مقام معظم رهبری: من به نهبندان سفر کردم تا توجه مسئولان را به مناطق محرومی مانند نهبندان جلب نمایم
امام جمعه نهبندان: در این سفر با تصویب طرح توسعه نهبندان مقرر شدکه به مدت 10 سال 60 میلیارد اعتبار خاص و جدای از اعتبارات استانی در بودجه کشور منظور شود که این 10 سال گذشت اما مسئولان تنها 30 میلیارد تومان اعتبار به نهبندان اختصاص دادند و امسال هم کلا از ردیف اعتبارات حذف کردند
کد خبر: ۲۸۵۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰ 28 August 2016

حجت الاسلام خزاعی: بعد از این سفر با برکت، در بحث توسعه شهری، احداث دانشگاههای متعدد، حوزه های علمیه، آب و برق رسانی، تلفن و آسفالت راه‌های اصلی، نهبندان بسیار پیشرفت کرده است

امام جمعه نهبندان گفت: مراسم گرامی‌داشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به شهرستان نهبندان ساعت 8:30 صبح فردا یکشنبه7 شهریور همزمان با هفدهمین سال این واقعه تاریخی در این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار تابناک حجت الاسلام عباسعلی خزاعی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در 7 شهریور سال 78 به شهرستان نهبندان سفر کردند، گفت: برای همه مردم نهبندان امکان سفر به بیرجند و دیدار رهبری وجود نداشت و لذا خود مقام معظم رهبری به شهرستان نهبندان تشریف آوردند و این حرکت از علاقه عاطفی بین مردم و رهبر معظم انقلاب حکایت می کرد.

وی اضافه نمود: همان طور که مردم علاقه زیادی به رهبر معظم انقلاب داشتند، ایشان هم علاقه زیادی به مردم این خطه محروم داشتند و با حضور خودشان مردم این منطقه را بسیار خوشحال کردند.

امام جمعه نهبندان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در این سفر دو جمله تاریخی را بیان فرمودند، گفت: مقام معظم رهبری در این سفر فرمودند که من به نهبندان سفر کردم تا توجه مسئولان را به مناطق محرومی مانند نهبندان جلب کنم و امیدوارم که اگر مرتبه دیگر به نهبندان سفر کنم این شهرستان تغییر کرده باشد.

مراسم گرامی‌داشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به نهبندان برگزار می‌شود 

حجت الاسلام خزاعی با بیان اینکه وضعیت شهرستان نهبندان بعد از سفر مقام معظم رهبری به این شهرستان بسیار تغییر کرد، افزود: قبل از این سفر هیچ واحد دانشگاهی در این شهرستان نبود، اما اکنون 5 واحد دانشگاهی با بیش از 2 هزار دانشجو در این شهرستان فعال است.

وی گفت: قبل از سفر رهبری هیچ حوزه علمیه ای در نهبندان نبود اما اکنون دو حوزه علمیه خواهران و برادران در این شهرستان فعال است.

امام جمعه نهبندان ساخت مصلی امام علی(علیه السلام) نهبندان را از دستاوردهای این سفر عنوان کرد و گفت: در بحث توسعه شهری هم بعد از این سفر با برکت، نهبندان بسیار پیشرفت کرده است.

حجت الاسلام خزاعی به سایر برکات این سفر اشاره کرد و گفت: آب رسانی به روستاها، برق رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار و برخی روستاهای کمتر از 10 خانوار، تلفن، آسفالت راه‌های اصلی روستایی و غیره از جمله این مصوبات و برکات بود.

وی با اشاره به اینکه چند سال قبل در شورای فرهنگ عمومی شهرستان برای ماندگاری سفر رهبر معظم انقلاب به نهبندان، مصوب شد که سالروز سفر رهبری به این شهرستان به عنوان روز نهبندان نامگذاری شود که از آن زمان تاکنون هر سال مراسمی برگزار می‌شود.

امام جمعه نهبندان گفت: مراسم سالروز سفر مقام معظم رهبری به شهرستان نهبندان، در مصلی امام علی(علیه السلام) و با سخنرانی حجت الاسلام سید علیرضا عبادی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام خزاعی با بیان اینکه در این سفر طرح توسعه نهبندان نیز تصویب شد که طبق آن به مدت 10 سال 60 میلیارد اعتبار خاص و جدای از اعتبارات استانی باید در بودجه کشور به این شهرستان اختصاص می یافت، اظهارداشت: در حال حاضر 10 سال هم گذشته اما مسئولان تنها 30 میلیارد تومان از این اعتبار را به نهبندان اختصاص دادند و امسال هم کلا از ردیف اعتبارات خارج شده است.

وی گفت: مسئولان و استاندار خراسان جنوبی تلاش کنند تا این مهم دوباره در ردیف بودجه قرار گیرد.

حجت الاسلام خزاعی گفت: مردم نهبندان با حضور در این مراسم، عشق و ارادت خود را نسبت به مقام معظم رهبری نشان می دهند و به بدخواهان نظام می فهمانند که همواره سر عهد خود با ولایت هستند و خواهند بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار