مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی:
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به موضوع اشتغال به عنوان دغدغه خانواده‌ها و جوانان گفت: تابستان امسال ۳۱۳۵ نفر از آموزشهای مهارتی فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۳۰۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵ 25 September 2016
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسین خوشایند  با اشاره به موضوع اشتغال به عنوان دغدغه خانواده‌ها و جوانان گفت: مهارت‌آموزی فرصتی برای دستیابی به اشتغال است.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به پایان اجرای طرح اوقات فراغت در خراسان جنوبی گفت: کسب آموزشهای فنی و حرفه‌ای در کنار علم و دانش، ضرورتی است که باید مورد توجه خانواده‌ها و جوانان قرار گیرد.

وی با اشاره به آمادگی مراکز فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی برای ارائه آموزشهای مهارتی به علاقه‌مندان اظهار داشت: در مراکز فنی و حرفه‌ای استان دوره‌های آموزشی متنوع در حوزه‌های صنعت، خدمات، کشاورزی، صنایع دستی و فناوری اطلاعات ارائه می‌شود.

خوشایند ضمن تأکید بر اهمیت اوقات فراغت گفت: اوقات فراغت پدیده‌ای است که از یک‌سو بستری مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای گوناگون و ابعاد مختلف وجودی جوانان و نوجوانان به شمار می‌آید و از سویی دیگر می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات اجتماعی و بزهکاری‌های فردی و اجتماعی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان این که ارائه آموزشهای مهارتی در مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای رایگان است خاطرنشان کرد: آموزشهای مهارتی می‌تواند زمینه تربیت نیروی انسانی مورد نیاز صنایع، معادن و بخش خدمات استان را فراهم کند.

وی به برگزاری دوره‌های ویژه غنی‌سازی اوقات فراغت اشاره کرد و افزود: دوره‌های مهارتی ویژه تابستان با رویکرد شایسته محور در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

خوشایند با اشاره به اجرای طرح اوقات فراغت تابستان 95 در مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد گفت: 345 دوره مهارتی اوقات فراغت در 18 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و 150 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در قالب دوره‌های 10 تا 470 ساعته برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: آموزشهای مهارتی ارائه شده در طرح اوقات فراغت 371 هزار نفر ساعت معادل 3 هزار و 135 نفر دوره آموزش مهارتی است که یک هزار و 807 نفر از مهارت آموختگان مرد و یک هزار و 328 نفر زن هستند.

وی در ادامه میزان توانمندی نیروی انسانی را یکی از شاخص‌های رسمی برای توسعه در هر کشور دانست و بیان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای در امر توانمندسازی نیروی انسانی مشارکت می‌کند.

خوشایند خاطرنشان کرد: سیاستهای کلی اشتغال ارائه شده از سوی مقام معظم رهبری و بحث اقتصاد مقاومتی، یکی از محورهای اصلی است که در برنامه‌ریزی آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و به تبع آن در استان خراسان جنوبی مورد توجه قرار دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار