امام جمعه بیرجند:
امام جمعه بیرجند مرکز خراسان جنوبی با اشاره به تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام راحل در پنجم آذر ماه 1358 گفت: بسیج پدیده شگفت آور انقلاب اسلامی و ضامن حفظ و حیات نظام است.
کد خبر: ۳۳۴۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵ 25 November 2016
حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی در خطبه های نماز جمعه این هفته بیرجند در مسجد امام حسین (ع) افزود: مقام معظم رهبری تفکر بسیجی را نیاز امروز جامعه می دانند و حقیقتا بسیج وجدان بیدار امت اسلامی است.
وی اظهار کرد: بسیج برای حفظ اسلام و انقلاب شهیدان بسیاری را نثار نظام کرده است ، بسیج سیاسی هست اما سیاسی کار و جناحی نیست، بسیج مجاهد در راه خداست.
وی ادامه داد: امروز عوامل استکبار قصد دارند مجموعه ای را در عرض و مقابل بسیج ایجاد کنند.
خطیب جمعه بیرجند در ادامه بیان کرد: بسیج اندیشه و فکر جامعه است،به لطف خدا طرح صالحین یکی از بهترین طرح های بسیج است و هر مسجد کشور باید یک پایگاه علم،ایثار و معنویت باشد و این جز با اندیشه ورزی و حرکت رو به رشد میسر نمی شود.
رضایی افزود: بسیج حزب علی (ع)، عدالت و حق است و حزبی است که به همه جامعه و همه امت اسلامی خدمت می کند.
وی اظهار کرد: به فرموده قرآن کریم جامعه اسلامی باید در ابعاد مختلف قدرتمند باشد ، استکبار جهانی هیچ وقت دوست ما نیست و به ما رحم نمی کند باید در عرصه های گوناگون بویژه عرصه نظامی قوی باشیم تا از کشور، نظام و انقلاب اسلامی خود دفاع کنیم.
وی هفته وقف را از دیگر مناسبت های هفته عنوان کرد و افزود: وقف به معنی ایثار و از خود گذشتگی است و این مکارم اخلاقی باید در جامعه گسترش یابد.
رضایی شهادت عالم مجاهد سیدحسن مدرس و روز مجلس را از مناسبت های هفته پیش رو ذکر کرد و گفت: نظارت مجلس شورای اسلامی حق نمایندگان است و منتخبان مردم باید از طریق دیوان محاسبات که از مجموعه های نظارتی این نهاد عالی است به وظیفه نظارتی خود عمل کنند تا جامعه ای پاک و در تراز نظام اسلامی داشته باشیم.
وی در ادامه به درگذشت آیت الله موسوی اردبیلی یار امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: امیدواریم این یار صدیق امام و ولایت با اجداد طاهرین خود محشور شود.
وی ادامه داد: امسال حماسه اربعین و عشق به اباعبدالله الحسین(ع) با حضور بیش از 20 میلیون نفر در عراق برگزار شد،متاسفانه در لحظه آخر عوامل استکبار با به شهادت رساندن 80 نفر از زائرانی که در حال بازگشت به وطن خود بودند قلب همه را جریحه دار کردند.
رضایی بیان کرد: خداوند برای هدایت، شکوفایی و رسیدن انسان به مقام خلافت الله، انبیای الهی را به عنوان حجت های بیرونی و عقل را به عنوان حجت درونی به انسان عطا کرده است.
وی افزود: با تقوی بودن یعنی دیوها را از قلب خود که حرم خداوند است بیرون کنیم، این دیوها حرص، خشم، حسد، سخن چینی، دو رویی، کینه، طمع و ... هستند این پستی ها باید از وجود انسان خارج شود.
وی یادآور شد: هدایت تشریعی خداوند مربوط به همه مومنان و کافران است،اما خداوند فرد دروغ گو و اسراف کار را هدایت نمی کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار