به‌همت جهاددانشگاهی خراسان جنوبی صورت گرفت؛
مدیر پروژه دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی از اتمام طرح پژوهشی به عنوان معرفی جامع ظرفیت‌های کاربردی گیاهان دارویی خراسان‌جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۳۱۲۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ 16 October 2016
محسن پویان، مدیر پروژه دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: طرح فوق به کارفرمایی جهاددانشگاهی استان انجام شده که هزینه صرف شده برای آن ۹۰ میلیون تومان است.

وی اظهار کرد: در این طرح گیاهان دارویی خودرو در تمامی نقاط استان از بشرویه تا نهبندان تا جایی که شناسایی شده‌اند، معرفی شده است.

مدیر پروژه دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: در این طرح گیاهان زراعی و باغی که کاربردهای دارویی دارند در کنار کاربردهای تغذیه‌ای معرفی شده است. جنبه‌های کاربردی تمامی این گیاهان اعم از خودرو، زراعی و باغی در راستای ساخت و تهیه داروهای گیاهی و فرآورده‌های گیاهی بررسی شده‌اند.

وی با بیان اینکه پتانسیل‌های گیاهی قابل استفاده در تولید داروهای گیاهی مورد بررسی قرار گرفته است، ادامه داد: در این طرح مشخص شده که هر کدام از گیاهان دارویی در ساخت و تهیه چه داروی گیاهی کاربرد دارند.

مدیر پروژه دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: در این طرح گیاهان دارویی از نظر تولید اسانس برای کاربردهای مختلف صنعتی مشخص شده و پتانسیل تولید اسانس از گیاهان مزیت‌دار معرفی شده است.

پویان ادامه داد: گیاهانی که پتانسیل تولید روغن‌های گیاهان دارویی را دارند و می‌توان به صورت صنعتی و یا نیمه صنعتی در استحصال روغن‌های گیاهان دارویی مورد بهره‌برداری قرار گیرند، شناسایی و معرفی شده است.

وی تصریح کرد: از نظر پتانسیل، تهیه و تولید دم نوش‌های گیاهی به صورت چای کیسه‌ای((تی‌بگ) گیاهان منطقه شناسایی و معرفی شدند، تمامی گیاهان معرفی شده استان از نظر کاربردهای گیاه درمانی در طب قدیم و جدید مورد بررسی قرار گرفته‌اند و تا حد ممکن تجزیه شیمیایی و ترکیبات موجود در این گیاهان نیز معرفی شده است.

پویان یادآور شد: ظرفیت گیاهان دارویی در تولید عرقیات گیاهی و استفاده از گیاهان دارویی در مصارف بهداشتی و آرایشی از دیگر مواردی است که در این طرح ذکر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار