مدیرکل عشایری خراسان جنوبی :
مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با اشاره به تولیدات عشایر استان گفت: از ابتدای امسال تا ۱۵ شهریورماه، عشایر خراسان جنوبی ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن فرآورده دامی تولید کردند.
کد خبر: ۲۹۶۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹ 16 September 2016

غلامرضا قوسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند با اشاره به تولیدات عشایر از ابتدای سال تا 15 شهریورماه اظهار داشت: از ابتدای امسال تا 15 شهریورماه مجموع این تولیدات به ارزش تقریبی 970 میلیارد ریال است.

وی افزود: این میزان تولیدات شامل دو هزار و 500 تن گوشت قرمز، 320 تن کرک، مو و پشم و 9 هزار تن فرآورده‌های لبنی است.

مدیرکل امور عشایر استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این میزان تولیدات از نظر ریالی و ارزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته تفاوتی نداشته است، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این تولیدات از نظر ریالی افزایش یابد.

قوسی تصریح کرد: طبق آمار انجام شده در خراسان جنوبی  15 هزار و 676 خانوار عشایری وجود دارد که 81 هزار نفر جمعیت این خانوارها است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین عشایر خراسان جنوبی بیش از یک میلیون و 200 رأس دام دارند که بیش از 34 درصد دام خراسان جنوبی را پرورش می‌دهند.

مدیرکل امور عشایر استان خراسان جنوبی با بیان اینکه جمعیت عشایر استان 7 درصد از جمعیت عشایر کشور را شامل می‌شود، یادآور شد: عشایر استان 13.2 درصد از مجموع جمعیت استان را نیز تشکیل می‌دهد.

قوسی اظهار داشت: خراسان جنوبی پس از استان‌های فارس, کرمان و سیستان و بلوچستان چهارمین استان عشایری کشور است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار