند مسئولان به عنوان الگوی جامعه قانون را دور زده و ثروت های افسانه‌ای کسب می کنند نسبت به قانون بی‌تفاوت می‌شوند.

عدالت گریزی در جامعه از نتایج فساد اقتصادی است

وی با تاکید بر اینکه عدالت گریزی در جامعه از نتایج فساد اقتصادی است، ادامه داد: همچنین فرار مغزها از نتایج فساد اقتصادی است و در این حال افرادی بدون شایستگی تنها با هدف زد و بند اقتصادی جایگاه پیدا می کنند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی از بین رفتن فرهنگ کار در بین مردم  را یکی دیگر از نتایج افزایش فساد اقتصادی در جامعه عنوان کرد و افزود: بر این اساس روحیه کار در بین مردم کمرنگ شده و تمایل مردم به کارهای مولد کم شده و علاقه به دلالی و درآمد های فراوان در بین مردم افزایش یافته است.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه فساد اقتصادی فرهنگ دینی جامعه را تضعیف می‌کند، گفت: فساد اقتصادی ضرر های غیرقابل جبرانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی می زند بنابراین مبارزه با مفاسد اقتصادی از هر چیز دیگری ثوابش بیشتر است.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد اقتصادی باید اولویت کاری تمام جریان های سیاسی قرار گیرد، تصریح کرد: باید در این مورد خط‌کشی‌های سیاسی کنار گذاشته شود چرا که مفسدان اقتصادی با نزدیک شدن به یک حزب وجناح برای خود حاشیه امن ایجاد می کنند.

باید از ظرفیت مردم در مبارزه با مفاسد اقتصادی استفاده شود/ مردم تعارف با هیچ کسی ندارند

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: آزادی بیان از راه های مبارزه با مفاسد اقتصادی است یعنی اگر روزنامه‌ها و رسانه‌ها تخلفی از مسئولان دیدند بدون نگرانی بتوانند باجرات فسادهای اقتصادی را افشا کنند.

حجت الاسلام عبادی با سیستم های نظارتی در مبارزه با فساد اقتصادی موفق نمی شویم، گفت: گاهی این سیستم ها گرفتار رو دربایستی ها و ملاحظه ها می شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت مردم در مبارزه با مفاسد اقتصادی استفاده شود، افزود: در این زمینه مردم با هیچ کسی تعارف ندارند بنابراین اگر به مردم میدان داده شود موفق خواهیم شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار