معاون آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی :
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: از نظر شاخص باسوادی خراسان جنوبی جزو استانهای برتر کشور است و تعداد بی‌سوادان باقیمانده در استان حدود ۵ هزار نفر هستند.
کد خبر: ۲۹۶۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳ 16 September 2016

فرشید جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: فرآیند یادگیری دارای سه دوره تحکیم، انتقال و سواد‌آموزی است که در این راستا ثبت‌نام در دوره‌های تحکیم به پایان رسیده و افرادی که می‌خواهند در دوره سوادآموزی ثبت‌نام کنند، می‌توانند به مرکز سوادآموزی آموزش و پرورش استان مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه در دوره انتقال و تحکیم در هر قسمت یک هزار نفر سهمیه استان بوده است، افزود: خوشبختانه در این دوره، جذب 100 درصدی صورت گرفته و افراد مشغول آموزش هستند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در دوره سوادآموزی امر ثبت‌نام همچنان ادامه دارد، بیان کرد: در این راستا تلاش می‌شود اولیای بی‌سواد دانش آموزان جذب و تحت آموزش قرار گیرند.

جعفری با اشاره به اینکه در حال حاضر سه مرکز یادگیری محلی در استان وجود دارد، تصریح کرد: این مراکز در شهرستان‌های بیرجند، خوسف و زیرکوه فعالیت دارند و در این مراکز علاوه بر سوادآموزی، مهارتهای مختلف زندگی نیز به آموزش دهندگان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به تعداد آموزش دهندگان سوادآموزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در 12 شهرستان استان حدود 500 نفر آموزش‌دهنده، کار آموزش سوادآموزی را بر عهده دارند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بی‌سوادان باقیمانده در استان نزدیک به 5 هزار نفر هستند، یادآور شد: همچنین مخاطبان بی‌سواد استان نیز در رده‌های سنی 10 تا 49 سال هستند.

جعفری با اشاره به شاخص باسوادی در خراسان جنوبی اظهار داشت: از نظر شاخص باسوادی خراسان جنوبی جزو استانهای برتر کشور است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار