معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه سلامتکده طب سنتی بیرجند در هفته دولت افتتاح می‌شود، گفت: امیدواریم بعد از افتتاح سلامتکده طب سنتی به سمت دانشکده طب سنتی قدم برداریم و در این راستا نیز دانشجو جذب کنیم.
کد خبر: ۲۸۲۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱ 22 August 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، فرشید عابدی در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به دانشکده داروسازی، اظهار داشت: دانشکده داروسازی جزو دانشکده‌هایی است که در کشور به آن کم مجوز داده می‌شود و به نوعی خراسان جنوبی جزو آخرین استان‌هایی است که توانسته مجوز دانشکده داروسازی را بگیرد.

وی گفت: تلاش می‌کنیم طی دو ماه آینده با ایجاد ساختارهای اداری ساختمانی با 6 هزار متر مربع در اختیار دانشکده داروسازی قرار دهیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه این 6 هزار مترمربع شامل آزمایشگاه‌های اصلی، کلاس‌های آموزشی و اتاق‌های اساتید است، افزود: در تلاش هستیم از سال آینده اقدام به پذیرش دانشجو در دانشکده داروسازی کنیم.

عابدی با بیان اینکه باید مراکز اقتصادی به سمت راه‌اندازی کارخانه داروسازی بروند، تصریح کرد: با توجه به اینکه با راه‌اندازی دانشکده داروسازی متخصصان این رشته وارد خراسان جنوبی می‌شوند بنابراین داشتن کارخانه داروسازی در استان حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند باید به سمت دانشگاه برتر در شرق کشور حرکت کند، ادامه داد: یکی از اصولی که دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند برتر باشد بین‌المللی سازی است و ما نیز توانمندسازی خود را در کشورهای دیگر و به ویژه افغانستان دیده‌ایم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: با توجه به قراردادی که دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با دانشگاه‌های خاتم‌النبیین و غزنی افغانستان منعقد شده است درس جراحی عمومی به صورت آموزش از راه‌دور راه‌اندازی شد.

عابدی با بیان اینکه طب سنتی خواستگاه قدیمی دارد، اظهار کرد: مسؤولان استانی و به ویژه امام جمعه بیرجند نگاه ویژه‌ای به مبانی طب اسلامی و سنتی دارند که جای تشکر دارد.

وی افزود: برای ایجاد سلامتکده طب سنتی در ابتدا فضای کافی نداشتیم اما با همکاری اوقاف و امور خیریه استان ساختمانی در آستانه امامزادگان شهدای باقریه در اختیار دانشگاه قرار گرفت و توانستیم با همکاری اوقاف و دانشگاه این ساختمان را تجهیز کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: پایه فعالیت‌ها در این سلامتکده به عنوان پایه پژوهشی طراحی شده است و از متخصصان این امر استفاده می‌شود.

عابدی با بیان اینکه سلامتکده طب سنتی بیرجند در هفته دولت افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم بعد از افتتاح سلامتکده طب سنتی به سمت دانشکده طب سنتی قدم برداریم و در این راستا نیز دانشجو جذب کنیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار