استاندار در جلسه شورای اداری استان: مردم از دستگاه های اجرائی رضایت ندارند
استاندارخراسان جنوبی: گرفتن جریمه های بی منطق از مردم حرام است و این است که حقوق کارمندان برکت ندارد و تا آخر ماه جواب نمی‌دهد / مسکن مهر یک حاشیه نشینی شیک است/ نیاید انتظار داشته باشید از تهران برای آبادانی شهرستان بیایند
کد خبر: ۲۸۸۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲ 31 August 2016

استاندار: اگر نتوانیم نان خود را تامین کنیم هر چه از ما بخواهند باید تسلیم شویم و بنابراین باید اقتصاد کشور مقاوم سازی شود / فرماندار بیرجند: بودجه شهرستان بیرجند ۴۴.۵ میلیارد تومان است

استاندار خراسان جنوبی که به مناسبت هفته دولت به تمام شهرستان های استان سفر و در جلسات شوراهای شهر شهرستانها حضور پیدا کرده بود عصر سه شنبه پس ازدیدار با اعضا شورای اسلامی و دهیاران شهرستان بیرجند در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور مدیران شهرستانی و معاونین مدیران کل در فرمانداری برگزار شد حضور یافت و مبلغ یک ونیم میلیارد تومان اعنبار به شهرستان بیرجند اختصاص داد.

مردم از دستگاه های اجرائی رضایت ندارند

به گزارش تابناک، استاندارخراسان جنوبی در این جلسه به مدیران استانی هشدار داد: پول‌هايي که دستگاههای دولتی از مردم می‌گیرند و این پول ها واردحقوق کارمندان می‌شود، حرام است و بعد می‌گویند چرا حقوق کارمندان تا آخر ماه جواب نمی‌دهد؟ دستگاه ها با گرفتن این جریمه‌های بی منطق و ریختن آن به حساب خزانه، به همه ظلم مي کنند.

سید علی اکبر پرویزی با بیان اینکه باید تمامی دستگاه ها در برخورد با مردم، درست و صادقانه رفتار کنند،اظهار کرد: نیاید انتظار داشته باشید از تهران برای آبادانی شهرستان بیایند شما باید شهرستان را با پیگیری و اصرار مستمر آباد کنید.

وی خطاب به مدیران افزود: بخشی از مسائل شهرستانها را که نیازمند پیگیری در مرکز باشد مسئولان شهرستانی باید اطلاعات آن را در اختیار ستاد استانی قرار دهند تا مورد پیگیری و دفاع قرار گیرد. زیرا کلی گویی ها در مرکز جواب نمی‌دهد.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در حوزه شهرستان مدیران با تکریم ارباب رجوع باید پاسخگویی خوبی به مردم داشته باشند، گفت: باید افرادی که در دستگاه های اجرایی نسبت به وظیفه خود مطلع نیستند و رفتار های نادرستی دارند، کنار گذاشته شوند.

وی با بیان اینکه نباید به گونه ای رفتار شود که ارباب رجوع احساس رفتار تبعیض آمیز کند،عنوان کرد: باید مدیران و کارشناسان ادارات شهرستانی صبور و در حوزه کاری خود مطلع باشند و رفتار دوگانه با ارباب رجوع نداشته باشند.

به گفته وی اگر در تکریم ارباب رجوع در ادارات شهرستانی درست رفتار شود اول خود مدیران تکریم می شوند اما با رفتار نادرست، مدیران کار و اقدامات خود را ضایع می کنند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مدیران باید با مردم صادق باشند، بیان کرد: هیچ فردی از راستگویی ناراحت نمی شود اما شرط این است که برای همه یکسان باشد.

پرویزی با اشاره به اینکه در مجموع وضعیت رضایت عمومی مردم از دستگاه‌های اجرایی خوب نیست، گفت: دلیل نارضایتی مردم رفتار دوگانه و تبعیض آمیز است و اگر نارضایتی مردم تشدید شود همه آسیب می بینیم.

وی سپس تاکید کرد: در شرایط کنونی امکاناتی برای پاسخ به مطالبات مردمی فراهم شده که با گذشته صد در صد متفاوت است. موفقیت دولتها موفقیت جدی نظام اسلامی است و اگر آسیبی باشد از هر ناحیه آشکار می‌شود. وظیفه مدیران ادارات شهرستان ها این است که پاسخگویی و پیگری ها را درست و به موقع انجام دهند.

ضرورت تعامل و همکاری بین بخشی برای حل مشکلات

پرویزی در ادامه با اشاره به اینکه چابکی نظام اداری می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند، تصریح کرد: برخوردهای ناروا و نامناسب بین دستگاه های اجرایی به آنان آسیب می زند اما تعامل و همکاری بین بخشی می تواند مشکلات را کاهش دهد.

وی از مدیران ادارات شهرستانی درخواست کرد به دهیاری ها کمک کنند و امور مردم را به شوراها و شهرداری‌ها واگذار شود، مدیران نگران نباشند کسی آنها را کنار نمی گذارد اما با این کار، راحتر کارهای اجرایی را پیگیری خواهید کرد.

پرویزی ضمن انتقاد شدید از برخورد برخی ادارات با مردم اظهار امیدوراری کرد که گذر هیج کسی به این ادارات نیفتد، چرا که هر کس گذارش به این ادارات بیافتد متوجه می‌شود که مردم چه می‌کشند! نباید واقعاً این گونه باشد که خود ما هم از نحوه مراجعه به ادارات خسته شویم.

وی در ادامه به به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: مقاوم سازی اقتصاد تنها در حوزه صنعت نیست حتی سامان دادن به نظام اداری و پایداری و تثبت قوانین در اقتصاد تاثیرگذار است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اکنون فرصتی قانونی فراهم شده تا اختلافات ملکی حل شود و دولت مصوب کرده تا استانداری بر اساس تصمیمات کارگروه و قوانین، تعیین تکلیف کند.

وی سپس تصریح کرد: من در این استان چیز عجیبی دیدم در هرشهرستانی اکثر مردم زمین هایي را که دستگاه ها واگذار کرده بودند گرفته اند و روی آنها کاری کرده اند و اکنون بعد از 30 سال دستگاه‌ها ادعا دارند این زمین‌ها متعلق به آنان است.

استاندار خراسان جنوبی: یارانه ها کمر وزارتخانه های نیرو و نفت را شکسته است 

گرفتن هزینه و جریمه های بیخودی از مردم

پرویزی افزود: دستگاه های دولتی این پول‌هایی را از مردم می‌گیرند که این پول ها وارد حقوق کارمندان می‌شود و سپس می‌گویند چرا حقوق کارمندان تا آخر ماه جواب نمی‌دهد!! پول حرام که خیر نمی رساند. بی برکت بودن این پول ها برای همین است که با گرفتن این جریمه‌های بی منطق و ریختن آن به حساب خزانه به همه ظلم می‌کنیم. این چه خدمتی است که از این مردم بدبخت پول بگیریم و به حساب خزانه واریز کنیم؟ به نظرم این جریمه ها بیشتر عقده گشایی است! متاسفانه برخی از مدیران هم می خواهند آمار بدهند که چند میلیون بیشتر برای دولت وصول کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع خود کفائی گندم اشاره کرد وگفت: الحمدالله این مهم امسال با وجود خشکسالی محقق شد. مردم زحمت می‌کشند اما این مسئولان هستند که با سیاست گذاری و برنامه‌ریزی های اشتباه، مشکل ایجاد می‌کنند. اگر نتوانیم نان خود را تامین کنیم هر چه از ما بخواهند باید تسلیم شویم و بنابراین باید اقتصاد کشور مقاوم سازی شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یارانه ها کمر وزارتخانه های " نیرو و نفت" را شکسته و این دو وزارتخانه آسیب جدی دیده اند. در دنیا هیچ وقت یارانه مستقیم به کسی نمی‌دهند چرا که این سوبسید را برای ایجاد اشتغال به تولید اختصاص می دهند تا کشورشان به استقلال و خودکفایی برسد.

صنایع دستی استان تقویت و احیا شود

پرویزی تصریح کرد: پرداخت یارانه نقدی سیاستی غلط است و کار تولید کشور را پیش نمی برد اما خوشبختانه در این سه سال دولت یازدهم تلاش کرد تا تراز تجاری کشور مثبت شد.

به گفته وی در حال حاضر تنها صادرات تجهیزات پزشکی کشور به 50 میلیون دلار رسیده است بنابراین اگر صنایع تقویت شوند قطعاً می توانیم صادرکنندگان خوبی داشته باشیم لذا باید از فرصت‌ها برای توسعه کشور استفاده کرد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید صنایع دستی استان هم تقویت و احیا شود، عنوان کرد: مشکل ما در صنایع دستی استان تولید نیست بلکه مشکل فروش و بازاریابی محصولات صنایع دستی است.

برق‌رسانی به تمام روستاهای بالای 10 خانوار استان

پرویزی با اشاره به اینکه برای روستاهای پرجمعیتی که برای گازرسانی اولویت دارند و یا به شبکه اینترنت پرسرعت نیاز دارند با معاون توسعه روستایی کشور توافقاتی شده است، گفت: همچنین در آبرسانی مجتمع‌ها و آسفالت راه هایی که در حال بهسازی است اگر آمار درست ارائه شود کمک خواهد شد.

به گفته وی، تمام روستاهای بالای 10 خانوار استان باید برق‌رسانی شود و ادارتی که در ساختمانهای شهرستان‌ها مستقر هستند باید برای آنها تدبیری اندیشیده شود و این هزینه را باید استان بپردازد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در طرح های کلان استانی سهم شهرستان بیرجند باید مانند سایر شهرستان‌ها تقسیم و توزیع شود، تصریح کرد: نباید از بودجه شهرستان بیرجند در پروژه های استانی هزینه شود بلکه باید از محل اعتبارات ملی و استانی کمک به این پروژه ها کمک کرد.

اختصاص 1.5 میلیارد تومان اعتبار مازاد به شهرستان بیرجند

پرویزی با تاکید بر اینکه شهرستان بیرجند از واگرایی شهرستان ها آسیب دیده، گفت: هر چه مردم را در بخش های مختلف به سطح مرکز استان بکشانیم به بیرجند و مردم کمک شده و در این بحث باید دقت شود و گرنه ممکن است ناخودآگاه خسارت بزند و متاسفانه این موضوع پررنگ شده است.

وی عنوان کرد: اگر محوریت بیرجند را از دست بدهید به تدریج این شهرستان آسیب می‌بیند هرجایی موجب توسعه شده توانسته مردم اطراف خودش را به سمت خود جذب کند بنابراین اگر می خواهید شهرستان بیرجند توسعه پیدا کند باید سوبسید و امتیازات بدهید.

مسکن مهر یک حاشیه نشینی شیک است

استاندار خراسان جنوبی با انتقاد از جانمایی های مسکن مهر، افزود: مسکن مهر یک حاشیه نشینی شیک هست و این حاشیه نشینی زنگ خطر است و برای دولت بیشتر از پولی که مردم هزینه کرده اند دولت باید برای ایجاد زیرساخت‌ها در این مناطق هزینه کند.

وی در پایان درخواست کرد به شهرداری‌ها کمک شود و اعتبارات دولتی را به حاشیه ها بکشانید و گفت: 1.5 میلیارد تومان اعتبار مازاد بر اعتبارات شهرستانی برای پنج پروژه به بیرجند اختصاص یافت.

افتتاح 158 طرح شهری و روستایی در هفته دولت

در آغاز این جلسه علی ناصری فرماندار بیرجند با اشاره به افتتاح 158 طرح شهری و روستایی در شهرستان بیرجند به مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: در این راستا بالغ بر 36 میلیارد و 389 میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی و خصوصی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه ها و با ایجاد 110 شغل تعداد 4 هزار و 500 شغل را نیز تثبت کرديم، افزود: از این میزان پروژه در سطح شهرستان 45 پروژه در شهر بیرجند و 133 پروژه در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان افتتاح شد که در مجموع 116 هزار نفر از شهروندان به صورت مستقیم از این پروژه ها بهره مند شدند.

افتتاح 54 پروژه توسط دهیاری‌ها در بخش مرکزی بیرجند

به گفته فرماندار بیرجند: 54 پروژه توسط دهیاری‌ها در بخش مرکزی بیرجند افتتاح شد که یک میلیارد و 678 میلیون تومان در این طرح ها هزینه شده است.

ناصری با اشاره به اینکه امسال 44 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبارات شهرستان بیرجند در کمیته برنامه‌ریزی توزیع شد، تصریح کرد: از این میزان اعتبارات 33.55 درصد از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای و دو درصد حاصل از فروش نفت خام و گاز طبیعی، 12.65 درصد از محل اعتبارات الزامات قانون بودجه، 6.5 درصد از محل اعتبارات ماده 180 استانی و 47.27 درصد از محل اعتبارات ماده 180 ملی بوده است.

به گفته وی در سال 95 سرجمع اعتبارات شهرستان بیرجند به نسبت سال گذشته 22.8 درصد افزایش داشته است و 239 پروژه در سال 94 در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اعتبار دریافت کردند و امسال نیز 226 پروژه در کمیته برنامه ریزی شهرستان بیرجند مصوب شد.

فرماندار بیرجند با تاکید بر اینکه با تخصیص اعتبارات امسال 20 روستای بالای 20 خانوار آبرسانی می‌شود، افزود: با یک میلیارد و 230 میلیون تومان تعداد 12 روستا شبکه برق رسانی آن تکمیل و یا بهینه سازی و تجهیز توسعه برق روستاهای حاشیه شهر بیرجند انجام خواهد شد.

اعتبار 980 میلیون تومانی به میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری بیرجند

ناصری یادآور شد: در بخش بهداشت و درمان با اعتبار یک میلیارد و 985 میلیون دو مرکز بهداشت شهری و دو خانه بهداشت جدید احداث خواهد شد و همچنین پنج پایگاه سلامت و بهداشتی شهری و روستایی نیز تکمیل می شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری طرح هادی 32 روستا با اعتبار 2 میلیارد و 880 میلیون تومان اجرا می‌شود، بیان کرد: همچنین 7 میلیارد و 801 میلیون تومان در حوزه حمل و نقل جاده ای و نگهداری و توسعه راه های روستایی، 226 میلیون تومان در شهرک صنعتی بیرجند، 510 میلیون تومان در حوزه آبخیزداری، احیا و توسعه مراتع و مقابله با بیابان هزینه خواهد شد.

فرماندار بیرجند از اختصاص 3 میلیارد و 24 میلیون تومان به جهاد کشاورزی و دامپزشکی خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری 4 میلیارد و 460 میلیون تومان از اعتبارات شهرستان بیرجند به بهبود بهره برداری، حفاظت از منابع آب و تاسیسات آب و فاضلاب شهری اختصاص یافت.

ناصری ادامه داد: همچنین از اعتبارات شهرستان بیرجند 987 میلیون تومان به میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری، 390 میلیون تومان به ساماندهی عشایر، 542 میلیون تومان به کتابخانه ها و فعالیتهای فرهنگی و هنری، 730 میلیون تومان به فنی و حرفه ای و مهارت آموزی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه امسال سهم آموزش و پرورش از اعتبارات شهرستان بیرجند 5 میلیارد و 400 میلیون تومان است، گفت: از اعتبارات امسال ۲ میلیارد و 257 میلیون تومان به شهرداری اختصاص داده شد.

اختصاص ۳ میلیارد تومان به مساجد و حوزه های علمیه شهرستان بيرجند

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه به مساجد و حوزه های علمیه در سال جاری از اعتبارات شهرستان 3 میلیارد تومان اختصاص یافت، افزود: همچنین یک میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار نیز به ورزش وجوانان داده شده است.ناصری با اشاره به اینکه بیش از 3 هزار صنف آلاینده در بیرجند نیاز به جابجایی دارند، بیان داشت: با برنامه ریزی و پیگری گره هفت ساله طرح ۵۰ هکتاری صنوف آلاینده بیرجند و مشکل اساسی آن حل شد؛ امیدواریم بتوانیم یک هزار و 300 صنفی به این مکان انتقال داده شود.

به گفته وی حدود 35 درصد هدررفت آب بیرجند مربوط به فرسوده بودن شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال آب است و 25 درصد شبکه نیازمند اصلاح و بازسازی دارد همچنین در مهرشهر اجرای شبکه فاضلاب مطرح شده است اما به دلیل بالا بودن سطح آب سفره های زیرزمینی 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا این مشکل حل شود.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه 71 روستای زیر 10 خانوار شهرستان بیرجند بدون برق هستند، گفت: 58 مدرسه دوشیفت در بیرجند هستند و هنوز در برخی از روستاهای حاشیه شهر بیرجند دانش آموزان در کانکس درس می خواندند.

ناصری با اشاره به اینکه چهار روستای حاشیه شهر بیرجند متقاضی آبرسانی هستند که نیازمند 2 میلیارد تومان اعتبار است، افزود: 60 ایستگاه پمپاژ آب در روستاهای شهرستان بیرجند وجود دارد که شاید در شهرستان ها دیگر این کمتر باشد.

گزارش تابناک از: مهدی کاظمی فرد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار