نمايشگاه پاييزه استان نيمه دوم شهريور ماه برگزار مي شود
استاندار خراسان جنوبي: اگر ناظران صنعت،‌معدن و تجارت نتوانند نانوايي ها را کنترل كنند؛‌ بايد دوباره تعزيرات آرد و نان فرمانداري ها فعال شود/رئيس جهاد كشاورزي خراسان جنوبي: كشتارگاه ها در افزايش قيمت مرغ نقش دارند
کد خبر: ۲۸۰۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵ 18 August 2016

استاندار خراسان جنوبي در جلسه كميسيون تنظيم بازار استان، با تاكيد بر نظارت هر چه بيشتر بر واحدهاي نانوايي در استان، گفت: وضعيت نان در نانوايي هاي استان پايين است و در اين خصوص بايد دقت بيشتري شود.

به گزارش تابناک،‌ سيد علي اكبر پرويزي در جلسه كميسيون تنظيم بازار استان تاکیدکرد: دولت زماني در بازار دخالت مي كند كه قيمت كالايي خيلي بالا برود،‌ در غير اين صورت دخالتي در بازار نخواهد داشت.

دکتر پرويزي گفت: واسطه در بازار بيشتر از توليد كننده و مصرف كننده نفع مي برد، لذا انتظار مي رود كه نظارت بيشتري روي اين موضوع صورت گيرد. اگر نظارت لازم صورت نگيرد در نهايت توليد كننده آسيب خواهد ديد كه نتيجه آن ضربه خوردن اشتغال است.

استاندار خراسان جنوبي با اشاره به اينكه در استان برخي از نانوايي ها از كيفيت لازم برخوردار نيستند،‌گفت: ناظران در اين خصوص نظارت بيشتري داشته باشند و با متخلفان برخورد كرده و آن دسته از واحدهايي كه تخلف زيادي دارند را تعطيل كنند تا بقيه كيفيت خود را بالا ببرند.

دکتر پرويزي بر نظارت هر چه بيشتر بر روي بهداشت و كيفيت نانوايي ها تاكيد كرد و اظهاداشت: اگر ناطران صنعت،‌معدن و تجارت نتوانند در اين زمينه خوب عمل كنند؛‌ بايد دوباره تعزيرات آرد و نان فرمانداري ها فعال شود.

نقش کشتارگاه ها در قیمت مرغ

هاشم ولي پور مطلق، رئيس جهاد كشاورزي خراسان جنوبي هم با بيان اينكه قيمت تمام شده مرغ زنده در استان ۴۸۱۰ تومان است، در حالي كه ميانگين كشوري قیمت ۴۹۱۶ تومان است،‌گفت: افزايش قيمت مرغ بيشتر در كشتارگاه ها صورت مي‌گيرد كه بايد در اين خصوص تدابيري انديشده شود تا قيمت نهايي مرغ به نفع توليدكننده و مصرف كننده باشد.

وي با بيان اينكه طي يكماه گذشته ۳۵۴ تن شكر،‌ ۱۰۳ تن برنج و ۶۸۰ تن مرغ منجمد در قالب طرح تنظيم بازار در استان توزيع شده است،‌گفت: در حال حاضر قيمت ها رو به كاهش است و با توجه به ورود ميزان قابل توجهي شكر به كشور پيش بيني مي شود كه قيمت شكر در آينده نزديك كاهش پيدا كند.

افزایش قیمت 6 قلم کالا

اسدالهي،‌دبير كميسيون تنظيم بازار استان در اين جلسه گفت: در يكماه گذشته صيفي جات ۲۷درصد،‌ گوشت ۱۷درصد،‌ تخم مرغ ۲۹ درصد، ‌برنج ايراني۱۹درصد، ‌زعفران ۱۲ درصد و پسته ۱۳ درصد افزايش قیمت داشته اند. اما در اقلامی نظیر انگور شاهد ۲۸درصد،‌ هندوانه ۳۹درصد، ليموترش ‌۲۵درصد،‌ خرما ۲۷ درصد و زيره سياه ۳۲ درصد كاهش بوده ايم.

برپايي نمايشگاه پاييزه

داوود شهركي،‌رئيس سازمان صنعت،‌معدن و تجارت استان هم از برپايي نمايشگاه پاييزه در نميه دوم شهريور ماه خبر داد و گفت: در اين نمايشگاه كالاهاي اساسي با قيمت مناسب و تخفيف ويژه به مردم ارائه خواهد شد.

وي گفت: در حال حاضر هزينه اجاره نمايشگاه بالا است و بايد تدابيري براي كاهش آن انديشه شود تا شاهد حضور توليدكنندگان استاني در آن باشيم.

‌رئيس سازمان صنعت،‌معدن و تجارت خراسان جنوبي با بيان اينكه اكنون قيمت هر كيلو شكر در استان ۳۶۰۰ تومان است،‌گفت: قيمت مصوب شكر اكنون ۲۸۴۰ تومان است.

شهركي افزود: قيمت مرغ هم طي يكماه گذشته به بالاي ۸ هزار تومان رسيد كه اكنون به ۷۵۰۰ تومان كاهش يافته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار