رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی زرشک و زعفران را دو محصول استراتژیک استان دانست و گفت: برای کمک به رونق تولید و صادرات نیازمند این هستیم به این محصولات یارانه صادرات تعلق گیرد.
کد خبر: ۳۳۵۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷ 26 November 2016
هاشم ولی پور مطلق عصر چهارشنبه در شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت بیان کرد: وضعیت ارزش افزوده بخش کشاورزی در کشور نسبت به صنایع ۱۲.۱ و در خراسان جنوبی نیز۳۱.۶ درصد است.

 وی با بیان اینکه بخش کشاورزی استان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند، افزود:  این در حالی است که ارزش افزوده بخش کشاورزی خراسان جنوبی دو برابر کشوری است.

ولی پور مطلق اظهار کرد: بالا بودن کیفیت و ارزش نوع تولید محصولات کشاورزی در خراسان جنوبی سبب بالا بودن ارزش افزوده آن است.

وی با بیان اینکه علی رغم مشکلات موجود، بخش زنده و قابل بحثی در بخش کشاورزی داریم، افزود: باید مواظب باشیم این فعالیت دراستان نابود نشود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به محصولات استراتژیک استان، بیان کرد: در سال جاری قریب به ۳۰ هزار هکتار از مساحت استان زیر کشت زرشک و زعفران بوده است.

وی از پیش بینی برداشت ۵۹ تن زعفران در سال جاری خبر داد و افزود: ۱۵ درصد میزان کل زعفران کشور را در خراسان جنوبی داریم.

ولی پور مطلق با بیان اینکه ۳۰۰ میلیارد تومان ارزش افزوده این محصول در سال است، گفت: همچنین در سال جاری ۱۶ هزار و ۸۰۰ تن زرشک در استان برداشت کرده ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: این استان ۹۸ درصد تولید زرشک کشور و ۹۷ درصد تولید زرشک دنیا را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه زرشک و زعفران دو محصول منحصر به فرد خراسان جنوبی است، افزود: زعفران بیشتر از زرشک در بازارهای جهانی شناخته شده است.

ولی پورمطلق خواستار ایجاد بازارهای جهانی در زمنیه زرشک شد و افزود: در جامعه کنونی زرشک خراسان جنوبی به خوبی شناخته شده نبوده و نیازمند معرفی است.

وی با بیان اینکه باید سرمایه گذاران را وارد بخش کشاورزی کنیم، اظهار کرد: همچنین دولت باید در یک مقطع زمانی مشخص به این بخش کمک کند تا قیمت تمام شده محصولات کاهش یابد.

بنا به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ۱۶۳ میلیارد تومان سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی استان است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار