نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت:‌ مهم‌ترین عمل در سرنوشت زندانیان بازسازی‌ و‌ بازگشت ‌به‌ جامعه‌ است.
کد خبر: ۲۸۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷ 21 August 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند٬ آیت‌‌الله‌ علیرضا عبادی شنبه‌شب در جمع کارکنان زندان خراسان جنوبی٬‌ با بیان اینکه علت خیلی از کارهای زندانیان از علت‌های بیرونی است٬ اظهار داشت: زندانیان بیشتر از بیرون آسیب می‌بینند که در قانون و قوه قضائیه و مراتب بازداشت متهم لغزش‌هایی وجود دارد که باید رفع شود تا متهم غیر از رنج دوری خانواده کم و کاستی در زندان نداشته باشد.

وی با‌ بیان‌ اینکه‌ مهم‌ترین عمل در سرنوشت زندانیان بازسازی‌ و‌ بازگشت ‌به‌ جامعه‌ است٬ تصریح کرد: بنابراین نیاز به ایفای نقش و هنر در جمهوری اسلامی است که با زندانیان بر مبنای اسلام رفتار شود تا با دیانت به آغوش جامعه برگردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: رفتار و منش ایرانی ـ اسلامی هنگامی محقق می‌شود که با تربیت و اصلاح زندانیان همراه باشد.

عبادی با اشاره به اینکه در زمان جنگ آزادگان سهمیه شکنجه داشتند٬ افزود: با وجود حجت‌الاسلام ابوترابی شدیدترین شکنجه‌ها را با داشتن‌ روحیه‌ حاجی آزادگان تحمل کردند تا پیروز شدند.

وی خاطرنشان کرد:‌ ایمان و داشتن روحیه دو عنصر کارساز در راستای تحقق اهداف اسلامی است که باید به صورت جدی مد نظر دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: بحران و بسیاری از پرتگاه‌ها نیاز به تعلیم و تربیت دارد که باید طبق الگوی اسلامی انجام شود.

وی افزود:‌ تنها نجات از بحران‌ها عمل کردن به قوانین نظام جمهوری اسلامی است که با زندانیان باید با بهترین نوع برخورد شود.

عبادی با بیان اینکه برنامه دشمن برنامه ضد اخلاقی است٬ خاطرنشان کرد: دشمن با ابزار مجهز و تبلیغات گوناگون از طریق‌ ماهواره‌ به‌ ما انتقال می‌دهد تا ارزش‌ها را در سیستم تبلیغات بی‌رنگ و کارهای خوب را زشت جلوه دهد تا مردم را گمراه کند که نیاز به کار بیشتر در این حوزه است.

وی افزود:‌ از دید دشمن‌ کار خوب‌ جلوه‌ ندارد اما پیش خداوند کار خیر محفوظ می‌ماند که نیاز به شکر کردن دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: شغل مسؤولان زندان‌ها دستگیری انسان‌ها است که اگر انسانی سقوط و نابودی پیدا کند به او در راستای اهداف اسلامی کمک شود٬‌ از جهانی که نور می‌تابد بهتر است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار