تصویر و خبر: از افتتاح سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه استان تا نامگذاری بلوار شهدای منا و برداشت محصول از باغات و مزارع
آیت الله عبادی: اگر تاجر مسائل شرعی خود را نداند گناهکار است، چرا که حلال و حرام خدا را مخلوط می کند! کما این که ترازوی برخی از بازاریان مصداق «بی عدالتی» است/ بلوار در دست احداث در طبس به نام شهدای منا نامگذاری شد
کد خبر: ۲۹۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ 15 September 2016
 گردهمایی نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر خراسان جنوبی صبح امروز در بیرجند
 
هشدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به بازاریان و اصناف استانهشدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به بازاریان و اصناف استانهشدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به بازاریان و اصناف استان

 گردهمایی نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر خراسان جنوبی صبح امروز در بیرجند برگزار شد.

 افتتاح سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه استان و هشدار نماینده ولی فقیه به اصناف 

در آستانه دهه ولایت، حوزه های علمیه خراسان جنوبی طی مراسمی با حضور آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان، سال تحصیلی جدیذ (96-95) را آغاز کردند.

به گزارش تابناک، آیت الله سیدعلیرضا عبادی با ایراد سخنرانی در این مراسم، طلاب را نجات غریق عالم بشریت خواند و گفت: روحانیون و طلاب، انسان های جهان را از اندیشه و عمل های ناپاک نجات می دهند و این بزرگترین نعمت در جهان هستی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تمام نعمت های جهان خلقت را در اختیار انسان دانست و تاکید کرد: نعمت های عالم به دلیل اینکه وابسته به مادیات هستند می توان آن را درجه یک و دو در نظر گرفت ولی بعضی نعمت ها هم که وابسته به مادیات نیست، قابل وصف نیست. در واقع تمام نعمت های خداوند حساب شده است و به نسبت ظرفیت و توامندی های اشخاص به آنها عطا می شود.

آیت الله عبادی همچنین در دیدار با اعضای بسیج اصناف شهرستان بیرجند ضمن تبریک فرارسیدن عید امامت و ولایت تاکید کرد: اگر تاجر مسائل شرعی خود را نداند گناهکار است، چرا که حلال و حرام خدا را مخلوط می کند! کما این که ترازوی برخی از بازاریان مصداق «بی عدالتی» است.

وی خطاب به بازاریان و اصناف استان یادآور شد: اصناف در طول تاریخ همواره از نزدیک ترین جمعیت ها به مراکز دینی بوده اند که حتی در نبود ائمه جماعات، مردم در نماز جماعت بازار به اصناف اقتداء می کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه خداوند پیامبران و نائب آنها را برای اجرای عدالت فرستاده است،‌ افزود: یکی از مصادیق بی عدالتی در بازار، همان چیزی است که در ترازوی برخی از بازاریان (کم فروشی) دیده می شود.

وی گفت: تعداد افراد فاسد در بازار زیاد نیست اما همین تعداد کم هم،‌ با برخی رفتارهای خود می توانند آبروی یک صنف را ببرند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه اگر تاجر مسائل شرعی خود را نداند گناهکار است چرا که حلال و حرام خدا را مخلوط می کند، اظهار داشت: در توسعه روحیه بسیجی در بازار از طریق عمل کردن وارد شوید چرا که عمل کردن از سخنرانی کردن و کتاب نوشتن،‌تاثیر بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه تاثیر روحیه بسیجی باید به گونه ای باشد که خود شخص بر خودش اثر بگذارد، ادامه داد: ارشاد و هدایت باید دوستانه و خیرخواهانه صورت بگیرد تا تاثیر خوبی را بر فرد بگذارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی توجه به نماز اول وقت در بازار را مهم دانست و گفت: اقامه نماز اول وقت در گذشته های دور هم مورد توجه بازاریان بوده است و امروز هم این مسئله باید پررنگ باشد.

 

بلوار در دست احداث در طبس به نام شهدای منا نامگذاری شد

هشدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به بازاریان و اصناف استان 

شهرداری طبس در یکحرکت نمادین، بلوار در دست احداث در فاصله میدان جهاد به بلوار آیت الله واعظ طبسی(ره) را به نام شهدای منا نامگذاری و تابلوی آن را نصب کرد.

مهندس پیام بخشی‌طوسی شهردار طبس در این باره به خبرنگار تابناک گفت: در سال گذشته موضوع نصب تابلوهایی منقش به تمثال مبارک شهدا در معابر شهر طبس در دستور کار قرار گرفت که با استقبال خانواده های معزز شاهد و ایثارگران عزیز مواجه شد که نقصان آن نیز در دست اقدام است و بزودی تمثال تمامی شهدای شهرستان در معابر شهر نصب خواهد شد.

وی به تاکید امام جمعه محترم طبس در روز عید قربان مبنی بر زنده نگه داشتن یاد شهدای منا اشاره کرد و گفت: حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای مهاجریان در روز عید قربان بر نامگذاری یکی از معابر به نام شهدای منا تاکید کردند که با تصویب شورای اسلامی شهر و تصمیم شهرداری این اقدام صورت گرفت.

 

برداشت محصولات درختی و دانه های روغنی در شهرهای استان خراسان جنوبی

هشدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به بازاریان و اصناف استان هشدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به بازاریان و اصناف استان

برداشت عناب

هشدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به بازاریان و اصناف استان

برداشت هلو

هشدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به بازاریان و اصناف استان

برداشت آفتابگردان

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار