خبرهای خبرنگاران تابناک از گوشه و کنار استان/ مهدی کاظمی فرد
سایر خبرهای استان: نماینده ولی فقیه در استان: بهترين دوران خدمتم دوراني است كه در ارتش جمهوري اسلامي خدمت كردم/ کمیسیون تنظیم بازار بیرجند: مراکز توزیع شکر سهمیه ای به زودی اعلام می‌شود/ 300 مددجوی کمیته امداد امام خميني استان به عتبات عالیات اعزام شدند
کد خبر: ۲۸۳۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷ 23 August 2016

مديركل آموزش و پرورش استان به همراه معاونين ومديران اين سازمان يكشنبه شب به ديدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی رفتند و ضمن ارائه گزارش از وضعيت آموزش و پرورش استان آمادگي اين سازمان مهم را درجهت همراهي و همكاري با نماينده ولي فقيه اعلام كردند.

به گزارش تابناک، نماينده ولي فقيه در استان نيز در اين ديدار گفت: دانش آموزان سرمایه های آینده کشور و جهان هستند که باید در کنار رشد علمی به رشد پرورشی و تربیتی آنان هم توجه شود.

حجت الاسلام سید علیرضا عبادی با بیان اینکه معلمان در جهت تعلیم و تزکیه انسان که کار پیامبران بوده است تلاش می کنند، گفت: انسان بعد از تولد دارای استعدادهایی است که باید پرورش داده شود.

وی گفت: آموزش هرچند که رشد پیدا کند اما اگر انسان پرورش پیدا نکند و علم او در جهت خوبی ها نباشد، همان علم بلای جان بشر می‌شود، عنوان كرد: دنیای امروز از دانش پر است اما این دانش بدون تزکیه و پرورش است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دانش بدون تزکیه بلای جان دنیای امروز است، گفت: علم و پرورش بر یکدیگر اثر متقابل دارند.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه هیچ شغلی بالاتر از معلمی نیست، افزود: برخی از کشورها به این نتیجه رسیدند که بالاترین سرمایه گذاری را باید در حوزه آموزش و پرورش انجام دهند.

به گفته وي: سرمایه گذاری در حوزه آموزش و پرورش، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای آینده کشور است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دانش آموزان امروز آینده داران کشور و جهان هستند و اینکه در آینده چه طور رفتار خواهند کرد، بستگی به پرورش و تعلیم توسط معلمان دارد، گفت: اگر تربیت معلمان طوری باشد که در آینده منشاء خیر شود، برای معلمان باقیات الصالحات است.

حجت الاسلام عبادی با بيان اينكه هیچ خدمت، ایثار و نیکی بالاتر از اینکه فرزندانمان را از جهت علم و تزکیه آموزش می‌دهند نیست ،تاکید کرد: این فرهنگی بودن خراسان جنوبی را فرهنگیان با تمام توان ادامه دهند تا اینکه ارث بماند.

 

نماینده ولی فقیه در استان: بهترين دوران خدمتم دوراني است كه در ارتش جمهوري اسلامي خدمت كردم

فرمانده ارشد آجا به همراه فرماندهان يگان هاي ارتش مستقر در استان خراسان جنوبي با حجت الاسلام عبادي، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبي دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار که جمعی از فرماندهان نیروی زمینی، هوایي ،پدافند ارتش مستقر در استان نیز حضور داشتند، امیر يوسفي ضمن تبريك انتصاب حجت الاسلام عبادي به عنوان نماينده ولي فقيه در استان گفت: مجموعه ارتش جمهوري اسلامي ايران هميشه در ركاب رهبري معظم انقلاب بوده است و امروز اين افتخار را داريم كه در استان خراسان جنوبي در خدمت نماينده ولي فقيه در استان باشيم.

فرمانده ارشد آجا در استان گفت: کارنامه ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول انقلاب به ویژه 8 سال دفاع مقدس درخشان وامروز هم در کنار سایر نیروهای مسلح ضمن برخورداری از توان عملیاتی بالا به تقویت بنیان دفاعی کشور می پردازد.

امير يوسفي با تاکید بر آمادگی ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح برای حفاظت از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش امروز با اقتدار و صلابت آماده دفاع از مرزهای میهن اسلامی و آرمان های مقدس نظام اسلامی و پا در ركاب فرمانده كل قوا است.

در این دیدار نماينده ولي فقيه در استان با تجلیل از رشادت ها و جان نثاری های ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول انقلاب و مقاطع حساس آن به ویژه دوران 8 ساله دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی، آن را از افتخارات نظام اسلامی دانست.

وی ارتش جمهوری اسلامی ایران را ارتشی مقتدر و ولایتمدار توصیف کرد و افزود: بهترين دوران خدمتم دوراني است كه در ارتش جمهوري اسلامي خدمت كردم.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: سرمایه گذاری در حوزه آموزش و پرورش، هزینه نیست

حجت الاسلام عبادي در ادامه گفت: امروز به برکت نیروهای مسلح مقتدر وتوانمند ایران اسلامی در امنیت واسایش وارامش بسر می برد که باید قدردان وشکر گذار این نعمت بزرگ باشیم.

وي گفت: فرق نيروي مسلح ما با ساير نيروي هاي مسلح دنيا در اين است كه در كشور ما نيروي هاي مسلح مايه دلگرمي مردم هستند اما در بعضي كشور ها این نيروها به مردم خود هم ظلم مي كنند و مايه هراس جامعه هستند.

وي با اشاره به اوضاع منطقه افزود: امروز با همه تهدیدهای فرامنطقه ای پیرامون کشور خوشبختانه قدرت دفاعی وموشکی توان بازدارندگی برای استمرار ارامش وامنیت به ارمغان آورده است که البته به برکت وجود نیروهای سلحشور قدرتمند ومقتدر مسلح و برخورداری از فرماندهانی لایق وکار آزموده است.

 

کمیسیون تنظیم بازار بیرجند: مراکز توزیع شکر سهمیه ای به زودی اعلام می‌شود

فرماندار بیرجند گفت: با توجه به اینکه توزیع شکر سهمیه ای با قیمت 2840 تومان بزودی در شهرستان آغاز خواهد، تعزیرات حکومتی کنترل جدی داشته باشد تا با قیمت بالاتری از نرخ مصوب به فروش نرسد.

به گزارش تابناک ,ناصری در جلسه کمیسیون تنظیم بازار شهرستان بیرجند گفت: چون شکر کالای مورد نیاز مردم، اصناف و کارخانه‌ها است اهمیت زیادی برای مردم دارد، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاروزی روی این موضوع ورود پیدا کردند و بخشی از مشکلات با ورود شکر به استان حل شد.

وی با بیان اینکه تاکنون 770 تن شکر سهیه ای که وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان ما اختصاص داده است، جذب و توزیع شده، گفت: علاوه بر اینها 354 تن شکر هم از طریق جهاد کشاورزی که مسولیت ستاد تنظیم بازار را دارد, جذب و توزیع شده است که از این میزان 189 تن در بیرجند توزیع شده است.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه با توجه به وقفه ای که در واردات ایجاد شد، مشکلاتی را در زمینه قیمت شکر در مرداد ماه در کشور و استان داشتیم، اظهارکرد: اکنون شکر با 2840 تومان در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

ناصری با بیان اینکه مقدار 27 تن شکر جدید در راه است که بزودی توزیع آن شروع خواهد شد، گفت: واحدهای صنفی برای توزیع انتخاب شوند که از قبل توزیع شکر نداشتند و بتوان روی آنها کنترل خوبی داشت.

محمد علی محمدی، مدیر جهاد کشاورزی بیرجند هم بیان اینکه قیمت قند در اوایل مرداد ماه 4هزار تومان در عمده فروشی و 4400 تومان در خرده فروشی بوده است، گفت: اکنون قیمت شکر درب کارخانه 2520 تومان، تنظیم بازار و عمده فروش2631 و خرده فروشی 2840 تومان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت شکر نسبت به اواسط مرداد رو به کاهش است، عنوان کرد: فروشگاه رزمندگان اکنون با کیلویی 3300 شکر را به فروش می رساند و 3500 تومان هم در خرده فروشی‌ها به فروش می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه در حال حاضر بسته 900 گرمی شکر 3400 تومان در عمده فروشی و 3500 تومان در خرده فروشی است، گفت: از 189 تن شکر توزیع شده در شهرستان بیرجند در مرحله اول 115 تن، دوم 50 تن و سوم 27 تن شکر توزیع شده و یا آماده توزیع است.

وی با بیان اینکه بزودی 200 تن شکر دیگر هم در اختیار این سازمان برای توزیع قرار خواهد گرفت، اظهارداشت: اصناف تعدادی را به عنوان خرده فروش معرفی کنند تا شکر سهمیه‌ای را در اختیار آنها بگذاریم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیرجند با بیان اینکه اکنون قیمت شکر نسبت به سال 94 حدود 9.4 درصد کاهش پیدا کرده است، افزود: در حال حاضر قیمت شکر در عمده فروشی 2621 و خرده فروش 2840 است.


300 مددجوی کمیته امداد امام خميني استان به عتبات عالیات اعزام شدند

مدیرکل کمیته امداد امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰۰ مددجوی تحت حمایت را با همکاری خیران و نیکوکاران به عتبات عالیات اعزام کرده است.

به گزارش تابناک، رضا سلم آبادی در مراسم اعزام ۱۶۰ مددجوی تحت حمایت به عتبات عالیات ،هدف از اجرای طرح شوق زیارت را شناسایی ، ساماندهی و اعزام افراد واجد شرایط به اماکن زیارتی و ترویج نظام ارزشی و تقویت رفتارهای دینی و ایجاد نشاط مبتنی بر رویکردهای دینی با همکاری سازمان حج و زیارت، کمیته امداد، خیران و نیکوکاران عنوان کرد و افزود: این نهاد در این مرحله ۱۲۰ طلبه خواهر و برادر و ۴۰ زن سرپرست خانوار را به مدت ۵ روز به عتبات عالیات اعزام می کند.

وی خاطر نشان کرد : بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان از ابتدای سال جاری دو هزار مددجوی تحت حمایت به مدت ۴ روز به مشهد مقدس اعزام و از برنامه های فرهنگی بهره مند شده اند

به گفته سلم آبادی : سال گذشته در قالب طرح شوق زیارت بیش از سه هزار مددجوی تحت حمایت به عتبات عالیات و مشهد مقدس اعزام شده اند.

مدیرکل کمیته امداد استان ضمن تقدیر از همه خیرانی که با این نهاد همکاری می کنند، افزود: هم استانی ها می توانند جهت مشارکت در اعزام مددجویانی که در حسرت زیارت مانده اند در قالب طرح شوق زیارت با مراجعه به درگاه پرداخت از طریق سایتshogheziarat.ir، یا شماره حساب ۸۸۸۸ بانک ملی، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۳۷۱۲۲ و یا از طریق شماره گیری # ۸۸۸۸*۷۳۳* از طریق تلفن همراه در این طرح معنوی مشارکت کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار