سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی گفت: اولین همایش سراسری سازمان‌های مردم نهاد جوانان با موضوع حاشیه نشینی و مشارکت جوانان در شهریور ماه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۸۰۹۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱ 20 August 2016
برومند، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان‌جنوبی، با اشاره به اقدامات انجام شده از هفته دولت سال گذشته تاکنون اظهارکرد: از هفته دولت سال گذشته تاکنون 16 عنوان میزبانی مسابقات کشور و منطقه‌ای، دعوت 12 نفر به اردوی تیم ملی و عضویت 7 نفر در تیم‌های ملی را داشته‌ایم.

وی از افتتاح 4 پروژه طی این مدت خبرداد و افزود: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

کسب رتبه چهارم ورزشکاران سازمان یافته در سطح کشور

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: با توجه به کاهش ورزشکاران سازمان یافته رتبه چهارم را در سطح کشور در بحث ورزشکاران سازمان یافته داشته‌ایم که نسبت به برخی از استان‌ها با کاهش کمتری در سطح کشور مواجه بوده‌ایم.

برومند ادامه داد: مهمترین اتفاقات در سال گذشته مجمع خیرین ورزشیار بوده که بالغ بر 4 میلیارد تومان پروژه‌های افتتاحی در قالب این مجمع به همت خیرین بوده است.

کسب 12 مدال جهانی توسط ورزشکاران استان

وی از کسب 12 مدال جهانی آسیایی و بین‌المللی توسط ورزشکاران این استان خبرداد و بیان کرد: مهم‌ترین افتخار این استان کسب سهمیه الپیک توسط نجمه خدمتی برای اولین بار در تاریخ ورزش استان بوده است.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان عنوان کرد: نزدیک به 100 مدال در سطح کشور نیز توسط ورزشکاران استان کسب شده که نشان از افزایش سطح فعالیت‌های ورزشی استان بوده است.

برومند یادآورشد: با توجه به اینکه مهم‌ترین موضوع در اداره‌کل سازماندهی ورزشی بوده طرح استعدادیابی را در سطح استان اجرا کرده‌ایم.

وی تاکیدکرد: محور توسعه ورزش استان منطبق با برنامه‌های مبتنی بر سند توسعه آمایش سرزمینی استان است که باید در هر منطقه با توجه به ظرفیت‌های آن منطقه قطب‌ها را شناسایی در طی برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت به ثمر برسانیم.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان اظهارکرد: در حوزه سازماندهی ورزشکاران بسیجی با تشکیل 17 حلقه صالحین در حوزه بسیج ورزشکاران به خوبی توانسته‌ایم کار کنیم.

فعالیت 142 باشگاه ورزشی در استان

برومند تاکید کرد: 10 باشگاه ورزشی با مشارکت بخش خصوصی به باشگاه‌های استان اضافه شده که با این تعداد باشگاه‌های استان به 142 باشگاه ورزشی رسیده است.

وی تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی در بحث دوری از مرکز و مشکلات حمل و نقل از مهم‌ترین عوامل توسعه ورزش در استان بوده که با افزایش میزبانی‌های مختلف این موضوع پوشیده و توانستیم در این امر توفیق داشته باشیم.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان یادآور شد: طی سال گذشته 6 تفاهم‌نامه همکاری با دستگاه‌های مختلف انعقاد شده که امیدواریم در راستای پیش برد اهداف مشترک، گام‌های خوبی برداشته شود.

برومند افزود: در حوزه جوانان نیز در سال گذشته در 4 نمایشگاه حضور پیدا کرده‌ایم که یکی از این نمایشگاه‌ها ملی و سه نمایشگاه دیگر استانی بوده که این حضور در راستای معرفی توانمندی‌های سازمان‌های مردم نهاد این سازمان بوده است.

وی تصریح کرد: تعداد سازمان‌های مردم نهاد استان 15 سمن بوده که رساندن این سمن‌ها به تعداد 60 عدد مهم‌ترین برنامه در حوزه جوانان برای ارتقاء فعالیت‌های جوانان است.

راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج جوانان استان

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان با اشاره به اینکه بیشترین تمرکز در این بخش آگاهی بخشی در خصوص وضعیت جوانان است، گفت: تاکنون 26 جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان اعم از استانی و شهرستانی برگزار شده که غنی سازی اوقات‌قراغت، پیگیری مطالبات جوانان، آسیب‌های اجتماعی در حوزه طلاق مدنظر بوده است.

برومند از راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج جوانان استان خبرداد و تصریح کرد: همچنین در استان بدنبال فضایی برای برگزاری همایش های کشوری در حوزه جوانان هستیم.

وی یادآورشد: اولین همایش سراسری سازمان‌های مردم نهاد جوانان با موضوع حاشیه نشینی و مشارکت جوانان در شهریور ماه برگزار خواهد شد.

رونق ورزش بانوان در توجه و نگاه ویژه رشته‌های انفرادی

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان افزود: در راستای رونق ورزش بانوان توجه به رشته‌های انفرادی با توجه به مزیت‌ها و استعدادهای موجود در ورزشکاران استان اگر به این موضع نگاه ویژه‌ای شود حرف‌های بیشتری برای گفتن داریم.

برومند با اشاره به اینکه توسعه ورزش خانواده بسیار به سلامت خانواده‌ها کمک می‌کند، یادآور شد: همچنین برای افزایش سطح کمی و کیفی باشگاه‌ها و مربیان آغاز نظارت‌های مستمر در بحث کیفیت باشگاه‌های استان افزایش یافته است.

افتتاح 4 پروژه در هفته دولت امسال

وی از افتتاح 10 پروژه با پیشرفت بالای 90 درصدی در امسال خبرداد و گفت: همچنین در هفته دولت امسال 4 پروژه افتتاح می‌شود که این پروژه‌ها شامل؛ سالن آبیز، دو کورت اسکواش سربیشه، سالن ورزشی بانوان بیرجند و زمین چمن قاین است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: زمین چمن خصوصی قاین از محل اعتبارات استانی سال 92 آغاز شده این زمین با 500 مترمربع زیر بنا و با 100 میلیون تومان هزینه افتتاح می‌شود.

برومند ادامه داد: همچنین سالن آبیز از محل اعتبارات ملی در سال 86 آغاز شده که این پروژه 826 میلیون تومان هزینه داشته و با 130 متر زیر بنا به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: سالن بانوان بیرجند از مجموعه 6 سالن بانوان در نظر گرفته برای استان بوده که از محل اعتبارات ملی و استانی سال 85 شروع و با زیر بنای 1417 مترمربع و اعتبار 563 میلیون تومان مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: دو کورت اسکواش سربیشه نیز سال 93 از محل اعتبارت استان آغاز و با 5 میلیون تومان هزینه فتتاح خواهد شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار