رئیس هیات ورزشهای پهلوانی و زورخانه ای خراسان جنوبی، گفت: از سوم تا پنجم شهریور ماه 95، رقابتهای زورخانه ای و کشتی پهلوانی کشور در رده سنی نوجوانان « جام ریاست جمهوری» در بیرجند برگزار می شود.
کد خبر: ۲۸۱۷۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵ 21 August 2016
مهدی قمری در گفت و گو با خبرنگاران و توضیح برنامه مسابقه زورخانه ای و کشتی پهلوانی و همایش ملی توانمندسازی سازمانهای مردم نهاد(سمن ها) جوانان کشور، افزود: در این رقابتها ورزشکارانی از استان های کرمان، اصفهان، یزد، کرمانشاه و فارس که در این رشته ورزشی به صورت حرفه ای فعالیت می کنند شرکت خواهند خواهند کرد.
وی ادامه داد: این تیم ها با 18 نفر ورزشکار در مرحله تیمی، فردی و زورخانه ای به رقابت می پردازند و این مسابقات را بهترین مربیان و داوران کشوری نظارت خواهند کرد.
به گفته وی در گذشته برای برگزاری این مسابقه با مشکل مواجه بودیم اما با طرح و تصویب پهلوان کوچک، شروع به استعداد یابی نونهالان و خردسالان شد و امروزه از سرمایه های با ارزشی در این استان برخوردار هستیم.
وی اظهار کرد: ورزشکاران نونهال و نوجوان استان از آمادگی بدنی و روحی خوبی برخوردارند و امیدواریم با توجه به هیجان زیاد و فضای شلوغ مسابقه این روحیه حفظ شود تا شاهد موفقیت های چشمگیری در این مسابقه باشیم.
وی با تشکر از مدیرکل آموزش و پرورش استان از تمام مربیان باستانی کار استان قدردانی کرد و گفت: اگر زحمت های شبانه روزی آنها نبود امروز شاهد این میزبانی در خراسان جنوبی نبودیم.
به گزارش ایرنا قمری ،افزود: این مسابقات در فضای ورزشی - زورخانه ای موسی بن جعفر ( ع ) بیرجند برگزار خواهد شد.
** ورزش های زورخانه ای کانون اخلاق مداری در جامعه است
رئیس هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای استان ورزش های زورخانه ای را کانون اخلاق مداری اجتماعی دانست و گفت: ورزشکاران در گودهای زورخانه عدالت، روحیه پهلوانی، احترام به پدر و مادر و جوانمردی را بر اساس آموزه های دینی و توجه به زندگی امام علی ( ع ) می آموزند.
به گفته وی رفتار امروز ما، رفتار آینده فرزندان این مرز و بوم را می سازد و صداقت در رفتار و گفتار از مهمترین رکن های گودهای زورخانه برای ورزشکاران این رشته ورزشی - اسلامی است.
قمری بیان کرد: در همین راستا اگر به ورزش به عنوان یک اصل مهم توجه شود و جوانان به این راه ، راهنمایی شوند جلوی خیل عظیمی از آسیب های اجتماعی که گریبانگیر جوانان ما خواهد شد خواهیم گرفت و جامعه را به سوی روشنی و کمال سوق خواهیم داد.
** برگزاری همایش ملی توانمند سازی سمن های جوانان کشور در بیرجند
همچنین سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از سومین همایش ملی توانمند سازی سازمان های مردم نهاد(سمن ها)جوانان کشور با محور حاشیه نشینی در بیرجند خبر داد و گفت: در این همایش که شهریور ماه 95 برگزار می شود به دنبال توانمند سازی جوانان در مبارزه با آسیب های اجتماعی هستیم.
حمید رضا برومند افزود: این همایش در چهار دوره آموزشی و با برپایی چهار کارگاه آموزشی چهار ساعتی با استفاده از استادان مجرب برگزار می شود و در این کارگاه ها موارد متنوعی در خصوص چگونگی ورود اساسی و عملیاتی سازمان های مردم نهاد در حوزه های آسیب های اجتماعی بوسیله سمن ها دنبال خواهد شد.
به گفته وی یکی از مهمترین مشکل که گریبانگیر جامعه شهری است معضل حاشیه نشینی است که از آن به سکونت گاه های غیر رسمی تعبیر می شود.
وی اظهار کرد: به دلیل فقر و محرومیت هایی که برخی افراد با آن رو به روند و با توجه به خشکسالی و از بین رفتن کشاورزی، افراد برای یافتن کار و تامن هزینه های زندگی به حاشیه شهر ها مهاجرت می کنند و آسیبهای این مناطق گریبانگیر مردم می شود.
وی بیان کرد: با توجه به فعالیت 15 سمن فعال در استان جنوبی و سه سمن تخصصی در حوزه آسیب های اجتماعی دستاوردهای خوبی به دست آورده ایم و با توجه به توانمندی سمن ها، سعی بر این است، از معضل ایجاد شده در حاشیه شهرها کاسته شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار