نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم هوشیاری برای خنثی کردن توطئه دشمنان، گفت: راهبرد دشمن تغییر فرهنگ و اخلاق مسلمانان است تا وحدت میان آنان را از بین ببرد و اگر فرهنگ تغییر کند ماهیت اسلامی از بین خواهد رفت.
کد خبر: ۳۳۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹ 26 November 2016
 آیت الله سید علیرضا عبادی امروز (6 آذر) در نشست علمای اهل تسنن و تشیع شهرستان درمیان با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: در تفکر فرعون مراد یک شخص نیست بلکه مراد یک جریان است.
وی با اشاره به اینکه قرآن کریم کتاب تاریخ نیست بلکه کتاب هدایت است، گفت: فرازهایی در قرآن کریم نه تنها به عنوان تاریخ بلکه برای بهره برداری از تاریخ  آورده شده است.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه هوشیاری و بصیرت برای اهل ایمان مهم است، انتقاد کرد: امروز عده ای بر مردم تسلط پیدا کرده اند و فرزندان آن‌ها را پیش چشم همه ذبح می کنند و در مقابل ملت‌هایی به تماشا نشسته اند.
 
آیت الله عبادی با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد تفرقه میان ملت‌های مسلمان است، ادامه داد: دشمن می خواهد با یک توطئه عجیب ملت‌ها را با یکدیگر درگیر کند تا ضعیف شوند و در این صورت دشمن بر آن‌ها تسلط  یابد.
 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه برای خنثی کردن این توطئه عجیب دشمن، هوشیاری لازم است، افزود: هوشیاری این است که مسلمین تابع قرآن و حکم دین باشند و از احساسات و مسائل تفریطی فاصله بگیرند و از کفار، مشرکین و منافقین تبعیت نکنند.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال این است که بر مسلمانان تسلط پیدا کند، گفت: دشمن می خواهد فرهنگ و اخلاق مسلمانان را عوض کند و وحدت میان مسلمین را از بین ببرد و اگر فرهنگ تغییر کند ماهیت اسلامی از بین خواهد رفت.
 
آیت الله عبادی با توجه به اینکه دشمن از مسلمین هراس دارد، اظهار داشت: دشمن در پی سلطه همه جانبه بر مسلمین است بنابراین برنامه دشمن یک برنامه حساب شده با قدمت200 ساله است و دشمن در این برنامه بر روی کوچک ترین مسئله نیز مطالعه می کند.
 
وی با بیان اینکه دشمن از انسان‌های نادان حداکثر استفاده را می کند، خاطرنشان کرد: هوشیاری و بصیرت مسلمانان شرط است که دشمن را در هر لباسی بشناسند و تنها از حکم خداوند متعال اطاعت کنند.
توجه مسئولان به مناطق مرزی موجب تثبیت جمعیت می شود 
 حجت‌الاسلام علیرضا حسینی امام جمعه درمیان اظهار داشت: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) سنت‌های حسنه و نیکویی را در جامعه اسلامی بنیاد نهاده است.
 
وی با بیان اینکه سنت برادری و برابری یکی از سنت‌هایی است که پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) به جا گذاشته است، گفت: شهرستان درمیان کنیه ای تحت عنوان دارالتقریب دارد.امام جمعه درمیان با تاکید بر اینکه شهرستان درمیان از نظر وحدت و الفت میان مردم زبانزد است، تصریح کرد: راز افزایش وحدت و افزایش ضریب امنیت در منطقه درمیان خدمت بیش از پیش مسئولین استانی و کشوری است.
 
حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه باید مسئولین به این منطقه توجه ویژه‌ای داشته باشند، افزود: توجه مسئولین سبب می شود تا جمعیت در این منطقه حساس تثبیت شود.
 
وی با توجه به اینکه نماز جمعه نماد اجتماعی، عبادی و سیاسی مسلمین است، بیان داشت: نتیجه تلاش‌هایمان در سنگر نماز جمعه مشاهده می شود و سعی کردیم تا به گونه ای تبلیغات کنیم تا مردم حضور بیشتری در نماز جمعه داشته باشند
 
امام جمعه درمیان با تاکید بر اینکه نسبت حضور مردم درمیان در نماز جمعه چهار برابر شده است، گفت: نسبت به ضریب جمعیت مرکز درمیان از حیث حضور مردم در نماز جمعه رتبه اول را در استان دارد.
 
علمای مسلمان وحدت و انسجام اسلامی را حفظ کنند 
 مولوی سیداحمد عبداللهی امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان بزرگداشت هفته بسیج اظهار داشت: امروز اسلام با چالش‌های بسیار زیادی رو به رو است.

 وی با تاکید بر اینکه دشمنان اسلام به عناوین مختلف سعی دارند به اسلام ضربه بزنند، گفت: هدف آن‌ها از بین بردن اصل اسلام است و اسلام در این برهه زمانی با چالش‌های سختی روبه رو شده است.

 امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان با اشاره به اینکه وعده خداوند متعال حق است، افزود: خداوند متعال برای پیروزی بر دشمنان دو نسخه تقوا و صبر عطا کرده است و این دو نسخه در طول تاریخ همواره کارساز بوده است.

 مولوی عبداللهی با توجه به اینکه یکی از مصادیق مهم تقوا این است که علمای مسلمان وحدت و انسجام اسلامی را حفظ کنند، ادامه داد: برقراری وحدت، حفاظت از اتحاد مسلمانان و جلوگیری از اختلاف یکی از مصادیق بزرگ تقوا است.

 وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا هیچ گونه اختلافی در بین مردم ایجاد نشود، تصریح کرد: باید وحدت مسلمین را حفظ کنیم و حرکات افراطی از نظر ما محکوم است و در اسلام هیچ گونه خشونتی نیامده است.

 امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان با تاکید بر اینکه اسلام مردم را به صلح دعوت می کند، گفت: اسلام و قرآن کریم برای مسلمانان ملاک است.

 مولوی عبداللهی با توجه به اینکه عملکرد مسئولین بر روی وحدت تاثیرگذار است، تصریح کرد: گاهی یک دستگاه اجرایی با عملکرد خود می تواند سبب دور شدن مردم از اصل نظام شود.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار