گزارش های خبرنگاران تابناک از گوشه و کنار استان :
سایر خبرها: بالگرد غنیمتی از تجاوز آمریکایی ها در طبس برای مقابله با آمریکا تجهیز شد/ حذف 7 رشته‌ی ارشد موجود در دفترچه‌ی آزمون دانشگاه آزاد طبس پیگیری می شود/ مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان‌جنوبی به مشهد بازگشت/ دومین کنفرانس بین‌المللی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۹۸۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 19 September 2016
+

در مراسمی با شکوه، دیروز از پرچم منور حرم مطهر حضرت امیر المومنان (ع) در شهرستان بشرویه استقبال شد.

به گزارش تابناک، مردم ولایتمدار بشرویه به همراه مسئولان شهرستان، دیروز در آستانه ایام الله "عید غدیرخم و آغاز ولایت مولی علی ابن ابی طالب ع" بیرق نورانی ضریح امام علی (ع) را از محل مزار شهدای شهرستان بشرویه تا محل هیئت سادات الحسینی، همراه با دود کردن اسپند در مسیر همراهی کردند تا خاطره خوش این روز مبارک در تاریخ بشرویه باقی بماند.

استقرار پرچم منور حرم امیر المومنان (ع) در هیئت سادات الحسینی زیارتگاه اهل دل شد استقرار پرچم منور حرم امیر المومنان (ع) در هیئت سادات الحسینی زیارتگاه اهل دل شد

استقرار پرچم منور حرم امیر المومنان (ع) در هیئت سادات الحسینی زیارتگاه اهل دل شد

در پایان مسیر با مداحی روز غدیر پرچم مقدس ضریح حضرت علی (ع) به این هیئت سادات الحسینی اهداء و در محل نصب شد تا زیارتگاه اهل دل باشد.

 

بالگرد غنیمتی از تجاوز آمریکایی ها در طبس برای مقابله با آمریکا تجهیز شد

استقرار پرچم منور حرم امیر المومنان (ع) در هیئت سادات الحسینی زیارتگاه اهل دل شد

یک بالگرد آمریکایی که در جریان واقعه‌ی تجاوز عناصر آمریکایی به ایران در صحرای طبس سالم مانده بود، با تجهیزات جدید به خدمت ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمد تا در صورت هرگونه تجاوز مجدد، علیه آمریکا و عواملش در منطقه مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گزارش تابناک، مهندسان ایرانی با ایجاد تغییراتی در این بالگرد، به آن تجهیزات جدیدی اضافه کردند که در صورت مشاهده نیروهای آمریکایی، متخصصین آنها نیز از این تغییرات و تجهیزات متعجب خواهند شد.

این بالگرد پیشرفته و تکامل یافته قرار است در هرگونه عملیات نظامی مقابله با آمریکاییان در خلیج فارس و یا عواملش در منطقه که مایل به زورآزمایی با جمهوری اسلامی باشند مورد استفاده نظامی قرار گیرد تا آنها را از عملکردشان پشیمان سازد.

 

حذف 7 رشته‌ی ارشد موجود در دفترچه‌ی آزمون دانشگاه آزاد طبس پیگیری می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس از پیگیری‌های جدی دانشگاه برای حل مشکل 7 رشته‌ی کارشناسی ‌ارشد حذف شده از رشته‌های ثبت شده در دفترچه‌ی آزمون این دانشگاه خبر داد و گفت: این 7 رشته به دلیل عدم دارا بودن مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از لیست رشته‌های این دانشگاه حذف شده است، اما برای پیگیری این موضوع، نامه‌ای نوشته و ارسال شده است که شخصاً نیز برای پیگیری موضوع به بیرجند و تهران می‌روم.

به گزارش تابناک، این رشته‌ها در دفترچه آزمون، موجود بوده و داوطلبان هنگام ثبت‌نام، این رشته‌ها را انتخاب و محل تحصیل خود را دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس تعیین و در آزمون مربوطه نیز شرکت کرده بودند، اما امروز که نتایج آزمون اعلام شده، داوطلبان در کمال تعجب مشاهده کردند که در دانشگاه‌هایی غیر از طبس و حتی در طرازهای بالاتر مانند تهران که محل انتخابشان نبوده، پذیرفته شده‌اند. در نتیجه هنگام مراجعه حضوری داوطلبان به دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس به آنان اعلام شده که رشته مورد انتخاب آنان به دلیل عدم تأیید وزارت علوم، فعلاً از لیست رشته‌های این واحد دانشگاهی حذف شده است؛ دانشگاه‌های دیگر نیز به‌صورت سیستمی و رایانه‌ای و بدون نظر داوطلب، تعیین شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس در این باره گفت: این واحد دانشگاهی دارای 15 رشته در مقطع کارشناسی‌ارشد است که از این تعداد 2 رشته به دلیل عدم دارا بودن متقاضی، تعطیل شده است؛ علاوه بر این 7 رشته دیگر که متقاضی داشته نیز حذف شده و فقط برای 6 رشته دانشجو معرفی شده است.

دکتر محمد ناظمی اضافه کرد: معترض اصلی در ماجرای حذف این 7 رشته، خود دانشگاه است؛ ضمن اینکه داوطلبان نیز می‌توانند خودشان موضوع را از روش‌های مختلف پیگیری کنند. اما امیدوارم پیگیری های دانشگاه به نتیجه برسد که نتیجه نهایی به‌زودی به اطلاع خواهد رسید.

 

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان‌جنوبی به مشهد بازگشت

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان‌جنوبی پس از پایان مأموریتش و موافقت استاندار به مشهد بازگشت.

به گزارش تابناک، مهندس حسین حاجی‌بگلو مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان‌جنوبی و فرماندار سابق نهبندان پس از پایان مأموریت خودش با موافقت استاندار از با همکارانش خداحافظی کرد. وی که نیروی استانداری خراسان رضوی بود بعد از پایان ماموریت در خراسان جنوبی به مشهد باز گشت.

مهندس حاجی‌بگلو قبل از رفتن گفت: شرمنده مردم استان خراسان جنوبی هستم و فکر می‌کنم تنها یادگاری که گذاشتم ثبت روز نهبندان در سالروز سفر مقام معظم رهبری به نهبندان است.

 

دومین کنفرانس بین‌المللی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود

استقرار پرچم منور حرم امیر المومنان (ع) در هیئت سادات الحسینی زیارتگاه اهل دل شد

دبیر دومین کنفرانس بین‌المللی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی و برودتی در خراسان جنوبی اعلام کرد: این کنفرانس بین المللی با حضور متخصصان کشوری و دانشگاهیان برجسته در تاریخ های ششم و هفتم مهرماه جاری در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.

به گزارش تابناک، سید علیرضا ذوالفقاری افزود: دومین کنفرانس بین‌المللی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی در دانشگاه بیرجند با مشارکت دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه بیرجند و انجمن علمی مهندسی حرارتی و برودتی ایران برگزار می‌شود. ارائه مقالات پژوهشی و صنعتی، حضور اساتید بزرگ دانشگاه‌های کشوری، مدیران سازمان‌های دولتی در حوزه انرژی، حضور شرکت‌های بزرگ تاسیساتی در نمایشگاه جانبی کنفرانس، برگزاری کارگاه‌های تاسیسات و نرم‌افزارهای تخصصی از برنامه‌های مهم این کنفرانس است.

مهندس ذوالفقاری با بیان اینکه مقالات ارائه شده در کنفرانس در دو دسته پژوهشی و صنعتی دسته‌بندی شده است، گفت: مقالات پژوهشی مقالاتی هستند که بر اساس نتایج یک پژوهش اصیل نگارش شده و دارای دستاورد قابل توجه علمی باشند. مقالات صنعتی نیز به آن دسته از مقالاتی اطلاق می‌شود که اساس آن تجربیات صنعتگران بوده و دارای دستاورد کاربردی مناسب باشند. طبق توافق صورت گرفته مقالات پژوهشی کنفرانس در قالب یک ویژه‌نامه در مجله مهندسی مکانیک مدرس به چاپ خواهد رسید.

ذوالفقاری گفت: در میان مدعوین این کنفرانس نام اساتید بزرگی از جمله پروفسور محمدحسن سعیدی(استاد تمام دانشگاه صنعتی شریف)، پروفسور مهدی معرفت(استاد تمام دانشگاه تربیت مدرس)، بهروز کاری(رئیس بخش انرژی، آکوستیک و نور مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی)، مجید عمیدپور(رئیس بخش انرژی و محیط زیست پژوهشگاه نیرو) و مصطفی مافی(عضو هیأت مدیره انجمن مهندسی حرارتی و برودتی ایران) به چشم می‌خورد.

وی افزود: همچنین یکی از اهداف دومین کنفرانس بین‌المللی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی و برودتی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مفید برای افزایش دانش و مهارت در زمینه‌های مختلف مرتبط با انرژی و ساختمان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار