مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی از فعالیت ۲۷۵ تشکل مردم نهاد در استان خبر داد و گفت: از ظرفیت این سمن‌ها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده شود.
کد خبر: ۲۹۸۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 19 September 2016
عصمت محمودی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد و تشکل‌های اجتماعی، یاور و بازوی دولت‌ها در خدمت به مردم و ارتقای شاخص های توسعه هستند.

وی ادامه داد: فعالان سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های اجتماعی از جمله شهروندان ممتاز هستند که بدون چشمداشت و با علم به عدم دریافت کمک‌های دولتی بصورت داوطلبانه به یاری ملت و دولت می‌آیند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی افزود: سمن‌ها و تشکل‌های غیر دولتی خراسان‌جنوبی، سهم فزاینده‌ای در حفظ و ارتقای سرمایه اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و همچنین توسعه‌ پایدار و حفظ و ارتقای رضایت مندی عمومی در سطح استان عهده دارند.

محمودی بیان کرد: گروه‌های حداقل ۷ نفری از همشهریان می‌توانند برای ثبت سمن و اخذ مجوز فعالیت قانونمند و هدفنمد بسته به نوع فعالیت انتخابی به استانداری، فرمانداری، اداره کل بهزیستی و اداره کل ورزش و جوانان مراجعه کنند.

وی، شرط اول تشکیل سمن را همگرایی و همدلی اعضا و داشتن تجربه و دانش در زمینه فعالیت انتخابی دانست.

محمودی راه اندازی سامانه سازمان‌های مردم نهاد و خانه سمن‌ها را از جمله برنامه‌های در دستور کار دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اعلام کرد و افزود: در ادامه نشست‌های دوره‌ای سازمان‌های مردم نهاد که از سالیان گذشته آغاز شده است، سومین نشست هم اندیشی سمن‌ها امسال در مهرماه برگزار می‌شود.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اظهار کرد: هم اکنون ۲۷۵ تشکل مردم نهاد فعال، در سطح استان فعالیت می‌کنند که با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید در راستای گسترش سمن‌ها، تاکنون از مشارکت سازنده و تاثیرگذار این سازمان‌ها، در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برخوردار بوده‌ایم.

وی ادامه داد: در حوزه‌ی بهداشت و درمان، کمک به ازدواج جوانان، حفظ محیط زیست، ترویج ارزش‌های اسلامی و شعائر مذهبی و نگهداری کودکان بی‌سرپرست و همچنین مباحث علمی، سمن‌های بسیار موثر واقع شده‌اند.

سازمان‌های غیر دولتی به نهادی مدنی اطلاق می‌شود که از سوی گروهی از اشخاص حقیقی به شکل داوطلبانه و با رعایت مقررات به صورت غیر دولتی، غیر سیاسی و غیر انتفاعی با رویکردی اجتماعی و در یک موضوع مشخص پروانه فعالیت دریافت کرده و به ثبت برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار