گردهمایی یک هزار نفری سبزپوشان علوی شهرستان های بیرجند و خوسف در پنجمین روز از دهه مبارک ولایت (عید قربان تا عید غدیر)، روز جمعه در مجتمع فرهنگی هنری غدیر بیرجند برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۶۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶ 16 September 2016

این گردهمایی با کمک های خیری و با همکاری اداره های کل کمیته امداد امام(ره) ، تبلیغات اسلامی و بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی و با حضور تعدادی از سادات بیرجند و خوسف برگزار شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در این گردهمایی با اشاره به این که ولایت حضرت علی(ع) مایه فضلیت برای مسلمانان خصوصا شیعیان است، گفت: رسول خدا 10ویژگی از جمله تو برادر، دوست، وصی، جانشین من هستی و ... در مورد نخستین امام شیعیان یاد کرد.
حجت الاسلام کاظم لطفیان افزود: پیامبر (ص) در مورد منزلت علی (ع) هم فرمود که منزلت تو نسبت به من همانند منزلت من نزد خداست.
وی اضافه کرد: باید خدا را به خاطر نعمت های فراوانی که به ما عطا کرد، شاکر باشیم و در آستانه سالروز ولادت امام علی النقی الهادی (ع)، 15ذیحجه برابر 27شهریور ماه قرار داریم، باید منشور سیادت در جامعه اسلامی با بهره گیری از زندگی امام هادی به نحو مطلوب پیاده شود.
امام هادی در سال 212هجری قمری به دنیا آمد .
وی تاکید کرد که مسلمانان شیعه خصوصا سادات باید در برخورد، سخن گفتن و صداقت با دیگران همانند امام هادی(ع) خوشرو و راستگو و جاذبه داشته باشند.
این کارشناس ارشد مسایل دینی تصریح کرد: مدیریت زندگی سادات در جامعه به گونه ای باشد که دیگران ار برقراری ارتباط با شماها لذت ببرند.
وی ادامه داد: امام هادی شخص کاملی بود وقتی با وقار با دیگران سخن می گفت، ارزش یک انسان کامل از او برای افراد آشکار می شد و امروز بسیاری از گرفتاری ها در خانواده ها ناشی از بد اخلاقی است.
وی خطاب به سادات حاضر در گردهمایی اظهار کرد: در خانواده خوشرو باشید زیرا بسیاری از مشکل جامعه انسانی ناشی بی صداقتی است مردم باید همیشه صادق باشند و از دروغ گفتن به خانواده ، همکاران و جامعه پرهیز کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در همین حال یادآور شد: افراد در جامعه باید از رفتار هایی که نشانه سبک باری است پرهیز کنند، تا سکوت آنها مایه هیبت باشد.
لطفیان در ادامه از بعثت، ولادت صدیقه طاهره، هجرت از مکه به مدینه و واقعه غدیر را چهار حادثه مهم زندگانی رسول خدا(ص) برشمرد.
در گردهمایی یادشده برنامه های متنوعی از جمله سرود، شعر، مداحلی و دکلمه همراه بود.
در این گردهمایی گفته شد از 1.5میلیارد نفر مسلمانان جهان، تعداد سادات کمتر از 50میلیون نفر است و شمار سادات ایران با حدود 80میلیون نفر جمعیت کمتر از 6میلیون نفر ذکر شد و آماری از تعداد سادات خراسان جنوبی ارائه نشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار