مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه در گفت‌وگو با تسنیم:
مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه با بیان اینکه این شهرستان ۹۴ هکتار سطح زیر کشت عناب دارد، گفت: از این میزان ۵۶ هکتار آن بارور و ۳۸ هکتار آن غیر بارور است.
کد خبر: ۲۹۵۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹ 14 September 2016
محمد بنی‌اسدی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در زیرکوه اظهار داست: عناب میوه‌ای مقاوم در مقابل خشکی، شوری، نوسانات دما، آفات و بیماری‌ها است و در دوران خشکسالی کمترین خسارت را در مقایسه با سایر محصولات متحمل می‌شود و به عنوان یکی از محورهای توسعه باغات در الگوی کشت استان مد‌نظر قرار دارد.

وی افزود: خراسان جنوبی با داشتن 98 درصد سطح زیر کشت عناب به عنوان اولین تولیدکننده عناب در کشور و جهان مطرح است.

مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه تصریح کرد: تقریباً اکثر کشاورزان شهرستان زیرکوه به سمت کشت این محصول روی آورده‌اند، به طوری که این محصول به عنوان محصولی اصلی و درآمدزا علاوه بر اختصاص یافتن سهم قابل توجهی از مزارع شهرستان به خصوص در آبیز و بخش شاسکوه،  در حیاط خانه‌ها نیز کشت می‌شود.

منطقه آبیز از قطبهای تولید عناب در شهرستان زیرکوه است

بنی‌اسدی بیان کرد: هم اکنون آبیز با دارا بودن آب گوارا و شیرین و خاک حاصلخیز یکی از قطبهای تولید این محصول در شهرستان زیرکوه و حتی استان خراسان جنوبی از نظر کیفیت طعم و مزه و ارگانیک بودن مطرح است.

وی با اشاره به شروع فصل برداشت محصول عناب بیان کرد: مدتی است که کشاورزان شهرستان زیرکوه مشغول برداشت این محصول از 94 هکتار سطح زیرکشت عناب هستند.

مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه با بیان اینکه از این میزان سطح زیر کشت، 56 هکتار آن بارور و 38 هکتار آن غیربارور است، گفت: به طور میانگین از این میزان سطح زیرکشت حدود 100 تن عناب برداشت می‌شود.

بنی‌اسدی خاطرنشان کرد: تولید این محصول در شهرستان زیرکوه نسبت به سال گذشته حدود  10 تا 15 درصد کاهش داشته است.

وی علت این میزان کاهش تولید محصول عناب را بارندگی بهاره و عدم تلقیح گل عنوان کرد و افزود: برداشت این محصول در شهرستان زیرکوه از اوایل مردادماه شروع و تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار