اخبار کوتاه فرهنگی خراسان جنوبی
برگزاری آزمون سراسری انجمن‌های خوشنویسی خراسان جنوبی، به روی صحنه رفتن نمایش "خاطرات پاییزی یک ربات" و برگزاری جلسه نقد فیلم «ماهی و گربه» در طبس از مهمترین اخبار فرهنگی خراسان جنوبی است.
کد خبر: ۲۸۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰ 21 August 2016
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مدیر انجمن خوشنویسان بیرجند گفت: امتحانات سراسری انجمن خوشنویسان ایران شعبات مراکز استان در شهرستان‌های بیرجند، فردوس و قاین برگزار شد.

مهدی اسماعیلی‌مود در مراسم برگزاری این آزمون اظهار داشت: این امتحانات در دوره‌های تحریری، مقدماتی، متوسط، خوش، عالی و ممتاز با حضور ١٥ نفر از هنرجویان ترم تابستانی برگزار می‌شود.

وی افزود: اوراق امتحانی پس از ارسال و بررسی در شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان ایران در مرکز به قبول‌شدگان گواهینامه رسمی اعطا می‌شود.

مدیر انجمن خوشنویسان بیرجند گفت: درحال حاضر شعبات رسمی در شهرستان‌های بیرجند، قاین، فردوس و بشرویه فعالیت دارد.

اسماعیلی‌مود بیان کرد: شعبات انجمن‌های خوشنویسان در سراسر استان با برگزاری کلاس‌های خوشنویسی در ترویج این هنر اسلامی فعالیت دارند. وی افزود: در طول سال سه بار آزمون به‌صورت سراسری برگزار می‌شود.

مدیر انجمن خوشنویسان بیرجند اظهار کرد: آزمون دوره فوق ممتاز به‌صورت تخصصی برای دارندگان گواهینامه ممتاز در پایان خردادماه هرسال در مرکز استان نیز برگزار می شود.

نمایش "خاطرات پاییزی یک ربات" به روی صحنه می رود

نمایش "خاطرات پاییزی یک ربات" از ٢٧ لغایت ٣١ مردادماه به روی صحنه می رود.

نمایش "خاطرات پاییری یک ربات” به نویسندگی و کارگردانی هادی ارزی از ٢٧ لغایت ٣١ مرداد ماه امسال از ساعت ٢ در محل آمفی علامه فرزان این اداره کل  واقع در خیابان شهید محلاتی اجرا خواهد شد.این نمایش که با موضوع اجتماعی است کاری از گروه تماشا می باشد.

جلسه نقد فیلم «ماهی و گربه» برگزار شد

در ششمین جلسه نقد فیلم شهرستان طبس ،فیلم «ماهی و گربه» به کارگردانی و نویسندگی شهرام مکری نقد شد.

«ماهی و گربه» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی شهرام مکری و ساختهٔ سال 1392 است.شهرام مکری و محمود کلاری همراه با گروه بازیگران فیلم یک ماه تمرین کردند تا بتوانند این تک ‌شات طولانی را ضبط کنند.

این فیلم در 13 مهر 1393 در سینماهای ایران اکران شد و همچنین موفق شد جایزه ویژهٔ بخش افق‌های جشنواره فیلم ونیز را در سال 2013 به دلیل «محتوای خلاقانه» از آنِ خود کند.تمام فیلم «ماهی و گربه» در یک سکانس پلان اتفاق می‌افتد.

فیلم داستانی غیرخطی دارد و از تعدادی داستانک با شیوهٔ روایت زمان مدور تشکیل شده است. پیرنگ اصلی فیلم این است: چند دانشجوی دختر و پسر برای شرکت در جشن بادبادک بازی به شمال کشور رفته‌اند. در همسایگی کمپ کوچک آنها کلبه-رستورانی قرار دارد که سه مرد ساکن آن هستند..

در جلسه نقد این هفته، آقایان حسین نظری، احسان اختیاری، جواد بخشی، مهدی عابدین زاده، محسن مهدیزاده ، کمیلی و سید حمید حقی ، از علاقمندان به سینما به بیان دیدگاه های خود در خصوص این فیلم پرداختند.

دیدار معاون آموزش و پرورش خراسان جنوبی با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواستار همکاری و مشارکت با این اداره کل شد.

احمد محبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی در دیدار با معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی،ضمن تبریک ایشان به این سمت از مشارکت این اداره کل با برنامه‌های این اداره کل قدردانی کرد و همراهی این اداره کل را با توجه به قشر عظیم دانش آموزی در پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری بسیار مؤثر دانست.

نارمنجی،معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این دیدار ضمن گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی این اداره کل اظهار امیدواری کرد که با همکاری این اداره کل در سال جاری بتوانیم برای شکوفایی استعدادها و توان‌مندی‌های نوجوانان و جوانان این استان گام های موثری برداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار