مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی :
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با تاکید بر تامین زیرساخت های لازم در صنعت حمل و نقل رو به توسعه استان گفت: سهم خراسان جنوبی از نظر داشتن آزاد راه و بزرگراه نسبت به میانگین کشوری اندک است.
کد خبر: ۲۹۶۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱ 14 September 2016
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی جعفری افزود: طول بزرگراه های استان (باندهای دوم) 338 کیلومتر است .
وی گفت: مسیر مورد نیاز برای رسیدن استان به متوسط کشوری در آزاد راه ها 300 کیلومتر، بزرگراه ها هزار و 200 کیلومتر و راه اصلی دو هزار کیلومتر است.
وی تاکید کرد: با ارتقای شاخص تراکم بزرگراه ها و افزایش بودجه سالانه استان می توان به رفع محرومیت و توسعه منطقه کمک کرد.
وی ادامه داد: مجموع طول راه های خراسان جنوبی 16 هزار و 222 کیلومتر است که 2 هزار و 29 کیلومتر راه های شریانی، هزار و 33 کیلومتر راه های اصلی و 14 هزار و 851 کیلومتر راه های فرعی و روستایی است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: در حال حاضر 763 روستا از مجموع 906 روستای استان دارای راه آسفالته و 143 روستا فاقد راه آسفالته است که با عنایت به برنامه ریزی صورت گرفته هم اکنون عملیات آسفالت و احداث 72 راه روستایی در دست اجراست.
به گفته جعفری برای بالا بردن ارتقای ایمنی راه های شریانی استان 50 دستگاه دوربین ثبت تخلف رانندگی در محورهای استان در ماه های تیر و مرداد ماه سال 95نصب شده است.
وی یادآور شد: این تعداد دوربین در41 راه اصلی استان نصب شده که محورهای بیرجند- نهبندان، بیرجند- قاین، بیرجند- خوسف، فردوس- بجستان، فردوس- راهور از جمله آنهاست که بیش از 70 درصد ترافیک استان مربوط به این محورهاست.
جعفری تصریح کرد: بقیه دوربین ها در جاده هایی که به شهر اتصال دارند نصب شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اجرای این طرح را بخشی از یک قرارداد کلی اجرایی در کشور دانست و افزود: هزینه اجرای هر دستگاه دوربین با حساب پنج سال نگهداری از زمان اجرا 6.5میلیارد ریال است.
خراسان جنوبی در مسیر تردد استان های سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، خراسان رضوی، سمنان ، اصفهان ، هرمزگان و افغانستان قرا دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار