رئیس گروه حفاظت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی :
رئیس گروه حفاظت و مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح ساماندهی حریم و بستر رودخانه‌های این استان در دست اجرا است از آزادسازی بیش از ۲۸ هزار مترمربع از بستر و حریم رودخانه های خراسان جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۲۸۰۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷ 19 August 2016

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی بیچکی ظهر امروز در بازدید طرح ساماندهی بستر رودخانه‌های استان در بیرجند با بیان اینکه به استناد ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب زمین های بستر و حریم رودخانه ها جزو اموال عمومی محسوب می‌شود اظهار داشت: 28 هزار مترمربع از زمینهای بستر و حریم رودخانه ها در استان خراسان جنوبی رفع تصرف شد.

وی افزود: این اقدامات با هدف ساماندهی بستر و حریم رودخانه‌ها و همچنین در راستای اعمال تبصره‌های 3و4 ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب و ماده 9 لایحه قانونی رفع تجاوز از تأسیسات آبی کشور، صورت می‌گیرد.

وی گفت: مناطق آزادسازی شده از ابتدای سال جاری، در محدوده روستاهای دهن رود، آسو، بواج، خور، پسپتنگ، مود ،خراشاد، محمدیه، چهارده ، مزداب،گیوک، محمودآباد، میرزگ،خنگ، آرین شهر،اسنان، تقاب، تنگل بهدان، بنددره و کاسه سنگ از توابع شهرستان‌های بیرجند، خوسف، قاین و سربیشه واقع شده است.

رئیس گروه حفاظت و مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی تصریح کرد: پس از هماهنگی با مقامات قضایی، تل خاکی، دیواره سازی، سنگ چین و حصار کشی غیرمجازی که در بستر و حریم رودخانه‌های استان ایجاد شده بود، تخریب شد.

بیچکی گفت: با توجه به عدم اقدام لازم مبنی بر آزاد سازی رودخانه توسط اشخاص متصرف، پس از طرح شکایت و پیگیری های لازم و با حضور و نظارت کارشناسان فنی و حقوقی شرکت آب منطقه ای و نیز نیروهای انتظامی، اراضی یاد شده برابر مقررات رفع تصرف و آزاد سازی شد.

رئیس گروه حفاظت و مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای بیان کرد: تشدید حوادث سیل، آلودگی منابع آب، کاهش تغذیه منابع آب سطحی و زیرزمینی، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن دشتها از پیامدهای تصرفات بستر و حریم رودخانه ها به شمار می‌رود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار