اخبار کوتاه شهری خراسان جنوبی
صدور ۴ جواز تأسیس صنعتی در شهرستان نهبندان، ثبت آسیاب خان شهر طبس در فهرست آثار ملی، تصویب حریم آثار تاریخی سربیشه، بررسی مشکلات شهر اسفدن و آسفالت ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار سربیشه از جمله خبرهای کوتاه شهری خراسان جنوبی است.
کد خبر: ۲۸۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 21 August 2016
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهبندان از صدور چهار فقره جواز تأسیس صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از 26 میلیارد تومان در این شهرستان خبر داد.

رضا اردونی گفت: از ابتدای سال 95 تاکنون چهار فقره جواز تأسیس در زمینه‌های تولید کنسانتره فلورین، تولید کنسانتره مس اکسیدی، دانه‌بندی ریگ و سنگ، بتن سیال و آسفالت با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 268 هزار و 194 میلیون ریال و اشتغال 215 نفر در زمان بهره‌برداری صادر شد.

وی افزود: در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در این مدت سه جلسه کارگروه رفع موانع تولید برگزار و 8 طرح و واحد صنعتی، 9 واحد مرغداری و یک واحد گاوداری جهت اخذ 129 هزار و 750میلیون ریال تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شدند.

ثبت آسیاب خان شهر طبس در فهرست آثار ملی

آسیاب خان واقع در شهر طبس که از بناهای بسیار با ارزش دوره قاجاریه است در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

طاهره مال اندوز با اعلام این خبر گفت: نوع معماری این آسیاب در منطقه منحصر به فرد است که در راستای شیب ورودی دارای فضاهای معماری است و بنای این آسیاب تشکیل شده از یک پلان کشیده و ساده که ورودی آن به صورت همکف با معبر اصلی مجاور خود است.

مسئول حوزه ثبت آثار تاریخی، فرهنگی، طبیعی و میراث معنوی خراسان جنوبی افزود: پس از ورود به آن و گذشتن از پیش ورودی آن شیب کف آسیاب شروع شده و تقریباً تا قسمت انتهایی آسیاب ادامه دارد اما در قسمت انتهایی بنا یعنی قسمتی که سنگ آسیاب قرار گرفته است شیب پایان یافته مسطح می‌‌شود.

وی تصریح کرد: آب این آسیاب از چشمه نهرین تأمین می‌شود.

حریم آثار تاریخی سربیشه تصویب شد

پریسا جمشیدی با بیان اینکه حریم محدوده‌ای است که بر اساس ضوابط قانونی برای حفظ اثر تاریخی یا طبیعی تعیین می‌شود و باعث حفظ موجودیت اثر و یکپارچگی آن می ‌شود گفت: حریم آثار تاریخی سربیشه تصویب شد.

مسئول تعیین حریمهای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اظهار داشت: بناهای تاریخی از جنبه‌های مختلف دارای حریم‌هایی هستند که جهت مراقبت و نگهداری بهتر از بناها لازم است به این حریمها توجه شود.

وی افزود: هر بنایی با بافت شهری و طبیعی خود کاملاً انس گرفته و با آن هم‌سو و هماهنگ است اما در طی سالهای گذشته که شهرها گسترش یافتند، به سرعت بناهای متنوعی در شهرها ساخته شد و بر اثر این تحولات چهره شهرها دگرگون شد و به نوعی باعث جدا شدن بناها از بافت شهری خود شد. به همین دلیل حریم‌هایی برای بناهای ارزشمند تاریخی تعریف شد تا این بناها کماکان بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

جمشیدی خاطرنشان کرد: بدین منظور جلسه کمیته بررسی تعیین حریم آثار تاریخی در تهران برگزار شد و حریم آثار تاریخی سربیشه شامل مسجد چهار درخت، مسجد گنجی، خانه یاوری، قلعه کهنه سربیشه، برج قدیمی، مدرسه طالقانی و آثار شناسایی شهر در جلسه مطرح و به تصویب اعضا کمیته رسید.

مشکلات شهر اسفدن بررسی شد

فرماندار قاینات گفت: امروز به اتفاق تعدادی از مسئولان به جهت بررسی مشکلات شهر اسفدن از جمله بحث آب رودخانه افین و اسفدن به این شهر آمدیم تا در جهت رفع این مشکل 15 ساله گامی برداریم.

بهمن کهن‌ترابی در جلسه بررسی مشکلات شهر اسفدن که با حضور امام جمعه، شهردار، اعضای شوار، معتمدین شهر اسفدن، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری، بخشدار مرکزی و دیگر مسئولان دستگاههای اجرایی برگزار شد اظهار داشت: مشکل آب رودخانه افین و اسفدن یک بحث قدیم و دراز مدت است که نزدیک به 15 سال طول کشیده و جلسات و بازدیدهای متعددی برگزار و انجام شده است ولی این مشکل تاکنون رفع نشده است.

فرماندار قاینات تصریح کرد: علت طولانی شده این موضوع این است که در گذشته به صورت عمیق و کارشناسی به موضوع نگاه نشده است و این مشکل بصورت مقطعی و موقتی حل شده است در حالیکه این موضوع مهم باید بصورت همه جانبه و کارشناسی شده مورد بررسی قرار گیرد و همه جوانب در نظر گرفته شود تا مشکل بطور کلی و پایدار رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال پیگیری و مکاتبه به حق کشاورزان اسفدن و قول مساعد بررسی و پیگیری که به آنان دادیم مکاتباتی با استاندار و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری انجام شد که استاندار نیز در رفع مشکل تأکید کرد و دستور برگزاری جلسه‌ای برای بررسی و اتخاذ تدابیر لازم در خصوص رفع این مشکل در مرکز استان را داد.

معارفه سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان سربیشه


مراسم معارفه سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان سربیشه برگزار شد.

در این مراسم که با حضور فلاحی سرپرست فرمانداری شهرستان سربیشه، عجمی معاون توسعه ورزش استان و جمعی از مسئولان در محل فرمانداری برگزار شد، هادی ذوقی به عنوان سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان معرفی شد.

90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار سربیشه آسفالت شد


رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سربیشه با بیان اینکه 90 درصد راههای روستاهای بالای 20 خانوار این شهرستان آسفالت شده است گفت: تعداد روستاهای بالای 20 خانوار در این شهرستان 123 روستا است که از این تعداد 100 روستا برخوردار از جاده آسفالته مناسب است.

سارانی اظهار داشت: میزان راههای شهرستان سربسشه بیش از 2 هزار و 100 کیلومتر است که  18 درصد راههای استان را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از این میزان راه 624 کیلومتر راه اصلی و فرعی و یک هزار و 476 کیلومتر راه روستایی است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سربیشه بیان کرد: جاده تعداد 11 روستا به طول 53 کیلومتر در دست اجرا است و راه 12 روستا نیز به طول 65 کیلومتر هنوز عملیات اجرایی مربوط به آن شروع نشده است.

سارانی با بیان این موضوع که در سال گذشته 100 کیلومتر راه آسفالته با اعتبار بیش از 20 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید افزود: امسال نیز 50 کیلومتر راه آسفالته به راههای حوزه شهرستان اضافه می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سربیشه خاطرنشان کرد: در صورتی که توفیق خدمت در شهرستان را داشته باشد به کمک مسئولان استانی و شهرستانی جشن برخورداری از راههای آسفالته روستاهای بالای 20 خانوار را در سال 1397 برگزار می‌شود.

کارگاه آموزش به‌کارگیری سلاح در زندان مرکزی بیرجند برگزار شد

فرمانده واحد یگان حفاظت زندان مرکزی بیرجند از برگزاری کارگاه آموزشی نحوه به‌کارگیری سلاح در زندان مرکزی بیرجند خبر داد.

سرهنگ علیرضا شورستانی گفت: در راستای آموزش و آشنایی کارکنان یگان حفاظت با قوانین به‌کارگیری سلاح کارگاه آموزشی با مربی‌گری سرهنگ کارگر فرماندهی انتظامی شهرستان خوسف برگزار شد.

فرمانده یگان حفاظت زندان مرکزی بیرجند همچینین افزود: شناخت کامل نحوه به‌کارگیری سلاح از ملزومات کارکنان یگان حفاظت مجموعه زندانها بوده و آموزش آن مورد تأکید سازمان زندانهای کشور است که ترتیبی اتخاذ شد تا برگزاری این کارگاههای آموزشی مداومت داشته و حداقل ماهی یک نوبت برگزار شود.

برگزاری طرح «هدایت نور» با محوریت صحیفه سجادیه در زندان فردوس

رئیس زندان شهرستان فردوس از برگزاری طرح هدایت نور با محوریت صحیفه سجادیه ویژه زندانیان خبر داد.

علیرضا دهقانی در این زمینه افزود: صحیفه سجادیه از جمله منابعی است که در زندگی انسان می‌تواند به لحاظ اخلاقی و معنوی نقش مهمی داشته باشد و پسندیده است که در جهت نشر دعاهای این کتاب شریف و بهره‌گیری از مضامین عارفانه آن گام برداشته شود.

مسئول فرهنگی زندان فردوس نیز در این رابطه گفت: طرح هدایت نور که در زندانهای سراسر کشور و با هدف نشر آموزه‌های اخلاقی و معنوی برگزار می‌شود گام مثبتی در جهت تقویت روحیه مذهبی زندانیان است.

حجت الاسلام محمد دهقان از استقبال زندانیان از طرح فوق خبر داد و افزود: در اجرای این طرح از ظرفیت کانون فرهنگی هنری طفلان مسلم زندان نیز استفاده می‌شود.

طرح پایش آبزیان در مراکز تکثیر وپرورش ماهی شهرستان قاینات

نوبت دوم طرح پایش آبزیان با بازدیدو نظارت بهداشتی کارشناسان شبکه دامپزشکی از مراکز تکثیر وپرورش ماهی انجام شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی قاینات، در راستای طرح پایش آبزیان کارشناسان این شبکه از استخرهای پرورش ماهی سطح شهرستان به صورت تصادفی بازدید و نمونه‌برداری کردند.

علی گوهری گفت: عرضه فرآورده‌های خام دامی سالم و بهداشتی همچون ماهی با نظارت مستمر دامپزشکی در تمامی مراحل تکثیر، پرورش، تولید، فرآوری، توزیع و عرضه تحقق می‌یابد.

وی افزود: هدف از انجام طرح پایش در صنعت آبزیان ردیابی و کنترل بیماریهای آبزیان که نتیجه نهایی آن ارتقاء بهداشت عمومی جامعه است.

واکسیناسیون بیش از 23 هزار رأس دام علیه طاعون‌نشخوارکنندگان در نهبندان

23 هزار و 535 راس دام علیه بیماری طاعون‌نشخوارکنندگان کوچک در مناطق در معرض خطر از ابتدای سال تاکنون در شهرستان نهبندان واکسینه شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: امروزه مبارزه و پیشگیری از بیماری دامی به منظور صیانت از سرمایه دامی کشور از مهم‌ترین اهداف دامپزشکی است و بیماری طاعون‌نشخوارکنندگان کوچک با توجه به ویروسی بودن و سرعت بالای انتقال آن از مهم‌ترین این بیماری‌ها است که این ویروس به راحتی از طریق مدفوع، ترشحات دهان و بزاق دام آلوده به دام سالم منتقل می‌شود.

محمد راه‌انجام افزود: بیماری‌ طاعون‌نشخوارکنندگان کوچک با تب، دپرسیون، ریزش ترشحات چشم و بینی، زخم دهان، تنگی نفس و سرفه و اسهال بروز می‌کند و دام مبتلا به شدت لاغر شده و تلف می‌شود.

وی گفت: توجه به اصول و ضوابط مدیریتی دامداری‌ها، اجرای تأسیسات دامداری‌ها براساس علم روز و همچنین اهتمام به رعایت مقررات و قوانین بهداشتی دامپزشکی در مورد حمل و نقل دام و ورود و خروج دام به دامداری‌ها باید مدنظر قرار گیرد.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان ادامه داد: با توجه به واگیری بالای این بیماری و مرگ و میر 50 تا 80 درصدی آن و مجاورت شهرستان با مرزهای شرقی و احتمال ورود دام فاقد هویت و سابقه واکسیناسیون، شبکه دامپزشکی این شهرستان اقدام به واکسیناسیون 23 هزار و 535 رأس دام سبک در مناطق در معرض خطر علیه این بیماری کرده است.

25 تن گوشت گاو منجمد توسط شبکه دامپزشکی بیرجند عودت داده شد

یک دستگاه کامیون حامل 25 تن گوشت گاو و گوساله منجمد به دلیل عدم رعایت ضوابط فنی و بهداشتی توسط دامپزشکی بیرجند به مبدأ برگشت داده شد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: این خودرو سردخانه‌دار با وجود دارا بودن گواهی حمل بهداشتی- قرنطینه‌ای از مبداء به مقصد بیرجند، به علت دمای نامناسب در زمان حمل و به دنبال بازرسی توسط کارشناسان واحد نظارت این شبکه به مبداء برگشت داده شد.

حسن علیزاده افزود: تمامی خودروها و محموله‌های فرآورده‌های خام دامی ورودی به شهرستان بیرجند قبل از تخلیه توسط بازرسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این شبکه کنترل می‌شوند و فقط پس از تأیید کارشناسان مزبور مبنی بر رعایت کلیه شرایط بهداشتی اجازه تخلیه در مقصد صادر می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار