مدیر دفتر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: سه هزار و 600 نفر در استان از طریق سامانه سماح برای شرکت در اجتماع بزرگ اربعین امسال ثبت نام کرده اند.
کد خبر: ۳۱۳۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹ 18 October 2016

ابوالفضل نوفرستی در کمیسیون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات در خصوص گردهمایی بزرگ اربعین افزود: این تعداد افراد در قالب 600 گروه تقسیم بندی شده اند.
وی اظهار کرد: پیش بینی می شود ثبت نام تعداد زائران اربعین امسال که متقاضی اعزام به کربلا و حضور در همایش بزرگ اربعین هستند نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش یابد.
وی ادامه داد: مسیر عبور برخی زائران افغانی و پاکستانی از خراسان جنوبی است، برای پذیرایی آنها نیاز است مکان هایی در شهرستان های بیرجند و نهبندان در نظر گرفته شود.
** افزایش 100درصدی ایجاد موکب توسط خراسان جنوبی در مسیر کربلا
همچنین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی در این مراسم افزود: اجتماع بزرگ جهانی که در یک مقطع زمانی کوتاه اتفاق می افتد ویژه شیعه نیست بلکه همه ادیان، از مسلمان و غیرسلمان در آن حضور می یابند.
موسی جوینده به افزایش 100 درصدی ایجاد موکب های خراسان جنوبی برای خدمت رسانی به زائران اربعین امسال اشاره کرد و گفت: 13 موکب در دو بخش تغذیه و اسکان 20 هزار زائر در روز توسط این استان آماده اعزام است.
وی ادامه داد: موکب هایی که از خراسان جنوبی برای خدمت رسانی به زائران اربعین برپا می شود در کاظمین و مسیر کربلا خدمت رسانی خواهند کرد.
وی اضافه کرد: چهار موکب نانوایی در چهار نقطه از معبرهای شهر کاظمین مستقر می شوند که روزانه 15 هزار قرص نان پخت و از زائران پذیرایی خواهند کرد.
به گزارش ایرنا جوینده با اشاره به ایجاد هفت موکب در خصوص تغذیه زائران اربعین، اظهار کرد: در این موکب ها، 44 هزار پرس غذا در اختیار زائران قرار می گیرد ،همچنین حدود 50 هزار نفر از زائران با چای زعفران، زنجبیل و دارچین پذیرایی می شوند.
وی ادامه داد: دو موکب بهداشت و درمان از خراسان جنوبی در عراق مستقر می شود و برای هر نفر که در این موکب ها ویزیت شود 50 هزار ریال دارو در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: شماره حساب 4213812794096 نزد بانک انصار برای جمع آوری کمک های مردمی ویژه همایش بزرگ اربعین در نظر گرفته شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار