رئیس مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد
رئیس مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طرح جامع غربالگری سرطان پستان در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۳۱۲۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱ 17 October 2016

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، میترا مودی  در سی و چهارمین کارگروه تخصصی سلامت استان، سرطان را نخستین عامل مرگ و میر در سراسر جهان دانست و اظهار داشت: بر اساس آمار اخیر شایع‌ترین نوع سرطان در زنان سرطان پستان است.

وی میانگین سن ابتلا به سرطان پستان را در کشورهای دیگر 45 تا 50 سال اعلام کرد و ادامه داد: میانگین سن ابتلا به سرطان پستان در کشور ایران 35 تا 40 سال است که این میزان در ایران 10 تا 12 سال زودتر از دیگر کشورها است.

رئیس مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرد: علی‎رغم اینکه میزان ابتلا در کشور بالا است متأسفانه 70 درصد بیماران فرصت درمان موفق را از دست می‎دهند و زمان کافی برای آغاز دوره درمان را از دست می‎دهند.

مودی با بیان اینکه تحقیقات نشان داده است اگر سرطان پستان در مراحل اولیه مشخص شود بقای 5 ساله آن 90 تا 75 درصد کاهش می‌یابد، ادامه داد: طرح غربالگری سرطان پستان در استان اجرا می‎شود.

وی گروه هدف این طرح را زنان شاغل و خانه‌دار در سطح استان اعلام کرد و بیان داشت: این طرح طی دو مرحله  در سطح استان انجام شد لذا نتایج بدست آمده حاکی از آن بود که درصد زیادی از زنان از آموزش‎های لازم برخوردار نبودند.

رئیس مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه طرح مذکور برای 2 هزار و 500 خانم خانه‌دار و 2 هزار و 500 خانم شاغل انجام شده است، اذعان داشت: تعرفه ماموگرافی در اجرای طرح غربالگری سرطان پستان 65 هزار تومان است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار