معاون آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: حدود 11 هزار و 500 دانش‌آموز پایه دهمی در مدارس دوره دوم متوسطه و در رشته‌های نظری، تجربی، ریاضی، فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان ثبت‌نام کرده‌اند.
کد خبر: ۲۹۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴ 14 September 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید رضا میرزایی در گردهمایی مدیران هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش خراسان جنوبی اظهار داشت: بیش‌ از 8 هزار دانش‌آموز در هنرستان‌های استان تحصیل می‌کنند که این میزان 42 درصد دانش‌آموزان متوسطه دوره دوم را شامل می‌شود.

وی، بر برون سپاری رشته‌های کاردانش تأکید کرد و افزود: توزیع متوازن رشته‌ها لازمه تحقق عدالت آموزشی در مدارس و پشتوانه‌ای مستحکم برای اشتغال پایدار در استان است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: پایبندی به برنامه‌ریزی‌های مدون و تعقیب کردن برنامه‌ها تا حصول به اهداف ترسیم شده برای فنی و حرفه‌ای و کاردانش مهم‌ترین رویکرد و رسالت معاونت متوسطه و مدیران هنرستان‌ها است.

میرزایی، هم‌اندیشی و شیوه برنامه‌ریزی درسی پایه دهم در بخش هنرستان‌ها و توجیه مدیران هنرستان‌ها و کارشناسان مناطق و شهرستان‌ها در مورد تبیین راهکارهای نهایی استقرار پایه دهم را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این گردهمایی برشمرد و تصریح کرد: ارائه سیاست‌های کلی شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش و رعایت سهم هنرستان‌ها در توزیع متوازن رشته‌ها از دیگر اهداف برگزاری این گردهمایی است.

وی افزود: حدود 11 هزار و 500 دانش‌آموز پایه دهمی در مدارس دوره دوم متوسطه و در رشته‌های نظری، تجربی، ریاضی، فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان ثبت‌نام کرده‌اند.

گفتنی است حدود 140 نفر از مدیران هنرستان‌ها و کارشناسان مدیریت‌های آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان در این گردهمایی یک روزه شرکت کردند، تا آخرین تغییرات به عمل آمده در مقوله اسقرار پایه دهم در هنرستان‌ها را با یکدیگر مرور کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار