استاندار خراسان جنوبی:
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مسئولان دستگاه های مختلف اجرایی استان نسبت به جذب بودجه ملی بیشتر تلاش کنند، تاکید کرد: با تکیه بر اعتبار استانی به تنهایی نمی توان به توفیق مورد نظر برای توسعه و پیشرفت خراسان جنوبی دست یافت.
کد خبر: ۲۸۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲ 24 August 2016
سید علی اکبر پرویزی در شورای اداری شهرستان مرزی زیرکوه، افزود: با جذب بیشتر اعتبار ملی می توانیم طرح های عمرانی مناسبی را در استان اجرایی کنیم.
وی با بیان اینکه باید زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی با تلاش مسئولان استان و شهرستان بیشتر فراهم شود، از مدیران دستگاه های اجرایی خواست با سفر به شهرستان ها و مناطق محروم استان با بررسی مشکلات برای رفع موانع و چالش های موجود برای خدمات رسانی بیشتر به مردم تلاش کنند.
پرویزی در مورد بازگشایی بازارچه مرزی یزدان شهرستان زیرکوه گفت: با توافق هایی که با استانداران هرات و فراه افغانستان صورت گرفته، پیگیر بازگشایی گمرک مرزی یزدان هستیم.
وی ادامه داد: بازگشایی بازارچه های استان علاوه بر حفظ و تقویت امنیت مرزهای استان، به توسعه و ایجاد اشتغال منطقه نیز کمک خواهد کرد.
خراسان جنوبی دارای چهار بازارچه مرزی با افغانستان است که در حال حاضر تنها بازارچه مرزی ماهیرود فعال است.
به گزارش ایرنا، پرویزی همچنین به شرایط نامطلوب کشور در ابتدای فعالیت دولت یازدهم اشاره کرد و یادآورشد: خوشبختانه با تدبیر ویژه دولت در سه سال اخیر کشور در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه قبل از دولت یازدهم، ارتباط سیاسی ایران با دنیا تقریبا قطع شده بود، اظهار کرد: تورم 45 درصدی در کنار نبود ثبات قیمت ها، سقوط ارزش پول ملی، کاهش قدرت خرید مردم، فروش محدود نفت و تعداد زیاده پروژه های نیمه تمام، کشور را در وضعیت نامناسبی قرار داده بود .
وی با اشاره به توفیق هسته ای تیم دیپلماسی هم عنوان کرد: با حمایت های مقام معظم رهبری و تلاش تیم مذاکره کننده، امروز نه تنها تمامی قطعنامه های مصوب شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران لغو شده بلکه دنیا حقانیت جمهوری اسلامی را پذیرفته است.
به گزارش ایرنا، استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: امروز ارتباطات سیاسی و تجاری ایران با دیگر کشورها روز به روز در حال افزایش است .
به گفته پرویزی در سه سال اخیر تورم از 45 درصد به 9درصد کاهش یافته و طی این مدت قیمت ارز و طلا تقریبا ثابت مانده که این امر موجب ایجاد آرامش در بازار شده است.
وی با بیان اینکه دولت در حوزه داخلی نیز اقدامات خوبی انجام داده است، گفت: برای گازرسانی به روستاها و روکش آسفالت و احداث محورهای مواصلاتی اقدام مناسبی انجام شده است.
پرویزی عنوان کرد: دولت توجه ویژه ای به آبرسانی روستاها دارد و برای این منظور اعتبار ویژه ای اختصاص یافته است.
وی اجرای طرح تحول نظام سلامت را از جمله مهمترین اقدامات دولت در حوزه بهداشت و درمان ذکر کرد و ادامه داد: دولت یازدهم 11میلیون نفر که تحت پوشش هیچ بیمه ای نبودند، بیمه کرد و با اجرای این طرح هزینه های درمان خانواده ها تا حد بسیار زیادی کاهش یافته است.
استاندار خراسان جنوبی در بدو ورود به حاجی آباد مرکز شهرستان زیرکوه با حضور در گلزار شهدای این شهر با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
همچنین پرویزی با خانواده شهید حمزه عابدینی دیدار کرد و از نزدیک در جریان مسائل، مشکلات و درخواست های آنان قرار گرفت.
وی در این دیدار، با بیان اینکه همه مسئولان در راستای خدمت به خانواده های شهدا وظیفه دارند، گفت: مسئولان با الگوگیری از شهدا باید از تمام توان خود برای ارائه خدمت به مردم استفاده کنند.
وی عنوان کرد: همه ما مدیون خون شهدا و ایثارگری آنها هستیم، ادامه مسیر و راه شهدا در واقع ارائه خدمت صادقانه و بی منت به مردم است.
شهید حمزه عابدینی در تاریخ 3 دی ماه 1365 در منطقه شلمچه و در عملیات کربلای 4به درجه رفیع شهادت نائل شد.
دیدار با اعضای شورای اسلامی شهرستان، بخشداران، دهیاران، از دیگر برنامه های استاندار خراسان جنوبی در سفر به زیرکوه است، همچنین وی بعدظهر امروز به شهرستان قاینات سفر می کند.
شهرستان زیرکوه در سال 1391 تاسیس شد و حاجی آباد مرکز آن در فاصله 85 کیلو متری مرز با افغانستان قرار دارد، مرز مشترک ایران با افغانستان در شهرستان زیرکوه 147 کیلومتر است و ارتفاع زیرکوه از سطح دریای آزاد 1330 متر است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار