رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی مطرح کرد
رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را یک کار ملی دانست و گفت: جایگاه فناوری در کشور به خوبی شناخته نشده است.
کد خبر: ۲۸۳۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶ 24 August 2016


به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی دوستی امشب در مراسم بازدید سرآمدان مقیم و غیرمقیم خراسان جنوبی از پارک علم و فناوری خراسان جنوبی اظهار داشت: پارک علم و فناوری خراسان جنوبی پارکی نوپا است که توانسته در مدت زمان اندک در سطح کشور مطرح شود.

وی آی‌تی، انرژی‌های نو و گیاهان دارویی را سه محور اصلی توسعه استان دانست و تصریح کرد: خراسان جنوبی در زمینه ثبت اختراعات توانسته مقام سوم کشوری را کسب نماید.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان به عنوان درگاه صادرات محصولات دانش‌بنیان به کشورهای مجاور پاکستان و افغانستان از سوی وزارت علوم انتخاب شده است، گفت: خراسان جنوبی نسبت به جمعیت خود در زمینه اختراعات به خوبی عمل کرده است.

دوستی توان علمی و فناوری را ایجاد کننده اشتغال و اقتصاد سالم دانست و ادامه داد: در کشور جایگاه فناوری به خوبی شناخته نشده است.

وی تبدیل دانش به ثروت را مهم‌ترین هدف تشکیل پارک علم و فناوری ذکر کرد و افزود: فناوری کلید رسیدن به توان اقتصادی قوی و تعیین کننده جایگاه بین‌المللی است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با بیان اینکه پارک علم و فناوری خراسان جنوبی از سال 90 تشکیل شده است، گفت: تاکنون 250 گواهی ثبت اختراعات در پارک علم و فناوری استان به ثبت رسیده است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی یادآور شد: بیشترین شرکت‌های دانش‌بنیان استان در بخش‌های مکانیک، معدن و فناوری اطلاعات مشغول به فعالیت هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار