مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی:
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از مشارکت دانش آموزان آموزشگاه ریحانه سادات آفریز در بافت فرش جهت کمک به بازسازی صحن وسرای فاطمه زهرا(س) خبر داد.
کد خبر: ۳۱۱۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱ 14 October 2016

حسین خوشایند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: دانش آموزان آفریز در ماه محرم، ماه خون و قیام، ماهی که متعلق به سالار شهیدان است در کار بافت دار قالی که به همت آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای ریحانه سادات جهت کمک به بازسازی صحن و سرای فاطمه زهرا(س) برپا شده است، شرکت کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی افزود: این قطعه فرش 6 متری دست بافت متعلق به ستاد عتبات عالیات توسط کارآموزان و مربیان آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای ریحانه سادات آفریز در حال بافت است.

وی بیان کرد: عشق به ائمه معصومین(ع) در دل و جان شیعیان و محبین امامان معصوم وجود دارد و نه تنها از این عشق و علاقه کاسته نمی‌شود بلکه روز به روز بر این علاقه افزوده می‌شود.

خوشایند عنوان کرد: حب و دوستی به اهل بیت(ع) زمانی که خالص باشد به ایثار و فداکاری تبدیل می‌شود و امروز کار بانوان بافنده این کارگاه نیز نوعی ایثار و از خودگذشتگی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی افزود: افرادی که دراین راه قدم نهاده‌اند قطعاً یک نوع سرمایه‌گذاری را برای خود ایجاد کرده‌اند اما این سرمایه‌گذاری دنیوی نیست چراکه بانوان ما با بافت فرشها هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند و سرمایه‌گذاریشان تا قیام قیامت برایشان ماندگار می‌شود.

حدود 70 درصد از بافت فرش انجام شده است

 مؤسس و مدیر آموزشگاه ریحانه سادات آفریز نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، عنوان کرد: به همت کارآموزان و مربیان و خواهران دهستان آفریز یک قطعه فرش متعلق به ستاد عتبات عالیات در این آموزشگاه در حال بافت است.

معصومه حسینی افزود: از ابتدای خردادماه بافت این فرش شروع شده است و حدود 70 درصد از بافت آن توسط کارآموزان و مربیان و خواهران دهستان آفریز با شوق و ذوق وصف ناپذیر به همراه مراسم ختم صلوات و با پخش نذورات انجام شده است.

وی بیان کرد:ان‌شاءالله بافت این قالی به زودی به پایان می‌رسد و طی مراسم معنوی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی تقدیم به سازمان عتبات عالیات می‌شود تا در زمینه کمک به بازسازی صحن حضرت زهرا (س) هزینه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار