فرماندار بیرجند:
فرماندار شهرستان بیرجند با اشاره به اهمیت اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن گفت: همکاری و مشارکت تمامی همشهریان در جمع‌آوری اطلاعات و برنامه‌ریزیهای مختلف اقتصادی، اجتماعی، آموزشی بهداشتی و رفاهی کشور بسیار تأثیرگذار است.
کد خبر: ۲۹۷۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳ 17 September 2016
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی ناصری در ستاد هماهنگی سرشماری نفوس و مسکن شهرستان بیرجند با اشاره به اهمیت اجرای طرح سرشماری نفوش و مسکن برای برنامه‌ریزی در عرصه ملی و استانی، شهری و روستایی اظهار داشت: سرشماری کامل‌ترین و مؤثرترین شیوه برای جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز کشور و ویژگی‌های آن محسوب می‌شود چرا که همه آحاد ملت در این رویداد ملی شمارش می‌شوند.

فرماندار بیرجند شناخت دقیق تعداد افراد جامعه و ویژگی‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را برای برنامه‌ریزان کشور حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: همکاری و مشارکت تمامی همشهریان در جمع‌آوری اطلاعات و برنامه‌ریزیهای مختلف اقتصادی، اجتماعی، آموزشی بهداشتی و رفاهی کشور بسیار تأثیرگذار است.

وی افزود: این سرشماری هشتمین سرشماری کشور است و برای اولین بار به صورت الکترونیک و بدون کاغذ به دو شیوه اینترنتی و همچنین از طریق مراجعه حضوری با استفاده از تبلت به جای فرم های کاغذی اجرا خواهد شد که در روش اینترنتی از تاریخ سوم تا 24 مهرماه امسال در کل کشور اجرا می‌شود.

ناصری بیان کرد: خانوارها می‌توانند با مراجعه به سایت سرشماری به آدرس www.sarshomari95.ir  اطلاعات خانوار خود را در سامانه سرشماری  ثبت کنند و هنگام مراجعه مأمور سرشماری  فقط  کافی است کد آماری خود را ارائه دهند.

فرماندار مرکز استان خراسان جنوبی پرکردن فرمهای سرشماری از طریق اینترنت را باعث کاهش حجم کار مأموران سرشماری و کاهش هزینه‌های کشور و صرفه‌جویی در وقت دانست و از همشهریان بیرجندی خواست با پرکردن فرمهای سرشماری از طریق اینترنت گامی بزرگ در جهت کاهش هزینه‌های کشور بردارند و به قید قرعه از جوائز ارزنده مرکز آمار ایران نیز بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: روش مراجعه حضوری نیز از تاریخ 25 مهرماه تا 25 آبان ماه اجرا می‌شود و مأموران سرشماری به منازل هموطنان مراجعه می‌کنند و با استفاده از تبلت که وسیله الکترونیکی کوچکی است به جای استفاده از فرمهای کاغذی به جمع‌آوری اطلاعات می‌پردازند.

ناصری با بیان اینکه ارائه اطلاعات درست و صحیح، نقش مهمی در اجرای هر چه بهتر این سرشماری و برنامه‌ریزی‌های کشور دارد افزود: این امر در نهایت به بهبود وضعیت کشور و رفع مشکلات و نیازهای مردم می‌انجامد.

فرمانداربیرجند تصریح کرد: شماره ملی و کدپستی منزل مسکونی خانوارها از اقلام بسیار ضروری جهت ثبت دقیق مشخصات در این سرشماری است و تمام اطلاعات جمع‌آوری شده کاملاً محرمانه است و پس از پایان سرشماری اطلاعات جمع‌آوری شده به صورت گزارش آماری در اختیار برنامه‌ریزان، مدیران جامعه و پژوهشگران کشور قرار می‌گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل شاهد مشارکت هر چه بیشتر مردم در طرح سرشماری و همکاری آنها با مأموران سرشماری باشیم و اجرای  آن در این شهرستان موفقیت آمیز باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار