آغاز پذیرش دانشجو بدون آزمون در 200 کد رشته دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی:
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی: در بیان معنی حقیقی علم ظلم شده است، هرکس دکتری بگیرد عالم نیست/ 69 کد رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 27 رشته دکتری به تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان اضافه شد
کد خبر: ۲۸۸۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵ 01 September 2016

ثبت غیر حضوری رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی که شامل همه رشته‌ها به جز رشته‌های حوزه پزشکی است، از چند روز قبل آغاز شده و تا آخر شهریور ادامه دارد/ کاهش شهریه دانشجویی و پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد خراسان جنوبی میتواند زمینه تحصیل بسیاری از بازماندگان از تحصیل را فراهم کند و جلوی مهاجرت‌های بی‌رویه تحصیل در خارج کشور را بگیرد

دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی از کاهش 50 درصدی شهریه دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع کاردانی و کارشناسی غیر پزشکی خبر داد و گفت: در سال جاری 69 رشته کارشناسی ارشد و 25 رشته دکتری دانشگاه آزاد اسلامی افزوده شده است.

به گزارش تابناک، دکتر علیرضا حسنی روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: دانشگاه محل کسب علم است و اگر دچار حواشی شده و از مسیر مستقیم منحرف شود، مایه مذلت و گمراهی خواهد بود.

وی گفت: در بیان معنی حقیقی علم ظلم شده است، هرکس دکتری بگیرد عالم نیست و حتی گاهی علم مایه گمراهی می شود لذا باید علم را درست معنی کرد و علم نور است که در دل انسانهای شایسته گذاشته می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه بیرجند با اشاره به افزایش کد رشته های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد استان، گفت: این امر یک انقلاب فرهنگی را در دانشگاه بدنبال دارد و یک برند علمی برای دانشگاه محسوب می شود.

دکتر حسنی از تصویب عدم افزایش شهریه و کاهش شهریه از 10 تا 50 درصد در 150 رشته‌ی کارشناسی و کاردانی دانشگاه آزاد اسلامی استان در هیأت امنای این دانشگاه خبر داد و اظهارکرد: علاقه مندی دانش آموزان به ادامه تحصیل در رشته‌هایی است که بتواند مشکلی از جامعه حل کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: بر اساس تصمیم هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی که در جلسه هیات رییسه دانشگاه گرفته شد، مقرر شد تا نه تنها افزایش شهریه که پیش‌ازاین اعلام‌شده بود، در سال جاری نداشته باشیم، بلکه تا 50‌درصد هم شهریه در برخی از رشته ها کاهش یافته است.

وی افزود:در کل استان 200 رشته کارشناسی و کاردانی وجود دارد که 150 رشته تا 50 درصد کاهش شهریه بهره مند می شوند.

 شهریه واحدهای دانشگاه آزاد خراسان جنوبی  تا سقف 50 درصد کاهش یافت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه این کاهش شهریه، از بین رفتن اختلاف شهریه تحصیلی میان دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌ها را به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: امروز شهریه دانشگاه آزاد اسلامی از برخی دانشگاه‌ها نظیر پردیس‌های بین‌المللی و دانشگاه‌های وزارت علوم و دانشگاه‌های غیرانتفاعی و شبانه کمتر است و بدون شک اعمال این کاهش شهریه در کنار عدم افزایش سالیانه بهترین فرصت برای تحصیل در بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان و برخورداری از بهترین امکانات آموزشی و پژوهشی این دانشگاه برای متقاضیان در سراسر کشور است.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: با توجه به شرایط جامعه و همچنین حسن نیت اعضای حاضر در هیات امنای استان خراسان جنوبی نسبت به تسهیل شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد سلامی و برخورداری از شرایط مطلوب به لحاظ شهریه پرداختی پیش‌بینی می‌کنیم این تصمیم در استان خراسان جنوبی برای بیشتر رشته‌های تحصیلی گرفته شود تا متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر استان بتوانند با فراق خاطر نسبت به ثبت‌نام در رشته موردعلاقه و شهر موردنظر خود اقدام نمایند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به بیش از 30 درصد مجموع تولیدات علمی کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی کشور، خاطرنشان کرد: کاهش شهریه دانشجویی و پذیرش بدون کنکور این دانشگاه میتواند زمینه تحصیل بسیاری از بازماندگان از تحصیل را فراهم کند و جلوی مهاجرت‌های بی‌رویه تحصیل در خارج کشور را مسدود کند.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه، نقش مهمی در زمینه توسعه آموزش‌عالی و ارتقاء کمی و کیفی علمی کشور داشته است، گفت: در سال‌هایی که با موج جوانان مشتاق تحصیل در دانشگاه مواجه بودیم، حدود 56 درصد بار آموزش عالی کشور بر دوش دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.

دکتر حسنی با بیان اینکه کاهش 50 درصدی شهریه ویژه دانشجویان ورودی 95 می باشد، گفت: این کاهش شهریه در مقاطع کاردانی و کارشناسی غیر رشته های پزشکی می باشد.

شهریه واحدهای دانشگاه آزاد خراسان جنوبی  تا سقف 50 درصد کاهش یافت 

افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد خراسان جنوبی

دکترحسنی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان در سال تحصیلی 95 دارای 150 رشته تحصیلات تکمیلی فعال شده گفت : در مقطع کارشناسی ارشد در سال 94 ، جمعا 69رشته فعال بوده که امسال به 126 رشته و در مقطع دکتری از 7 رشته به 25 رشته افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: در سال 94 در مقطع کارشناسی ارشد 31 رشته در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند بوده که هم اکنون به 70 رشته افزایش داشته است.

دبیر هیئت امنا دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی یاد آورشد:در مقطع دکتری 5 رشته در سال 94 فعال بوده که امسال به 19 رشته رسیده است.

وی بیان کرد: این دانشگاه در توسعه تحصیلات تکمیلی با افزایش رشته‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا و کیفیت‌بخشی به اعضای هیئت علمی همواره پیشگام بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی در ادامه به رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان های خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: در شهرستان فردوس در مقطع کارشاسی ارشد 18 رشته داشته که اکنون به 22 رشته و در مقطع دکتری از دو رشته به پنج رشته افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در شهرستان قاین در مقطع کارشناسی ارشد از 14 رشته به 21 رشته افزایش و درمقطع دکتری هیچ رشته فعال نبوده و هم اکنون دو رشته جدید افزایش داشته ،عنوان کرد:در شهرستان طبس در مقطع کارشناسی ارشد از 6 رشته به 10 رشته ولی در مقطع دکتری هنوز رشته ای فعال نشده است.

وی اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی در رشته‌های کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته غیر پزشکی بدون آزمون پذیرش دانشجو دارد.

دکتر حسنی تعداد فارغ‌التحصیلان سال 94 دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی را یک‌هزار و 619 دانشجو در مقاطع تحصیلی کاردانی تا دکترا اعلام کرد و افزود: از این تعداد 958 نفر از واحد بیرجند، 289 نفر در واحد فردوس، 140 نفر در واحد طبس، 151 نفر در واحد قاین و 81 نفر در واحد نهبندان فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی با اشاره به تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند در سال 1364 اظهار داشت: از ابتدای تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی تاکنون بیش 41 هزار و 667 دانشجو در مقاطع تحصیلی گوناگون فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی در خصوص بحث حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در بحث حجاب و عفاف در کشور و دانشگاه وضعیت مناسبی وجود ندارد و در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی از اول مهرماه بخش نامه و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در این راستا اجرا خواهد شد.

دکتر حسنی با بیان اینکه از ورود افراد با مانتوهای کوتاه بالای زانو، لباس های جلف و زننده و تی شرت هایی که اصطلاحات انگلیسی نامتعارف بر روی آن هک شده ممانعت خواهد شد،گفت: با توجه به اینکه اکثر دانشجویان ما بومی هستند آفت های بدحجابی را به گوش دانشجویان و خانواده های آنها خواهیم رساند تا در خرید لباس دانشجو دقت کنند.

به گفته وی: دانشجویان باید فرهنگ حجاب و عفاف را در جامعه ترویج دهند و نگذارند که دشمن این سرمایه ما را به یغما ببرد.

شهریه واحدهای دانشگاه آزاد خراسان جنوبی  تا سقف 50 درصد کاهش یافت 

تحصیل بیش از 2500 دانشجوی تحصیلات تکمیلی

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: ثبت غیر حضوری رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی که شامل همه رشته‌ها به جز رشته‌های حوزه پزشکی است، از چند روز قبل آغاز شده و تا آخر شهریور ادامه دارد.

دکترحسین حکیم پور با بیان اینکه تعداد رشته های کارشناسی ارشد که امسال دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی مجوز گرفته است در این دانشگاه بی سابقه بوده، گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی هیچ رشته کارشناسی ارشد بدون مجوز وزارت علوم نداریم.

وی با بیان اینکه بیش از 30درصد تولید علم کشور در دانشگاه آزاد است، افزود: 56درصد تحصیلات تکمیلی در کشور در دانشگاه آزاد است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی علاقه ای به دریافت شهریه اضافه ندارد، گفت: هزینه های دانشگاه آزاد نسبت به دانشگاه دولتی بسیار کمتر است.

وی با اشاره به اینکه هدف دانشگاه آزاد توسعه علم است نه منفعت مالی، تصریح کرد: تمام درآمدهای دریافتی از شهریه‌های دانشجوها و درآمدهای جذبی، صرف هزینه‌های جاری دانشگاه می شود.

حکیم پور با بیان اینکه تا سال 99 باید 40درصد از بودجه دانشگاه از طریق غیر شهریه تامین شود، گفت: این هدف در خراسان جنوبی هم آغاز شده و در این خصوص در حال رایزنی با شرکت های دانش بنیان هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 7هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی تحصیل می کنند، گفت: از این تعداد 2564 دانشجو در تحصیلات تکمیلی و بیش از 4هزار دانشجو در کارشناسی و کاردانی درس می خوانند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی به کاهش شهریه دانشگاه اشاره کرد و گفت: این کاهش شهریه در حوزه کاردانی ناپیوسته در 51 رشته حدود 50 درصد کاهش، 66 رشته کاشناسی ناپیوسته 50درصد کاهش و 65 رشته کارشناسی پیوسته هم 50 درصد تخفیف است.

به گفته وی : ثبت غیر حضوری رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی که شامل همه رشته‌ها به جز رشته‌های حوزه پزشکی، از چند روز قبل آغاز شده و تا آخر شهریور ادامه دارد.

دکتر حکیم پور اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور دانشگاه استان خراسان جنوبی با برخورداری از استادان مجرب، مجهزترین و بروزترین آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها در استان، بزرگترین کتابخانه استان، مجموعه‌های ورزشی، خوابگاه دانشجویی و .... دانشجو می‌پذیرد.

وی افزود:علاوه بر کاهش شهریه در اکثر رشته‌های تحصیلی تا میزان حداکثر 50 درصد شهریه سال 94 ، دانشجویان درطول دوره تحصیل خود می‌توانند از تسهیلات ویژه دانشجویی از جمله تسهیلات کوتاه مدت،شهریه میان مدت و بلند مدت و نیز کمک هزینه تحصیلی، ازدواج، ضروری و مسکن بهره‌مند شوند.

وی در مورد پذیرش دانشجو بدون آزمون در دانشگاه آزاد اسلامی استان گفت: همه رشته‌های کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی در مقایسه با سایر دانشگاه‌های غیرانتفاعی وضعیت شهریه دانشگاه آزاد اسلامی برابری می‌کند هرچند امکانات تجهیزاتی و کارگاهی موجود در دانشگاه آزاد اسلامی استان پتانسیل قوی و قابل تأمل آموزش و نقطه برتری لمس کار علمی و مهارت اندوزی است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی توصیه ای به دانش آموزان و خانواده‌ها برای انتخاب رشته نیز کرد و افزود: دانش آموزان توجه داشته باشند سایت دانشگاه آزاد اسلامی با نشانی WWW.AZMOON.ORG در قسمت رشته‌ها و شهرها تمام رشته‌های بدون آزمون در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی را مشخص کرده و تنوع رشته ها در این بخش به گونه ای است که نسبت به تمام سلایق ادامه تحصیل پاسخ داده خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار