مدیر کل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:
مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از آغاز برداشت زیتون در استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‏‌شود امسال بیش از 172 تن زیتون از مزارع استان برداشت شود.
کد خبر: ۲۹۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰ 21 September 2016
هاشم ولی‌پور مطلق در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به اینکه 727 هکتار از اراضی خراسان جنوبی زیر کشت درخت زیتون است، اظهار داشت: از این میزان 350 هکتار بارور و 377 هکتار غیر بارور است.

وی تعداد بهره‎‌برداران زیتون در استان را 290 نفر اعلام کرد و افزود: 2 واحد روغن‌کشی زیتون در استان فعال است.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی همچنین به ارقام زیتون برداشتی در استان اشاره و تصریح کرد: ارقام زیتون متعدد بوده که بیشترین رقم زیتون موجود زیتون زرد می‎باشد که رقمی دو منظوره است که برای تولید روغن استفاده می‎شود.

ولی‎پور مطلق ارزش ریالی محصول زیتون را در استان 8.6 میلیارد ریال ذکر کرد و ادامه داد: شهرستان طبس با تولید 85.2 تن بیشترین میزان برداشت محصول زیتون را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 91.164 تن زیتون از سطح باغات استان برداشت شد، اذعان داشت: پیش‌بینی می شود در سال‎جاری 172 تن زیتون از سطح باغات استان برداشت شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان داشت: پیش‌بینی می‎شود در سال‎جاری 10 تن روغن زیتون به ارزش 2.4 میلیارد ریال از واحدهای روغن‌کشی استحصال شود.

ولی‎پور‌مطلق خاطرنشان کرد: بیشترین روغن زیتون تولید شده در داخل استان مصرف می‎شود و قسمتی از آن به استان‎های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی صادر می‎شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار