اورژانس هوایی بیرجند، با 93 پرواز 110بیمار را نجات داد
وزیر بهداشت و درمان: جانمایی دانشکده پرستاری قاین باید تغییر کند/ بیمارستان قاین به شرط تامین بودجه تکمیل خواهد شد/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند: مراکز بهداشتی بالای 25 سال ساخت در بهسازی می‌شوند
کد خبر: ۲۸۴۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳ 25 August 2016

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اولین مرحله دیدار خود از استان خراسان جنوبی، امروز از شهرستان قاین دیدار کرد و با حضور در مراکز پزشکی و درمانی این شهرستان به مردم قاین قول داد که از این ماه با توزیع پزشکان متخصص در شهرستان ها، نیاز مردم قاین به پزشکان رشته های جراحی مغز، گوش، حلق و بینی پزشک برطرف خواهد شد.

به گزارش تابناک، دکتر هاشمی که به مناسبت هفته دولت به استان سفر کرده است با اظهار امیدواری برای تامین بودجه تکمیل بیمارستان قاین گفت: در مورد مراکز درمانی محدودیت هایی وجود دارد که امیدواریم با کمک مردم این محدودیت ها حل شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتقاد از جانمایی دانشکده پرستاری خراسان جنوبی، خواستار تجدید نظر در انتخاب محل این دانشکده شد و با تاکید بر ضرورت تربیت نیروهای مورد نیاز جامعه گفت: ما در برخی از رشته ها در کشور کمبودهایی داریم که باید برای رفع این کمبودها، با ایجاد دوره های آموزشی، نیروهای کافی تربیت شوند.

دکتر هاشمی همچنین در جمع مردمی که برای دیدار با وی اجتماع کرده بودند گفت: برای من توفیق بزرگی است که در هفته دولت به خراسان جنوبی سفر کردم و از طرح های مختلف و مراکز درمانی بازدید می کنم.

وزیر بهداشت و درمان گفت: فراهم کردن تجهیزات برای بیمارستان ها زمان بر است اما به شرط تامین بودجه بیمارستان قاین تکمیل خواهد شد.

دکتر هاشمی افزود: با توجه به جمعیت 80 میلیونی کشور و آمار تربیت 30 تا 35 نفر متخصص در سال، در دو سال گذشته برای تامین نیاز گسترده مردم به خدمات بهداشتی و درمانی، 30 درصد پذیرش را افزایش دادیم.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: البته به نظر می رسد تا این نیروها فارغ التحصیل شوند چند سالی زمان می برد، اما نهایت تلاش را خواهیم کرد تا کمبودهایی که وجود دارد برطرف شوند.

وی تاکید کرد: باید زودتر مرکز اورژانس و دیالیز قاین هم تکمیل شود تا آرامش بیشتری برای مردم فراهم شود.

افتتاح طرح ها در هفته دولت

قائم مقام وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در استان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز همزمان با سفر وزیر به استان در گفتگو با خبرنگاران از افتتاح اورژانس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند در هفته دولت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان خبر داد و گفت: بازدید از شهرستان های قائن، طبس و فردوس از دیگر برنامه های وزیر بهداشت است.

کاظم قائمی در كنفرانس مطبوعاتي به عملكرد دانشگاه علوم پزشكي بیرجند از بهمن ماه 94 تا مردادماه امسال اشاره كرد و افزود: ساخت و راه اندازی کلینیک ویژه تخصصی بیمارستان امام رضا علیه السلام با 2 هزار متر مربع زیربنا، تعمیر و بهسازی 80 مرکز بهداشتی درمانی و 214 خانه بهداشت، بهبود استاندارد 63 پانسیون پزشکی در مراکز روستایی، راه اندازی اولین کارگاه آموزش از راه دور جراحی مغز و اعصاب جهت دانشجویان افغانستان و اخذ مجوز راه اندازی 6 رشته تحصیلی جدید در بهمن ماه سال گذشته انجام شده است.

وی با اشاره به استقرار اورژانس هوایی در بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند، افزود: تاکنون این اورژانس هوایی 93 پرواز در استان داشته که طی آن با جابجایی 110 بیمار به نجات آنها کمک کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه بهمن ماه سال گذشته ویزیت رایگان 2 هزار و 200 بیمار تخصصی مغز و اعصاب انجام شد که 11 بیمار نیازمند به عمل جراحی مغز و ستون فقران شناسایی و تحت عمل جراحی قرار گرفتند، گفت: در مدت یاد شده اولین عمل جراحی آنوریسم مغزی در استان توسط متخصصین جراحی مغز و اعصاب انجام شد.

به گفته قائمي : افزایش 23 تخت ویژه در استان، افتتاح ICU بیمارستان ولیعصر(عج) و خوابگاه 280 نفره دخترانه ریحانه در پردیس دانشگاه، عقد تفاهم نامه همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با دو دانشگاه خاتم النبیین(ص) و دانشگاه غزنین افغانستان، افتتاح بخش NICU و راه اندازی دستگاه های سی تی اسکن و رادیولوژی دیجیتال بیمارستان طبس از دیگر اقدامات در اسفندماه سال گذشته است.

وی با اشاره به اینکه پنجمین دستگاه جراحی استریوتاکسی مغز کشور در بیمارستان امام رضا علیه السلام بیرجند راه‌اندازی شده، بیان کرد: همچنین در مدت یاد شده دومین دستگاه MRI استان به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: عملیات بهسازی و گسترش اورژانس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند در خرداماه امسال آغاز شده که این عملیات بهسازی به مدت سه ماه انجام شده و همزمان با هفته دولت در روز چهارشنبه 3 شهریورماه با حضور سید حسن هاشمی قاضی‌زاده مقام عالی وزارت بهداشت و درمان افتتاح خواهد شد.

قائمی ادامه داد: بازدید از شهرستان قائن، طبس و فردوس وافتتاح سلامتکده طب سنتی در امامزادگان شهدای باقریه از دیگر برنامه های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برای احداث و تجهیز مرکز درمان ناباروری استان 21 میلیارد و 500 میلیون ریال اختصاص یافته، عنوان کرد: امیدواریم این مرکز در سال96 راه اندازی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از اخذ مجوز پذیرش دانشجوی دکترای پژوهشیPHD by Research در مرکز تحقیقات آترواسکلروز و عروق کرونر خبر داد و افزود: ساخت 22 مرکز جامع سلامت و 3 پایگاه سلامت از طریق مناقصه به ارزش بیش از 11 میلیارد تومان در استان آغاز شده است.

قائمی با بیان اینکه در سال جاری بخش مسمومین با 18 تخت در بیمارستان امام رضا علیه السلام بیرجند افتتاح شد، ادامه داد: امسال مجوز پذیرش دستیار در رشته جراحی عمومی برای داشنگاه علوم پزشکی بیرجند نیز اخذ شده است.

به گفته وی در سال جاری 12 دستگاه آمبولانس ویژه مراکز اورژانس 115 جاده ای تحویل و تجهیز شده و همچنین امسال موافقت اصولی هیئت های بورد برای پذیرش دستیار تخصصی در رشته های عفونی، داخلی مغز و اعصاب و PHD پرستاری اخذ شد که بعد از تایید نهایی شورای گسترش به مجموع رشته های تخصصی دانشگاه در آینده نزدیک اضافه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در سال جاری مراکز بهداشتی بالای 25 سال ساخت در استان با 45 میلیارد تومان اعتبار بهسازی می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی در استان

بهنام باریک بين معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در حاشيه كنفرانس مطبوعاتي رئيس دانشگاه علوم پزشكي بيرجن اطلاعاتی در اختیار تابناک قرار داد و گفت: در سال جاری عملیات اجرایی ۱۰۰ پروژه بهداشتی درمانی در استان آغاز شده است که بخشی از آن امسال و مابقی در سال آینده به بهره‌برداری می رسد.

وی در ادامه گفت: در هفته دولت بيش از 20 پرو‍ژه با اعتباري بالغ بر 59 میلیارد و 80 میلیون ريال به بهره برداري مي رسد که افتتاح خانه بهداشت در علی آباد لوله بیرجند، طبسین شهرستان نهبندان، روستای حسین آباد فردوس از چمله ی این پروژه هاست.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از افتتاح اورژانس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند خبر داد و افزود: در این هفته همچنین مرکز جامع سلامت در دوست آباد سرایان، قائن و روستای رقه از توابع شهرستان بشرویه راه اندازی می‌شود.

باریک بین افزود: در هفته دولت همچنین اورژانس پیش بیمارستانی در جاده خوسف، روستای دهسلم و شهر شوسف نهبندان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افتتاح ساختمان کلینیک تخصصی بیمارستان شفا در شهرستان بشرویه و افتتاح سه باب خانه پزشکان در قائن و نهبندان را از دیگر پروژه های افتتاحی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند در هفته دولت اعلام کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به تکمیل و تجهیز بخش های بیمارستانی، بیان کرد: بخش ICU با دو تخت ویژه در سرایان و بانک خون بیمارستان امام علی علیه السلام این شهرستان تکمیل و تجهیز می‌شود.

باریک بین یادآور شد: در مجموع برای این پروژه های 59 میلیارد و 80 میلیون ریال اعتبار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هزینه کرده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار