استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد
استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر تجار افغانی برای سرمایه‌گذاری در ایجاد کشتارگاه، واحد قرنطینه و سردخانه مشارکت کنند امکان وارد کردن دام از این کشور وجود دارد و این امر کمک فراوانی به اشتغال و اقتصاد استان می‌کند.
کد خبر: ۳۰۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳ 05 October 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌اکبر پرویزی در دیدار با مدیرکل و کارکنان دامپزشکی خراسان جنوبی، اظهار داشت: باید تلاش‌ها و فعالیت‌های حوزه دامپزشکی در جامعه مطرح شود تا مردم از آن مطلع شوند که چه مشکلاتی در این حوزه وجود دارد که اگر رفع نشود آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی را به دنبال دارد.

وی از تلاش‌های مجموعه دامپزشکی استان قدردانی کرد و گفت: اگر تلاش این مجموعه وجود نداشته باشد نمی‌توانیم به سلامت برخی از مواد غذایی اطمینان خاطر داشته باشیم و بروز یک بیماری دامی ممکن است برای جامعه یک ضایعه جدی محسوب شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله شرایط سختی در حوزه کشاورزی و دامی دارد، افزود: تخریب مراتع، تشدید گرد و غبار و فقر مردم و به تبع آن افزایش بیماری‌ها به سبب عدم مصرف مواد غذایی سالم از تأثیرات خشکسالی در استان است.

پرویزی با اشاره به اینکه موضوع قرنطینه و کنترل بهداشتی دام را در مرز دنبال می‌کنیم تا بتوانیم واردات دام و به طور ترجیهی دام سنگین را از افغانستان به استان داشته باشیم، یادآور شد: اگر تجار افغانی در برای سرمایه‌گذاری در ایجاد کشتارگاه، واحد قرنطینه، سردخانه و بسته‌بندی مشارکت کنند امکان وارد کردن دام از این کشور وجود دارد که در صورت تحقق این امر کمک فراوانی به اشتغال و اقتصاد استان صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: استان سیستان و بلوچستان این اقدام را از طریق مرز پاکستان انجام می‌دهد، بنابراین در خراسان جنوبی نیز می‌توان این اقدام را عملیاتی کرد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه از جمله درخواست‌های افغانستان در بخش تجارت با استان خرید گندم و محصولات دامی این کشور است، تصریح کرد: افغانستان انتظار دارد در تجارت با خراسان جنوبی مرز یک طرفه نباشد و توازن در صادرات و واردات وجود داشته باشد.

پرویزی با اشاره به اینکه اختیار در بحث صادرات محصولات کشاورزی، زمان‌بندی صادرات و زمان‌بندی خرید تضمینی محصولات کشاورزی به استان‌ها واگذار شده است، افزود: ولی متأسفانه هنوز در بحث واردات محصولات کشاورزی و دامی با توجه به حساسیت‌هایی که وجود دارد این اتفاق نیافتاده است.

وی ادامه داد: با توجه به نبود ثبات مدیریتی در افغانستان اخذ مجوز برای همکاری این کشور کار سخت و دشواری است.

استاندار خراسان جنوبی به موضوع کسری حقوق کارکنان دامپزشکی اشاره کرد و یادآور شد: کسری حقوق کارکنان مشکل تمام دستگاه‌های اجرایی استان است.

پرویزی ادامه داد: نباید در پرداختی به استان‌ها ناعدالتی وجود داشته باشد و همه استان‌ها باید در یک سطح دیده شوند.

وی در مورد آزمایشگاه دامپزشکی استان گفت: اگر اعتبارات سازمان دامپزشکی کشور برای ساخت این آزمایشگاه جذب شود استانداری خراسان جنوبی نیز می‌تواند بخشی از اعتبار مورد نیاز برای ساخت این آزمایشگاه را تأمین کند.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین باید مقداری اعتبار برای حوادثی ناشی از شیوع بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام در استان پیش‌بینی شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار